Sinemada Anlatı ve Türler

'Sinemada Anlatı ve Türler' adlı derleme kitaptaki bölümler, gerek sinemaya ilgi duyan gerekse meslekten okurlar için bir araya getirildi.

Fatma Dalay Küçükkurt, film anlatısının 'çatışması' ve 'gerilim' oluşturacak biçimde nasıl yapılandırılabileceğini inceledi. Aslıhan Doğan Topçu, zaman kavramını tanımlayıp, geleneksel ve çağdaş anlatılar ile örneklendirdi. Ahmet Gürata, sinemasal zamanı,1990'ların postmodern dünya sinemasında karekterlerin bakış açısı ile ilişkilendirdi. Deniz Girginkoç, kara film türünün ortaya çıkış koşullarını sunarken, filmlerde iletilen Amerikan toplum değerlerini irdeledi. Gürhan Topçu, korku sinemasının yapısal formülleri hakkında bilgi vererek, toplumsal gelişmeler bağlamında kadının korku sinemasındaki temsillerinin değişimi arasındaki ilişkiyi açıkladı. Serkan Paydak, gözetim toplumu yaratma sürecinde, devlet ve medyanın nasıl kullanıldığını filmlerden örneklerle inceledi. Levent Yaylagül, Türkiye'deki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmelerin ve belli başlı siyasi doktrinlerin 1960-70 dönemi Türk sinemasındaki düşünsel yapıyı nasıl biçimlendirdiğini inceledi. Aydan Özsoy,1960'lar dönemi Türk sineması melodramlarında sunulan kadın ve erkek imgelerinin toplumsal ve kültürel bağlamda hangi ideolojik mesajlar içerdiğini anlattı. Yağmur Nazik, özdeşleşme sürecini açıklayan genel kuramsal yaklaşımlarhakkındaki görüşleri, Yeşilçam sinemasındaki kullanımına ilişkin biçimsel örnekler sundu.

Bölümlerin geniş bir literatür çalışması sonucu oluşturulmasına özen gösterilerek okuyuculara ilgi duyduğu konuya ilişkin ayrıntılı bir bilgi birikimi ve inceleme olanağı sunulması amaçlandı.

'Sinemada Anlatı ve Türler' adlı derleme kitaptaki bölümler, gerek sinemaya ilgi duyan gerekse meslekten okurlar için bir araya getirildi.

Fatma Dalay Küçükkurt, film anlatısının 'çatışması' ve 'gerilim' oluşturacak biçimde nasıl yapılandırılabileceğini inceledi. Aslıhan Doğan Topçu, zaman kavramını tanımlayıp, geleneksel ve çağdaş anlatılar ile örneklendirdi. Ahmet Gürata, sinemasal zamanı,1990'ların postmodern dünya sinemasında karekterlerin bakış açısı ile ilişkilendirdi. Deniz Girginkoç, kara film türünün ortaya çıkış koşullarını sunarken, filmlerde iletilen Amerikan toplum değerlerini irdeledi. Gürhan Topçu, korku sinemasının yapısal formülleri hakkında bilgi vererek, toplumsal gelişmeler bağlamında kadının korku sinemasındaki temsillerinin değişimi arasındaki ilişkiyi açıkladı. Serkan Paydak, gözetim toplumu yaratma sürecinde, devlet ve medyanın nasıl kullanıldığını filmlerden örneklerle inceledi. Levent Yaylagül, Türkiye'deki ekonomik, toplumsal ve siyasal gelişmelerin ve belli başlı siyasi doktrinlerin 1960-70 dönemi Türk sinemasındaki düşünsel yapıyı nasıl biçimlendirdiğini inceledi. Aydan Özsoy,1960'lar dönemi Türk sineması melodramlarında sunulan kadın ve erkek imgelerinin toplumsal ve kültürel bağlamda hangi ideolojik mesajlar içerdiğini anlattı. Yağmur Nazik, özdeşleşme sürecini açıklayan genel kuramsal yaklaşımlarhakkındaki görüşleri, Yeşilçam sinemasındaki kullanımına ilişkin biçimsel örnekler sundu.

Bölümler... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

344 sayfa
2004 tarihinde, Vadi tarafından yayınlandı


Dil
Türkiye Türkçesi

Etiketler: sanat, sinema, eleştiri

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Nietzsche Trueblue
2 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski