Politik Film - Üçüncü Sinema'nın Diyalektiği

Üçüncü Sinema, Üçüncü Dünya'da ortaya çıkmış olsa da coğrafyayla tanımlanan bir sinema değildir; öncelikle sosyalist perspektifiyle tanımlanan bir sinemadır; toplumsal ve kültürel özgürleşmenin sinemasıdır.
Bu kitapta, Mike Wayne, Üçüncü Sinema'nın, çağdaş film uygulamaları ve kültürleriyle ilişkili en önemli tartışmaların merkezinde yer aldığını öne sürüyor. Üçüncü Sinema, sinemaya dair ufkumuzu genişletiyor. Wayne Üçüncü Sinema kuramını, Üçüncü Sinema'nın Birinci Sinema (egemen, ticari) ve İkinci Sinema (sanat sineması, auteur sineması) ile olan diyalektik ilişkilerini inceleyerek geliştiriyor. Kitap, Evita'dan Dollar Mambo'ya, Büyük Lebowski'den Yolculuk'a, Amistad'dan Camp de Thiaroye'ye kadar farklı alanlardan filmleri ele alarak, Birinci ve Üçüncü Sinema arasındaki yakınlıkları ve çok önemli politik farklılıkları inceliyor. Üçüncü Sinema'nın İkinci Sinema ile olan ilişkisi sinemadaki isyancı/haydut/eşkıya figürü (Haydutlar Kraliçesi, General, Eşkıya) aracılığıyla araştırılıyor. Ayzenştayn, Vertov, Lukács, Brecht ve Walter Benjamin gibi Avrupalı öncülerle olan farklılıklar ve devamlılıklar da değerlendiriliyor. Bu kitap kitlelerin hayatıyla politik olarak ilgilenen bir film eleştirisi için bir polemik çağrısıdır.

Üçüncü Sinema, Üçüncü Dünya'da ortaya çıkmış olsa da coğrafyayla tanımlanan bir sinema değildir; öncelikle sosyalist perspektifiyle tanımlanan bir sinemadır; toplumsal ve kültürel özgürleşmenin sinemasıdır.
Bu kitapta, Mike Wayne, Üçüncü Sinema'nın, çağdaş film uygulamaları ve kültürleriyle ilişkili en önemli tartışmaların merkezinde yer aldığını öne sürüyor. Üçüncü Sinema, sinemaya dair ufkumuzu genişletiyor. Wayne Üçüncü Sinema kuramını, Üçüncü Sinema'nın Birinci Sinema (egemen, ticari) ve İkinci Sinema (sanat sineması, auteur sineması) ile olan diyalektik ilişkilerini inceleyerek geliştiriyor. Kitap, Evita'dan Dollar Mambo'ya, Büyük Lebowski'den Yolculuk'a, Amistad'dan Camp de Thiaroye'ye kadar farklı alanlardan filmleri ele alarak, Birinci ve Üçüncü Sinema arasındaki yakınlıkları ve çok önemli politik farklılıkları inceliyor. Üçüncü Sinema'nın İkinci Sinema ile olan ilişkisi sinemadaki isyancı/haydut/eşkıya figürü (Haydutlar Kraliçesi, General, Eşkıya) aracılığıyla araştırılıyor. Ayzenştayn, Vertov, Lukács, Brecht ve Walter Benjamin gibi Avrupalı öncülerle olan farklılıklar ve devamlılıklar da değerlendiriliyor. Bu kitap kitlelerin hayatıyla politik olarak ilgilenen bir film eleştirisi için bir polemik çağrısıdır.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

Karton Cilt, 192 sayfa
2011 tarihinde, Yordam Kitap tarafından yayınlandı


Dil
Türkiye Türkçesi

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Jargon
1 kişi

Okumak İsteyenler

zkiymaci yasamkitap
2 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski