Hitchcock Sineması

Robin Woodun ilk kitabı olan Hitchcockun Filmleri şu soruyla başlar: Hitchcocku neden ciddiye almalıyız? O yalnızca heyecan-gerilim filmleri çeken ve bunlarda her zaman boy gösteren şişman, sevimli bir yaşlı adam ya da televizyonda kısa korku öyküleri sunan bir burjuva eğlendiricisi değildir. Söz konusu figür İngilteredeki ilk filmlerinden Hollywood için çektiği başyapıtlara uzanan ve elliden fazla filmle süslenen sanat yaşamında dünya sinemasında sürekli yeniliklere imza atmış bir auteurdür. Sessiz sinemadan sesli sinemaya, siyah-beyaz filmden renkli film geçişin tüm aşamalarında belirleyici ve çığır açıcı bir uygulayıcı olmuş, Alman dışavurumculuğundan edindiği bakış açısını, Sovyet sinemasından öğrendiği teknikleri ve kuşkusuz bireysel yaratıcılığını kullanarak kendi kurgu tekniklerini ve sinemasal aygıtlarını geliştirmiştir. Filmleri basit polisiye ve gerilim öyküleri olmanın ötesinde, insanın durumuna, onun yaşamdaki konumuna ve varolan sistemin örüntülerine üstü kapalı, ancak bütünlüklü bir bakış sunar. Wood, işte tam bu noktada Hitchcockla ilgilenmeye başlar.Hitchcockun Filmlerinde başyapıtlarının derli toplu bir çözümlemesinin yapar, bunların temelinde yaşamın ve toplumsal ilişkilerin değişmezliği ilksavı vardır ve F.R. Leavisin eleştirel yöntemi ve auteur kuramından hareket eder. Ancak yazar 1988de kitabı tekrar ele aldı ve eleştirel bütünleyicisi olarak Hitchcock Sinemasını yazdı. Woodun şimdi daha da olgunlaşan eleştirisi, Marksist estetiğin ve nihayetinde feminizmin içinden geçip geliyor; bunların bazı yaklaşımlarını benimsiyor, bazılarını acımasızca eleştiriyor ve egemen ideoloji, kapitalizmin yansımaları, burjuva ahlakı, erkek egemen toplum ve gaylerin konumu gibi unsurları da göz önüne alıp Hitchcockun filmlerini çözümlemeyi sürdürüyor.

Robin Woodun ilk kitabı olan Hitchcockun Filmleri şu soruyla başlar: Hitchcocku neden ciddiye almalıyız? O yalnızca heyecan-gerilim filmleri çeken ve bunlarda her zaman boy gösteren şişman, sevimli bir yaşlı adam ya da televizyonda kısa korku öyküleri sunan bir burjuva eğlendiricisi değildir. Söz konusu figür İngilteredeki ilk filmlerinden Hollywood için çektiği başyapıtlara uzanan ve elliden fazla filmle süslenen sanat yaşamında dünya sinemasında sürekli yeniliklere imza atmış bir auteurdür. Sessiz sinemadan sesli sinemaya, siyah-beyaz filmden renkli film geçişin tüm aşamalarında belirleyici ve çığır açıcı bir uygulayıcı olmuş, Alman dışavurumculuğundan edindiği bakış açısını, Sovyet sinemasından öğrendiği teknikleri ve kuşkusuz bireysel yaratıcılığını kullanarak kendi kurgu tekniklerini ve sinemasal aygıtlarını geliştirmiştir. Filmleri basit polisiye ve gerilim öyküleri olmanın ötesinde, insanın durumuna, onun yaşamdaki konumuna ve varolan sistemin örüntülerine üstü kapalı, ancak bütünlüklü bir bakış sunar. Wood, işte tam bu noktada Hitchcockla ilgilenmeye başlar.Hitchcockun Filmlerinde başyapıtlarının derli toplu bir çözümlemesinin yapar, bunların temelinde yaşamın ve toplumsal ilişkilerin değişmezliği ilksavı vardır ve F.R. Leavisin eleştirel yöntemi ve auteur kuramından hareket eder. Ancak yazar 1988de kitabı tekrar ele aldı ve eleştirel bütünleyicisi olarak Hitchcock Sinemasını yazdı. Woodun şimdi daha da olgunlaşan eleştirisi, Marksist estetiğin ve nihayetinde feminizm... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

439 sayfa


ISBN
975824096

Etiketler: sinema

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Zümrüt-ü Anta Trueblue arden guli
4 kişi

Okumak İsteyenler

ekhobiaS elfilmrn
2 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski