Şeytan Yemini
Grangé, farklı bir bakış açısıyla kaleme aldığı Kötülüğün Kaynağı üst başlıklı üçlemesinin ikinci kitabı şeytan Yemininde soluk soluğa okunan şeytani bir kara kitap yazdı.Polisiye gerilim gibi başlasa da insanın tüylerini ürperten metafizik unsurlar romanda öylesine güzel harmanlanmış ki tüm insanlığın ortak sorgulamaları olan iyilik, kötülük, şeytan, inanç, satanizm, din, arkadaşlık ve ölüm konularındaki zayıflıklarımız öylesine ince yerlerinden yakalanmış ki soluksuz bir okuma vaat ediyor.Ölüm yolundan geri dönmeyi başaranlar deneyimlerinde hep aynı verileri anlatırlar. Uzun karanlık bir yol ve ucunda görünen parlak bir ışık.Ya o yolun sonunda parlak bir ışık yoksa?..Öldükten sonra geri dönenler hep iyilikleri mi beraberlerinde getirirler?..Ölüme Yakın Deneyim diğer taraftan dünyaya neler taşır?..Arafa yapılan yolculuktan herkes eskisi gibi mi döner?..Araf yolcularını dünyaya kim, hangi şartla yolcu eder?..Grangé nefes kesen sayfaların arasına metafizik ürpertilerin yanı sıra entomolojiyi, tıbbi, farmakolojiyi, böcekbilimi, kısaca bilimi yerleştirmekle, gerilim kadar gerçeklik ve mantık dengesinde de mükemmeli yakalamış.
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Polisiye-gerilim türünün önde gelen isimlerinden plan Fransız yazar Jean-Christophe Grange'den 5 Bölüm 122 Kısım 520 Sayfalık harika bir roman. Roman birlikte dini eğitim gören, sonra polis yüzbaşısı olan iki arkadaş Mathieu Durey ve Luc Soubeyras üzerine kurulu. Luc'un intihar edip komaya girmesi üzerinde çalıştığı dosyayı Durey'in takip etmesi. Ülkenin ve Avrupanı çeşitli yerlerinde işlenen cinayetler aradaki bağlantılar derken kitap çok boyutlu, katmanlı ve heyecanlı bir hale gelmiş. Fransa İsviçre İtalya ve Polonya'da geçen roman elinizden düşüremiyeceksiniz klişe tanımı sonuna jadar hakkediyor. Çok beğenerek okudum. Grange zaten favori yazarlarımdandır. Kitabı bitirdikten sonra yazarın her kitabını bitirdiğimde bu okuduğum en iyisiydi diye düşündüğümü fark ettim. Tavsiye ederim bu türü severler ( ki sanırım bir çoğu okumuştur ) çok memnun kalacaklardır....
Sonu biraz aceleye gelmiş sanki.
Okurken ters kose olacagimi biliyordum ama boylesini tahmin etmemistim acikcasi. Gerci sonu bende biraz aceleye gelmis hissi uyandirsa da mistik ogelerle suslenmis bir polisiye okumak cok keyifli ve heyecanliydi. Tavsiye edilir. :)
luc=lucian











