Toplu Diyaloglar-1

- Kriton- Sokratesin Savunmasi- Phaidon- Kharmides- Lysis- Euthyphron- Meneksenos- Menon- Birinci Alkibiades- İkinci Alkibiades- DevletPlatondan onceki diinya goriisleri soylemenin cercevesi icinde yer ahyordu. Kendi kendine yeten ve igine kapanik olan bu soy-leme, kokii bakimindan, dini vahiyden ya da kehanetten farkh degildi. Belli bir sey degil de bir baska seyi nicin ileri siirdii-giinii mesrulastiramayan bu soylemenin yetersizligini cok iyi kavravan Platon, diisiincenin tasiyicisi olarak baska bir acikla-ma ve deme bicimi bulmak zorundaydi. Bu bicim ise kendini hakli cikarabilen yard mesrulastirabilen bir bicim olmaliydi. Bundan otiirii, Platon, felsefi diisiincesini iletmenin araci olarak soylemeyi degil diyalogu yani karsilikh konusmayi secti. Divalogda iki soyleme, iki fikir ya da kani, iki tutku karsi kar-siya gelir. Iki kisinin karsilikh konusmasindan iiciincu ve cok daha yiiksek bir gercek ortaya cikar. Bu gercek, diyalektik ara-cihgiyla vanlan ve iki kisi icin de gecerli olan bir diisiincedir. Yani akil uzerinde temellenen, onun tarafindan me§rula§tinlan ve boylece herkes icin zorunlu olarak gecerlilik niteligini kaza-nan, evrensellesen bir diisiincedir; baska bir deyisle hakikattir. Iste Platonun goz oniinde tuttugu temel amac, biittin felsefeler ve bilimlerin varmak istedigi bu rasyonelliktir ve filozorun, sa-dece tarih savralannda kalan bir merak konusu olmaktan cikip, gunumiizde yasayan canh ve etkileyici bir diisiinur olmasina yol a^an neden de budur.Selahattin HILAV

- Kriton- Sokratesin Savunmasi- Phaidon- Kharmides- Lysis- Euthyphron- Meneksenos- Menon- Birinci Alkibiades- İkinci Alkibiades- DevletPlatondan onceki diinya goriisleri soylemenin cercevesi icinde yer ahyordu. Kendi kendine yeten ve igine kapanik olan bu soy-leme, kokii bakimindan, dini vahiyden ya da kehanetten farkh degildi. Belli bir sey degil de bir baska seyi nicin ileri siirdii-giinii mesrulastiramayan bu soylemenin yetersizligini cok iyi kavravan Platon, diisiincenin tasiyicisi olarak baska bir acikla-ma ve deme bicimi bulmak zorundaydi. Bu bicim ise kendini hakli cikarabilen yard mesrulastirabilen bir bicim olmaliydi. Bundan otiirii, Platon, felsefi diisiincesini iletmenin araci olarak soylemeyi degil diyalogu yani karsilikh konusmayi secti. Divalogda iki soyleme, iki fikir ya da kani, iki tutku karsi kar-siya gelir. Iki kisinin karsilikh konusmasindan iiciincu ve cok daha yiiksek bir gercek ortaya cikar. Bu gercek, diyalektik ara-cihgiyla vanlan ve iki kisi icin de gecerli olan bir diisiincedir. Yani akil uzerinde temellenen, onun tarafindan me§rula§tinlan ve boylece herkes icin zorunlu olarak gecerlilik niteligini kaza-nan, evrensellesen bir diisiincedir; baska bir deyisle hakikattir. Iste Platonun goz oniinde tuttugu temel amac, biittin felsefeler ve bilimlerin varmak istedigi bu rasyonelliktir ve filozorun, sa-dece tarih savralannda kalan bir merak konusu olmaktan cikip, gunumiizde yasayan canh ve etkileyici bir diisiinur olmasina yol a^an neden de budur.Selahatt... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9789944094610

Etiketler: felsefe

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

serappasali
1 kişi

Okumak İsteyenler

misterred
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski