Beyaz Zambaklar Ülkesinde
Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Mustafa Kemal Atatürk zamanında Türkçeye ilk kez çevrildi. Atatürk, kitabı okuduğunda bu destansı başarıya tek kelimeyle hayran olmuştu. Derhal kitabın ülkedeki okulların, özellikle askeri okulların müfredatına dahil edilmesini emretti. Türk askerleri ülkelerindeki yaşamı yenilemek için mutlaka bu kitabı okumalıydılar. O vakitler, kitap o kadar çok ilgi gördü ki, Kuran-ı Kerimden sonra en çok okunan kitap haline geldi. Bu kitap tüm yoksulluğa, imkansızlıklara ve elverişsiz doğa koşullarına rağmen, bir avuç aydının önderliğinde; askerlerden din adamlarına, profesörlerden öğretmenlere, doktorlardan işadamlarına kadar, her meslekten insanın omuz omuza bir dayanışma sergileyerek, Finlandiyayı, ülkelerini geri kalmışlıktan kurtarmak için nasıl büyük bir mücadele verdiklerini, tüm insanlığa örnek olacak biçimde gözler önüne sermektedir. ****** Bu kitap,karlar altında ölüm uykusuna yatmış bir ülkenin uyanış destanıdır. Bir avuç idealist, çalışkan ve mütavazi aydının sırtladığı bu destan, sadece yaşandığı ülkenin sınırları içinde,yaşandığı zamanda ve tek bir milletin hafızasında kalmayacak kadar ufuk açıcı ve ilham verici bir mücadelenin öyküsüdür. Bu kitabın, on yıllardır dünyanın hemen hemen tüm dillerine çevrilmiş olmasına ve milletlere; cahillikle, geri kalmışlıkla, ümitsizlikle mücadele etme heyecanını aşılamasına şaşmamak gerekir! Kişisel gelişim kitaplarının, çoğu içi boş öğüt ve tavsiyelerini bir kenara bırakın! Ve Grigory Petrovun Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabına baş ucunuzda yer açın! ************ Bazı devletler, halk olarak korkunç krizler geçirir ya da tümüyle perişan bir hale düşerler. Bazı uluslar ise hayatlarına iyi bir düzen kazandırırlar. Bu misallerin her ikisi de sadece devlet adamları, bakanlar, milletvekilleri için önem taşımaz; ulusun her bir üyesini de ilgilendiren meselelerdir. İster beyin gücüyle, ister kas gücüyle çalışsın; bütün erkekler, kadınlar, yaşlılar, gençler, kentliler, köylüler, hep bu sorunları düşünmelidir. ************ Tüm imkansızlıklara ve elverişsiz doğa koşullarına rağmen, bir avuç aydının önderliğinde; askerlerden din adamlarına, profesörlerden öğretmenlere, doktorlardan işadamlarına kadar, her meslekten insanın halkla omuz omuza bir dayanışma sergileyerek, ülkelerini geri kalmışlıktan kurtarmak için nasıl büyük bir uygarlık mücadelesi verdiklerini, tüm insanlığa örnek olacak bir şekilde gözler önüne sürmektedir. ************ Köylüler daha iyi, daha sıcak elbiseler giymeye başladı. İmalathanelerde binlerce elbise, palto, kundura ve iç çamaşırı üretimine başlandı. Her şey için en sağlam ve en güzel malzemeler seçildi. Bu elbiseleri giyen köylüler, bir bayram manzarası gösterir oldu. Yüzlerce yamadan meydana gelmiş paçavra elbiseler ortadan kalktı. Öksürükler, nezleler, bronşitler ve soğuk algınlıkları kesildi. Verem kurbanları yarı yarıya azaldı, çocuk ölümleri durdu. Trahomun kökü kazındı. Birçok yhalk, böyle bir hastalığın varlığını bile unuttu. Artık herkes daha sağlıklı ve sağlamdı...Beyaz Zambaklar Ülkesinde, bir modernleşme projesinin başarıya ulaşma öyküsüdür. Bu kitap, ülkesini ilerletme arzusunu taşıyan milletlere bu uğurda nasıl çalışılacağını ve neler yapılması gerektiğini gösterir. ******
Baskılar16
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (434)Kitabı okurken Atatürk'ün neden okuma listesinde olmasını istediğini anlıyorsunuz.
Yazarın seyahatlerinden derlediği notlarla, bataklıktan ibaret Finlandiya’nın bugünkü muassır medeniyet seviyesine nasıl ulaştığını ortaya koyan eser. Fakat eserin özü, başlarda oldukça katı hatta neredeyse tutucu gibi görünen Finlandiya’nın tarihi değil. Bu kitap eğitimli ve bilinçlenmiş bir toplumun nasıl da ülkesinin kaderini değiştirebileceğinin resmi adeta. Atatürk’ün dilimize çevirterek askeri okullarda okutulması ve öğrencilere tavsiye edilmesini istemesinin nedeni her satırda anlaşılıyor.
Kitap, uzun yıllar Fin toplumu içinde yaşamış Rus yazarı ve aydını Petrov'un yazdığı; genelinde bir toplumun maddi, manevi ve kültürel olarak nasıl kalkınabileceğini anlatan bir eser. Tarihinin önemli bir bölümünde İsveç ve Rus egemenliği altında yaşayan Finlandiya'nın eğitim başta olmak üzere ekonomi, kültür, tarım, sağlık ve toplumsal yaşam düzleminde gerçekleştirdiği büyük ve destansı hamle bu kitabın ana konusu.. Daha önce tabiri caizse geçiştirerek göz attığım kitabı bu sefer daha özümseyerek okurken, her zaman alışageldiğim şekilde önemli gördüğüm satırların altını çizerek bir süre devam ettim. Sonrasında ise kitabın her bir satırının çok anlamlı ve değerli olduğunu gördüm. Fin toplumunun neredelerden bugünkü seviyesine geldiğini okurken; bir yandan da tarih sahnesindeki konumunu ileriye, refaha, gelişime, yükselişe taşıma düşünce ve çabasında olan diğer toplumların yapması ve yapmaması gereken şeylerin ipuçlarını buluyorsunuz satır aralarında. Toplumun eğitim ve kültür seviyesini geliştirmek, refah düzeyini artırmak isteyen yöneticiler, memurlar! Görevini layıkıyla yapmak isteyen öğretmenler, anne-babalar, doktorlar, mühendisler, ticaretle uğraşanlar ve her meslek grubundan sorumluluk bilincindeki insanlar! Çocuklarını en iyi şekilde yetiştirme azmindeki anne ve babalar! Ülkesini sevdiğini ve bunun için her zaman ve konumda bir şeyler yapılabileceğini düşünenler! Bu kitabı mutlaka tekrar tekrar, sindire sindire okumalısınız. Sanırım daha fazla açıklamaya gerek yok. Okurken kitabın kendi kendisini en iyi şekilde anlattığını göreceksiniz. Bu kitabı önemli kılan bir başka husus da; Atatürk'ün başucu eserlerinden biri olması ve okunmasını tavsiye etmesi... (Son bir önerim: Kitap bugüne kadar pek çok yayınevince basılmış; bazı yayınevleri kitabı kuşa çevirerek yayınlamış. Tam metin olanını bulup okumanızın daha yerinde olacağını değerlendiriyorum.) Keyifli okumalar...
Kesinlikle, ölmeden önce okunması gereken kitap. Mustafa Kemal Atatürk'ün askeri okullarda okunmasını istediği bir kitap. Kitap Finlandiya'nın kuruluşunu anlatıyor diyebiliriz. Akıcı bir kitap, Petrov örneklendirerek anlatmış, bu da anlatımı yalın kılmış. Tutku Yayınları, Göke Bozkurt çevirisi okunabilir.
100 üzerinden değerlendirmem gerekse 100 verirdim. Atatürk her okulda okutulmasını istemiş ama az istemiş.Bence her köylü, her eğitimci, her işçi kısacası her birey bu kitabı okuyup ülkesi için neler yapabilir onu düşünmeli. Mutlaka okuyun ve okutun. Bundan sonra hediye alacağım zaman bu kitabı hediye edeceğim.
Bir eğitimci olarak her anlamda beni tatmin eden bir kitap oldu. İç motivasyonumuzu arttırmak için iyi bir rehber.
Kitabı bitirdikten sonra ATATÜRK'ÜN bitmiş bir ülkeyi nasıl ayağa kaldırdığını,neler yaptığını düşündüm. ATATÜRK'e olan hayranlığım bir kat daha arttı. Finler; Bataklık olan ülkelerini nasıl cennete çevirdilerse, bizim ülkemizi yönetenler de Cennet olan ülkeyi bataklığa çeviriyor. Malesef gelecek adına çok kaygılıyım.
Bir ülkedeki !!! liyaktsizligin,adam kayirmaciligin nelere sebep olduğunu ve bunun çözümünü çok net anlatan bir kitap.Anlayana!!!
Kİtabı okuduğunuz vakit aklınıza ilk gelen şeylerden birisi daha doğrusu soruladığınız şeylerden birisi "Ülkedeki aydınların görevinin ülkeyi kalkındıracak fikirler üretmekse eğer şu zamandaki aydınlar aydın mı yoksa aydın rolu yapan müsvetteler mi" oluyor. Bir ülkenin kalkınmasının ve gelişip büyümesinin ülke vatandaşaları ile daha doğrusu vatandaşların eğitim ile alakalı olduğunu anlatan muazzam bir eser. Zaten Atatürk önerdiyse boş bir kitap olması da beklenemezdi.
Atam tavsiye ettiyse vardır bir bildiği dedim. Aldım. Okudum ve daha önce okumadığım için kızdım kendime. Bir ülkenin varoluş, uyanış hikayesi… Kitabın her kelimesi beni çok etkiledi. Okudukça köy Enstitülerinin ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Kitap da ‘’Etrafınız tamamen aydınlanana kadar kendiniz yanın, başkalarının da yanması için çaba gösterin. Yürüyeceğiniz yol dikenlidir, hemen başarılı olmaya şartlanmayın. Takdir ve anlayış beklediğiniz anda sizinle alay edebilirler. Onur ve şöhret yerine iftira ve nefretle, yardım yerine gizli entrikalar ve hatta açık savaşla karşılaşabilirsiniz. Onlarca, yüzlerce ve binlerce karanlık güç aydınlık emellerinizi söndürmek için çaba gösterecek ve söndürecektir de ama siz yanmaya devam edin. Yanın ve diğerlerini de ateşleyin’’ diyor. Ayrıca Fin halkının da içinde varmış onları bataklıktan aydınlığa bir ateş çıkarmış ama Fin halkıda yanmak istemiş. Mutlaka okuyun okutun. Tavsiye ederim.
Yoktan var olan adeta küllerinden doğan , İsveç boyunduruğu altından çıkan Finlilerin devasa atılımını konu edinen kitap beni çok etkiledi.Özellikle bir eğitimci olarak eğitime verilen değer, eğitimcinin konumu bize ışık tutmalı.Olmayan eğitim sistemimize rol model olmalı bu kitap.
Bütün eğitimcilerin okuması gereken bir kitap...
Okuduktan sonra çok iyi anladım ki geç kalmışım. Keşke daha önce okusaydım. İlerde tekrar okumak ve tekrar anlamak üzere kütüphanemin en üst rafına yerleştiriyorum. Mutlaka okuyun ve okutun.
Heinrich Snelman'ı bize tanıttığı için ayrıca teşekkür ederiz Petrov'a.
Okurken çok keyif aldım,gerçekten çok kişinin okuması lazım bu eseri.
"Beyaz Zambaklar Ülkesinde" bu kitabı okuyunuz ve okutunuz. Mustafa Kemal Atatürk hayatının her döneminde zamanının büyük kısmını kitap okuyarak ve okuduklarından sayfalarca not çıkararak geçirmiş bir önderdir. O kadar kitap arasından bu kitabı Türk halkına okunması gerekli olarak önermiş olması Atatürk'e olan hayranlığımı bir kat daha arttırdı. "Atatürk'ü tanrılaştırıyorsunuz" diyenler keşke bu kitabı okuyarak onun ne kadar halkını ve ülkesini seven, ileri görüşlü bir lider olduğunu anlayabilseler
Kitapla ilgili söyleyeceğim herşey o kadar eksik kalırki. Niye daha önce okumadım diye hayıflanıyorum. Bu kadar sade bu kadar basit bir dille anlatılır ancak. Her yaştan insanın çok kolay anlayabileceği ve örnek alacağı bir kitap. Ulu önder Atatürk'ün önünde bir kez daha eğiliyorum. Boşuna bu kitabı cevirtip okutmamış. Bir milletin yoktan var olması, eğitimin ne kadar önemli olduğu ve pek çok şey. Şu saatten sonra başucu kitabımdır...
Ben bunu yanlış zamanda okumuşum.Kesinlikle seneler seneler önce okumam gerekiyormuş.Finlandiya eğitim sistemi.Bu nasıl bir başarıdır düşüncedir saygıdır.Her sene değişen güya yenilenen ama sürekli geriye giden eğitim sistemimizi gördükçe neden diyorum.Atatürk boşuna bütün okullarda okutun dememiş.Cidden okutun.Herkese her yaşa.
Kitabı tek kelimelik özeti "EĞİTİM" Atatürk' ün neden okullarda zorunlu okutulmasını emrettiğini kitabın her bölümünde daha iyi anlıyorsunuz. Kitabı okurken Finlandiya daki değişimi değilde bizim cumhuriyet dönemimizde yapılanları, köy enstitülerini, cumhuriyet öğretmenlerini vs. görür gibi oluyorsunuz. Kitapta halkın bilinçlenmesinden sonraki süreçlere de yer verilseydi sanırım ders almamız açısından daha etkili olabilirdi. Her halükarda bence bu ülkedeki tüm devlet adamlarının, öğretmenlerin, din adamlarının, doktorların, memurun, işçinin, öğrencinin vs herkesin okuması gereken bir kitap. .
ulu önderimiz Atatürk ün bile askeri okullarda müfredata koyduğu kitap tabi ki 10 10 10 puan Finlandiya'nın bir bataklık ülkesinden nasılda günümüzün yaşam standardı en yüksek ülke olduğunu anlayacaksınız... Eğitim şarttt
Bataklığı cennete çeviren insanoğlu, cenneti de bataklığa çevirmeyi bilmiştir! çok sevdim, Atatürk'ün övgüsünü de sonsuz kere hakediyor!! Bir milletin (gerçek) uyanışına tanık oldum. Darısı Türk Milletine!!
Finlandiya hakkında ilginç şeyler öğrendim :)
İnsana vatanseverlik ve çalışma sevdası aşılayan çok değerli bir eser. Halk sağlığını koruyan doktorun anlatıldığı kısım özellikle hoşuma gitti. Umutsuzlukların ortasında bile güzel günlerin doğacına dair umudumu artırdı. İyi niyetle, doğru yolda, en doğru metodla çalışmak, çalışmak, çalışmak...
Bataklıklar ülkesinde, tifo vb hastalıklardan kırılan bir halk. Diz boyu açlık, sefaletle boğuşan bu halkın küllerinden doğuşunu anlatıyor. Koğuş bölümünü özellikle çok sevdim. Ayrıca tatlı kralının hikayesi gerçekten de muazzam. Bir çok kişisel gelişim kitabından daha çok kişisel gelişime katkıda bulunacağına inanıyorum.
Kitabın İstek Yayınları'na ait basımını alınız. Çok daha anlaşılır bir dil ile tecrübe ediniz.























