Orhan Pamukun çok tartışılan Benim Adım Kırmızı romanı, okurların azımsanmayacak bir bölümünce anlaşılmaz ya da zor okunur bulundu. Aydınlar arasında on sayfadan ötesini okuyamadım diyen köşe yazarları ile romanı övenler arasında sert polemikler çıktı. Kadının Batı Serüveni adıyla yayımlanan üç ciltlik çalışmasından sonra, öykü tadında eleştirilerden oluşan bu kitabını yayımladığımız Hüseyin Kılıç, ilk bölümde Konuşan Kadavralar Komedyası olarak nitelediği Benim Adım Kırmızıyı irdeliyor... Türk Dil Kurumuna yönelik eleştirisinde Alevi yurttaşlara yöneltilen mumsöndü karaçalmasına da yanıt veren yazar, Folklor, Müzik, Edebiyat ve Sanat başlıklı bölümde Büyük Sanatın nasıl halk yaşamından beslendiğini olanca açıklığıyla ortaya koyarken, Ölümsüzün Ölümü bölümünde yaşamı ve yapıtlarıyla ele aldığı ozan Hasan Hüseyinin trajik ölümüne ilişkin anılarını kendine özgü duyarlı biçemiyle bizlere aktarıyor.
Orhan Pamukun çok tartışılan Benim Adım Kırmızı romanı, okurların azımsanmayacak bir bölümünce anlaşılmaz ya da zor okunur bulundu. Aydınlar arasında on sayfadan ötesini okuyamadım diyen köşe yazarları ile romanı övenler arasında sert polemikler çıktı. Kadının Batı Serüveni adıyla yayımlanan üç ciltlik çalışmasından sonra, öykü tadında eleştirilerden oluşan bu kitabını yayımladığımız Hüseyin Kılıç, ilk bölümde Konuşan Kadavralar Komedyası olarak nitelediği Benim Adım Kırmızıyı irdeliyor... Türk Dil Kurumuna yönelik eleştirisinde Alevi yurttaşlara yöneltilen mumsöndü karaçalmasına da yanıt veren yazar, Folklor, Müzik, Edebiyat ve Sanat başlıklı bölümde Büyük Sanatın nasıl halk yaşamından beslendiğini olanca açıklığıyla ortaya koyarken, Ölümsüzün Ölümü bölümünde yaşamı ve yapıtlarıyla ele aldığı ozan Hasan Hüseyinin trajik ölümüne ilişkin anılarını kendine özgü duyarlı biçemiyle bizlere aktarıyor.