ilkedevrim

6 takip ettiği ve 27 takip edeni var. 4 değerlendirme yapmış.

Son Aktiviteler

ilkedevrim okuma durumunu güncelledi.
Ne Rezalet

Sayfa: 100/236
%42

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 5 gün
ilkedevrim okumuş bitirmiş.
Aşık Kadınlar

Feminist şair, oyun yazarı, çevirmen ve romancı Elfriede Jelinek, kalabalık korkusu ve sosyal fobisi nedeniyle 2004 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü almaya bizzat gidememiş ama törende gösterilmesi için kaydedilen videoda, nota sehpasından okuduğu konuşmasında "Lisan bazen kazara bulur yolunu ama yoldan çıkmaz," demişti. Jelinek, Âşık Kadınlar'da da anlatacağı hikâyeye hizmet eden özel bir üslup kullanarak kadınlığı ve evlilik kurumunun ekonomik güvenceyle ilişkisini irdeliyor.

Alplerde bir kadın iç çamaşırı fabrikası. Mutluluk peşinde iki kadın işçi. Brigitte ile Paula. İçinde bulundukları ekonomik sınıfı terk ettikleri, eşleri ve çocuklarıyla mutlu mesut yaşadıkları bir gelecek var hayallerinde. Bu hayale ulaşmaksa fabrikadaki çalışma şartları kadar zor. İki kadın, iki ayrı yol. Bir iyi, bir de kötü örnek.

Elfriede Jelinek'ten Âşık Kadınlar, güzellik, güvence, emek, evlilik, aşk, cinsellik gibi konuların kesiştiği o yerde dolaşan ve sözünü kesinlikle sakınmayan bir roman.

"Romanları ve oyunlarındaki sesler ve karşı seslerin müzikal akışı, dile ait olağanüstü bir coşkuyla toplumsal klişelerin saçmalığını ve baskıcı kuvvetini açığa çıkarıyor." –Nobel Ödülü Akademisi

"Jelinek'i yorumlayan eleştirmenlerin olumlu ya da olumsuz uçlara çekilmesi çok ilginç; akademisyenler olumlu bakarken, gazeteciler olumsuz. Jelinek'in etrafında yarattığı güç alanı bu işte." –Tim Parks

Feminist şair, oyun yazarı, çevirmen ve romancı Elfriede Jelinek, kalabalık korkusu ve sosyal fobisi nedeniyle 2004 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü almaya bizzat gidememiş ama törende gösterilmesi için kaydedilen videoda, nota sehpasından okuduğ... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 1 hafta
ilkedevrim okuma durumunu güncelledi.
İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 1 hafta
ilkedevrim okumuş bitirmiş.
Resimli Adam

"Bradbury’nin öyküleri öylesine içinize işliyor ki bir daha unutamıyorsunuz."
–Margaret Atwood

Ulusal Kitap Ödülü
Pulitzer Onur Ödülü
Ulusal Sanat Madalyası

"BU RESİMLER GELECEĞİ GÖSTERİR."

Ray Bradbury sadece bilimkurgunun değil fantastik edebiyatın ve korkunun da yirminci yüzyıldaki ustalarından biri. Bilimkurgunun "iyi edebiyat" da olabileceğini kanıtlayan belki de ilk yazar. Tüm yeteneklerini sergilediği ve çerçeve öykü formatında yazdığı Resimli Adam ise modern bireyin psikolojisine ve teknolojik ilerlemenin karanlık yanına ışık tutan eşsiz bir öykü derlemesi.

Tüm vücudu, hareket eden dövmelerle kaplı Resimli Adam bu durumundan dolayı neredeyse kırk yıldır kalıcı bir iş bulamamıştır hatta karnavallarda bile çalışamıyordur artık. Çünkü lanetli bedeninin üzerindeki dövmeler geleceği göstermektedir. Yanında belli bir süre geçiren kişinin kaderi Resimli Adam’ın bedeninde görünüverir.

Dövmeleri üzerinden hikâyeler bir bir ortaya dökülür. Bir çocuğun hayalleri kadar naif, bir bilim insanının gerçekleri kadar kuvvetli toplam on yedi öykü Resimli Adam’ın vücudunda hayat bulur.

Ölümden inançlara, nükleer savaştan ırkçılığa, dünyanın sonundan uzaydaki yalnızlığımıza kadar insanlığa dair birçok konuya değinen Bradbury, hayallerimizle hakikati karşı karşıya getirip eleştiren, düşündüren ve dehşete düşüren bir bilimkurgu klasiği ortaya çıkarıyor.

Resimli Adam, bilimkurgunun kaleydoskopu.

"Bradbury’nin öyküleri öylesine içinize işliyor ki bir daha unutamıyorsunuz."
–Margaret Atwood

Ulusal Kitap Ödülü
Pulitzer Onur Ödülü
Ulusal Sanat Madalyası

"BU RESİMLER GELECEĞİ GÖSTERİR."

Ray Bradbury sadece bilimkur... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 1 ay
ilkedevrim, 2021 Okuma Hedefi için kendine 40 kitap hedef koydu.

Hedefe doğru 8 kitap okumuş. okuduğu kitaplar

%20
2021 Okuma Hedefi

2021'de kaç kitap okumayı hedefliyorsunuz?

2021'de kaç kitap okumayı hedefliyorsunuz?

3 ay
ilkedevrim okumuş bitirmiş.
Morel'in Buluşu

"Borges, Morel’in Buluşu için yazdığı önsözde diyor ki: “Entrikanın ayrıntılarını yazarıyla tartıştım, onu yeniden okudum; onu kusursuz olarak nitelemenin bir yanlışlık ya da abartma olacağını sanmıyorum.” Ben de sanmıyorum.
Pek iyi de, nasıl bir roman ki bu 1940’da yayınlandığından beri ıcık cıcık incelense de hâlâ tasvir edilemiyor, tanımlanamıyor? Neden Arjantin ve dünya edebiyatının en önemli kitapları arasında yer alıyor? Bu soruya cevabım yok, ama benim için niye önemli olduğunu biliyorum: Bir kere, hayal var. Macera var. Gerçekliğin sınırlarında gezintiye çıkmak var. Daha sonra boş olmadığı anlaşılacak bir ada ve o adaya sığınan bir kaçak var (ne çok kullanılmıştır değil mi bu “boş ada” konusu romanlarda!). Sonra gizemli bir kadın belirecek, adadaki kaçağın dünyası değişecek. Uzaktan âşık olacak: Umutsuzca kadını cezbetmeye çalışacak, kaybedecek onu, arayacak... Öyle bir an gelecek ki, arzunun bu karanlık nesnesinin var olup olmadığından bile emin olamayacak."
Levent Yılmaz / Yayın Yönetmeni

"Borges, Morel’in Buluşu için yazdığı önsözde diyor ki: “Entrikanın ayrıntılarını yazarıyla tartıştım, onu yeniden okudum; onu kusursuz olarak nitelemenin bir yanlışlık ya da abartma olacağını sanmıyorum.” Ben de sanmıyorum.
Pek iyi de, nasıl b... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 4 ay
Daha Fazla Göster

ilkedevrim şu an ne okuyor?

Ne Rezalet

%42
Sayfa 100.

Gödel, Escher, Bach: Bir Ebedi Gökçe Belik

%6
Sayfa 65.

Favori Yazarları (0 yazar)

Favori yazarı yok.