Yandere

0 takip ettiği ve 0 takip edeni var. 0 değerlendirme yapmış.

Son Aktiviteler

Yandere okumak istiyor.
Felsefenin Sefaleti

Bu yapıt, Marx'ın kendi yeni tarihsel ve ekonomik görüşlerinin temel özelliklerini açıklığa kavuşturduğu bir sırada, 1846-47 kışında yazılmıştı. Proudhon'un henüz yayınlanmış olan Système des contradictions économiques ou philosophie de la misère adlı yapıtı, Marx'a, yaşayan Fransız sosyalistleri arasında bundan böyle başyeri alacak bir adamın görüşlerine karşı bu temel özellikleri geliştirme olanağını verdi. Bu iki adamın Paris'te sık sık sabahlara dek ekonomik sorunları tartışmaya başlamalarıyla birlikte yolları da giderek birbirlerinden ayrılmıştı; Proudhon'un kitabı, ikisi arasında zaten aşılmaz bir uçurum bulunduğunu kanıtladı. O sıralarda bu uçurumu görmezden gelmek olanaksızdı ve böylece Marx, verdiği bu yanıtla onarılmaz kopuşu belgeledi.
Marx'ın Proudhon konusundaki genel kanısı, bu önsöze ek olarak verilen ve 1865'te Berlin'de, Sozialdemokrat, nº 16, 17 ve 18'de çıkmış bulunan makalede[1] bulunabilir. Bu, Marx'ın bu gazete için yazmış olduğu tek makaledir; Herr von Schweitzer'in gazeteyi, feodal ve hükümet çizgisinde gütme çabaları, ki bu çabalar kısa bir süre sonra açığa çıkmıştır, onunla olan işbirliğimizin başlamasından hemen birkaç hafta sonra, bizi, bu işbirliğinin son bulduğunu kamuoyuna açıklamak zorunda bıraktı.

Bu yapıt, Almanya için, içinde bulunduğumuz şu anda, Marx'ın bile asla kestiremediği bir önem taşıyor. Proudhon'u mağlup ederken, o sıralarda henüz adlarını bile bilmediği bugünün sandalye avcılarının putu Rodbertus'a da vurduğunu nasıl kestirebilirdi ki?
F. Engels

Bu yapıt, Marx'ın kendi yeni tarihsel ve ekonomik görüşlerinin temel özelliklerini açıklığa kavuşturduğu bir sırada, 1846-47 kışında yazılmıştı. Proudhon'un henüz yayınlanmış olan Système des contradictions économiques ou philosophie de la ... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 5 ay
Yandere okumak istiyor.
Müziğin Ruhundan Tragedyanın Doğuşu

Dionysos müziğine inanan gönüldeşlerim, siz tragedyanın bizim için taşıdığı anlamı da bilirsiniz.Biz onda, müzikten yeniden doğan tragedya söylencesini buluyoruz.Biz bu söylencede tüm nesneleri umar ve en etkili acıyı unutabiliriz!En etkili acı, bizim için her şeydir. Bu sözcüğü anlıyorsanız, sonunda benim umutlarımı da anlayacaksınız.Friedrich Nietzsche

Dionysos müziğine inanan gönüldeşlerim, siz tragedyanın bizim için taşıdığı anlamı da bilirsiniz.Biz onda, müzikten yeniden doğan tragedya söylencesini buluyoruz.Biz bu söylencede tüm nesneleri umar ve en etkili acıyı unutabiliriz!En etkili acı, bizi... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 5 ay
Yandere okumak istiyor.
İnsanca, Pek İnsanca

1844 yılında doğan, 25 Ağustos 1900'da hayata gözlerini yuman ünlü filozofun, Richard Wagner'le olan arkadaşlığı bittikten ve sağlık nedeniyle akademik yaşamdan uzaklaşmak zorunda kaldığı dönemden sonra yazılan İnsanca Pek İnsanca içine düşdüğü kişisel krizin bir abidesi niteliğindedir. 638 şaşırtıcı afirizma ile sanattan kibire, sıkıntıdan tutkuya, kadından gençliğe uzanan geniş bir yelpaze sunuyor..

1844 yılında doğan, 25 Ağustos 1900'da hayata gözlerini yuman ünlü filozofun, Richard Wagner'le olan arkadaşlığı bittikten ve sağlık nedeniyle akademik yaşamdan uzaklaşmak zorunda kaldığı dönemden sonra yazılan İnsanca Pek İnsanca içine düş... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 5 ay
Yandere okumak istiyor.
Ahlakın Soykütüğü Üstüne

Biz yani; idrak edenler, kendimizi tanımıyoruz, kendimiz kendimizi: Bunun da bir sebebi var: Hiçbir zaman kendimizi aramadık ki- bir gün kendimizi bulabilmemiz nasıl mümkün olsun? Haklı olarak denmişti; 'Kalbiniz hazinenizin olduğu yerdedir' diye; bizim hazinemiz, anlayışımızın arı kovanlarının bulunduğu yerdedir. Biz, aklın doğuştan kanatlı hayvanları ve bal toplayıcıları olarak hep oraya doğru gidiyoruz, aslında biz tüm kalbimizle sadece bir tek şeyle ilgileniyoruz- 'eve bir şeyler götürmekle'. Bunun dışında hayatla, yaşananlarla ilgili olanlar- hangimiz bunlar için yeterince ciddiyete sahibiz? Ya da zamana? Bu tür şeylerle korkarım ki hiçbir zaman tam olarak 'ilgilenmedik': Yüreğimiz orada değil işte- hatta kulağımız bile!' Sils- Maria (Önsözden)
'Kendini görmezden gelmek, iyi görmek için gereklidir,' diyen ve 'Bütün yargılayanların gözlerinden bir cellatın baktığını' dile getiren modern çağın önemli düşünürü Friedrich Nietzsche, 'Böyle Buyurdu Zerdüşt' ile aynı yıllarda kaleme aldığı bu kitabında felsefenin temel sorunsalı olan 'ahlak' kavramına farklı ve çarpıcı yorumlar getirerek, derinlikli irdelemelerde bulunuyor.

Biz yani; idrak edenler, kendimizi tanımıyoruz, kendimiz kendimizi: Bunun da bir sebebi var: Hiçbir zaman kendimizi aramadık ki- bir gün kendimizi bulabilmemiz nasıl mümkün olsun? Haklı olarak denmişti; 'Kalbiniz hazinenizin olduğu yerdedir'... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 10 yıl, 5 ay
Daha Fazla Göster

Yandere şu an ne okuyor?

Yandere şu anda kitap okumuyor.

Favori Yazarları (0 yazar)

Favori yazarı yok.