Özgünlük Avı

Özgünlük Avı, Memet Fuatın çoğunluğu 1986-1993 yılları arasında yazılmış inceleme, tartışma ve değini yazıları ile konuşma ve soruşturma yanıtlarını içeriyor. Akşit Göktürkten Asım Bezirciye, serbest nazımdan yazınsal eleştiriye, en çok satılan kitaplardan mimarlığa... Memet Fuatın geniş ufuklarından göze çarpan kimi kişi ve konular.. Ve sağduyu, hep sağduyu... TADIMLIKPeki, ustalar gençleri nasıl eleştirecekler? Günümüzde pek öyle usta-çırak ilişkisi yok sanıyorum. Daha çok gençler gruplaşıp birbirlerini eleştiriyorlar. Ya da aralarına bir ünlü kişi de katılıyor. Tekke deniyor o zaman. Ama çok az bu tür gruplaşmalar. İlerde bizim üniversitelerimizde de yaratıcı yazarlık dersleri başlarsa bu gereksinim en iyi biçimde karşılanmış olur. Torpil konusuna gelince. Yapıtını gönderirken araya bir adam sokmak, dergi yöneticilerine, eleştirmenlere yapılabilecek en ağır hakarettir, kanımca. Güvenmiyorsanız, en doğrusu göndermemektir. Dürüst insanların yönetmediği bir dergide ne işiniz var? Güveniyorsanız, o zaman araya adam sokup karşınızdakini de, kendinizi de küçültmeyin. Dergilerin aynı yazarlarla çıkması ise kötü değil, iyi bir şey, bence. Kimi, nerede bulacağınızı bilirsiniz. Kötü olan, bir yazarın bütün dergilerde görünme, her yere dalma özlemidir. Adam Sanat şiirleri büyük özen göstererek yayımlayan bir dergi. Onun için de pek çok şair ürünlerini bu dergiye veriyor. Örnekse Mart 1993 sayımızda tam yirmi bir şairin şiirleri vardı. Yeni adlara sayfalarımızda özlendiği kadar yer ayıramadığımız doğru. Ne var ki, Adam Sanattaki bu sıkışıklık bütün dergilerde görülmüyor. Yeni adlara sayfaları açık başka dergiler de var. Ben belli bir düzeyin üzerine çıkan şiirlerin dergilerde kolayca yer bulabileceklerini söylerken yalnızca Adam Sanatı düşünmüyorum. Ortak bir hizmet veriliyor. Bir de şu var: Birkaç şiiri yayımlandı diye yeni bir şairi hemen eskilerin arasına katmamak gerekir. Adam Sanatı izleyenler bu yanılgıya çok düşüyorlar. Şair adaylarından gelen yoğun isteği karşılamanın çaresini bulabilir miyiz? Yayımlanmak üzere seçtiğimiz şiirleri bekletmeden nasıl yayımlayabiliriz? Bunlar karşılıklarını ancak yayınevi yönetmenlerinin verebilecekleri sorular...

Özgünlük Avı, Memet Fuatın çoğunluğu 1986-1993 yılları arasında yazılmış inceleme, tartışma ve değini yazıları ile konuşma ve soruşturma yanıtlarını içeriyor. Akşit Göktürkten Asım Bezirciye, serbest nazımdan yazınsal eleştiriye, en çok satılan kitaplardan mimarlığa... Memet Fuatın geniş ufuklarından göze çarpan kimi kişi ve konular.. Ve sağduyu, hep sağduyu... TADIMLIKPeki, ustalar gençleri nasıl eleştirecekler? Günümüzde pek öyle usta-çırak ilişkisi yok sanıyorum. Daha çok gençler gruplaşıp birbirlerini eleştiriyorlar. Ya da aralarına bir ünlü kişi de katılıyor. Tekke deniyor o zaman. Ama çok az bu tür gruplaşmalar. İlerde bizim üniversitelerimizde de yaratıcı yazarlık dersleri başlarsa bu gereksinim en iyi biçimde karşılanmış olur. Torpil konusuna gelince. Yapıtını gönderirken araya bir adam sokmak, dergi yöneticilerine, eleştirmenlere yapılabilecek en ağır hakarettir, kanımca. Güvenmiyorsanız, en doğrusu göndermemektir. Dürüst insanların yönetmediği bir dergide ne işiniz var? Güveniyorsanız, o zaman araya adam sokup karşınızdakini de, kendinizi de küçültmeyin. Dergilerin aynı yazarlarla çıkması ise kötü değil, iyi bir şey, bence. Kimi, nerede bulacağınızı bilirsiniz. Kötü olan, bir yazarın bütün dergilerde görünme, her yere dalma özlemidir. Adam Sanat şiirleri büyük özen göstererek yayımlayan bir dergi. Onun için de pek çok şair ürünlerini bu dergiye veriyor. Örnekse Mart 1993 sayımızda tam yirmi bir şairin şiirleri vardı. Yeni adlara sayfalarımızda özlendiği kadar ye... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9753635451

Etiketler: eleştiri-kuram

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski