Politika

Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin klasik dönemi, bugün anladığımız manasıyla demokrasiden bir takım farklılıklara haiz olunması ve şehir-devletin kalıplarının dışına çıkılmaması gibi nedenlerden dolayı siyasal ve toplumsal manada erimeye yüz tutmuştu. Bu süreç içerisinde kaleme aldığı eseri Politika, onun geniş ve tutarlı sistemindeki siyaset anlayışının olgun bir meyvesi olarak kabul edilir. Eseri, hocası Eflatunun Devletindeki diyaloglarla aktardıklarının eleştirisini de içermektedir. Politikadaki devlet iyi bir şey yapmak için toplanmış bir bütündür ve Aristo için devlet şehir-devlettir. Eflatundaki, devletin ne kadar büyükse o kadar iyi olacağı anlayışının tersine Aristonun devleti, siyasette herkesin etkin olmasını gerektiren küçük bir birimdir ve insanın doğasına uygun esas yönetim şeklidir. İnsan politik hayvandır sözüyle vurguladığı tam olarak da budur. İyi olan iki şeyle mümkündür; ahlâkî ve entelektüel etkinlik. Eserde kölelik, servet edinme, yurttaşlık, anayasa, krallık, devlet yapısı ve devletlerin yanlış işleyen yanları gibi konular ahlâkî boyutlarıyla sistematik olarak tümevarımcı yöntemle izlenir.Eflatunun Devletinden sonra Aristonun Politikasını yeni bir tercümeyle okuyucularımıza sunuyoruz.

Aristo (Aristoteles), içinde bilgi ile bilme etkinliğinin geçtiği her alana katkıda bulunmuş, Batı ve Doğu düşüncelerini etkilemiş en mühim birkaç filozofdan birisidir. Yunan politik hayatını kavramada eşsiz olan Aristo döneminde, Yunan medeniyetinin klasik dönemi, bugün anladığımız manasıyla demokrasiden bir takım farklılıklara haiz olunması ve şehir-devletin kalıplarının dışına çıkılmaması gibi nedenlerden dolayı siyasal ve toplumsal manada erimeye yüz tutmuştu. Bu süreç içerisinde kaleme aldığı eseri Politika, onun geniş ve tutarlı sistemindeki siyaset anlayışının olgun bir meyvesi olarak kabul edilir. Eseri, hocası Eflatunun Devletindeki diyaloglarla aktardıklarının eleştirisini de içermektedir. Politikadaki devlet iyi bir şey yapmak için toplanmış bir bütündür ve Aristo için devlet şehir-devlettir. Eflatundaki, devletin ne kadar büyükse o kadar iyi olacağı anlayışının tersine Aristonun devleti, siyasette herkesin etkin olmasını gerektiren küçük bir birimdir ve insanın doğasına uygun esas yönetim şeklidir. İnsan politik hayvandır sözüyle vurguladığı tam olarak da budur. İyi olan iki şeyle mümkündür; ahlâkî ve entelektüel etkinlik. Eserde kölelik, servet edinme, yurttaşlık, anayasa, krallık, devlet yapısı ve devletlerin yanlış işleyen yanları gibi konular ahlâkî boyutlarıyla sistematik olarak tümevarımcı yöntemle izlenir.Eflatunun Devletinden sonra Aristonun Politikasını yeni bir tercümeyle okuyucularımıza sunuyoruz.


Değerlendirmeler

değerlendirme
8 puan

Biraz ağır ve karışık olduğunu söyleyebilirim bu arada kitabı okurken baya bi zorlanacaksınız ve o günün koşullarına göre değerlendirme yapmak doğru olur. Örneğin o dönemin demokrasisi ile bu döneminde bazı noktalarda çok ayrılıyor.


Baskı Bilgileri

272 sayfa


ISBN
975-995-65-1

Diğer baskılar


Etiketler: siyaset bilimi

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şehzade kitaplarhayatfalan
2 kişi

Okumuşlar

serkan sebnem2000 unknow Berrededikyahu seymayldrm
12 kişi

Okumak İsteyenler

Trillian muhammedgider HSaidC karafa HappiNesseR
12 kişi

Takas Verenler

seymayldrm ahmetbeyfendi
2 kişi
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski