Behruz Çinici

Kimlik arayışı savıyla yerellik görüntüleri çizmeye kolay cevaz verebilen Türk mimarlık dünyasında, Çinicinin mimarisi bize farklı bir yerellik boyutunu göstermesi açısından da önemli. Geleneğin ya da tarihselliğin özünü aramak savıyla yola çıkıp da basit sözde, yerel görüntüler peşinde koşan tasarımcı kitlesinin yanında, neredeyse hiçbir ulusal ya da tarihsel referans vermeyen Çinici, çok daha bizden gözüküyor. Onu bizden kılan şeyşe, sonuçta ortaya konan görsel yanılsamalar değil, onları yaratan süreçlerdir. Bu yönüyle mimar, kendi veriminin estetik kalitesinin de ötesinde bir kültürel anlam kazanıyor Türkiye için. KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Behruz Çinici, Uğur Tanyeli -Odtü Kampusu, Ankara, Türkiye, 1961-1980 -Artur Tatil Köyü, Burhaniye, Balıkesir, Türkiye, 1971 -Çapa Tatil Köyü, Bodrum, Muğla, Türkiye, 1971 -Sedat Hakkı Eldemden Mektup, Sedat Hakkı Eldem -Antalya Otelleri, Antalya, Türkiye, 1976 -Güllük (Tatsan) Tatil Köyü, Güllük, Muğla, Türkiye, 1976 -Tbmm Halkla İlişkiler Binası, Ankara, Türkiye, 1978 -Çiniciler İçin Bir Dostun İzlenimleri, Süha Özkan -Yat Limanı Ve Marina Otel, Trablusgarp, Libya, 1982 -Soyak Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1986 -Mimar Kendisini Anlatıyor, Çinici -Taksim Meydanı Düzenlemesi, İstanbul, Türkiye, 1987 -Tbmm Camisi, Ankara, Türkiye, 1987 -Selimiye Çevre Alanı Düzenlemesi, Edirne, Türkiye, 1988 -Geleneğin Kırılması, Muhammed Al-Asad -Platin Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1993 -Baltalimanı Kültür, Spor, Rekreasyon Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1994 -İş Bankası Emekli Sandığı Tibaş Vakfı Kompleksi, İstanbul, Türkiye, 1999 -Yaşamı Ve Yapıtları

Kimlik arayışı savıyla yerellik görüntüleri çizmeye kolay cevaz verebilen Türk mimarlık dünyasında, Çinicinin mimarisi bize farklı bir yerellik boyutunu göstermesi açısından da önemli. Geleneğin ya da tarihselliğin özünü aramak savıyla yola çıkıp da basit sözde, yerel görüntüler peşinde koşan tasarımcı kitlesinin yanında, neredeyse hiçbir ulusal ya da tarihsel referans vermeyen Çinici, çok daha bizden gözüküyor. Onu bizden kılan şeyşe, sonuçta ortaya konan görsel yanılsamalar değil, onları yaratan süreçlerdir. Bu yönüyle mimar, kendi veriminin estetik kalitesinin de ötesinde bir kültürel anlam kazanıyor Türkiye için. KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Behruz Çinici, Uğur Tanyeli -Odtü Kampusu, Ankara, Türkiye, 1961-1980 -Artur Tatil Köyü, Burhaniye, Balıkesir, Türkiye, 1971 -Çapa Tatil Köyü, Bodrum, Muğla, Türkiye, 1971 -Sedat Hakkı Eldemden Mektup, Sedat Hakkı Eldem -Antalya Otelleri, Antalya, Türkiye, 1976 -Güllük (Tatsan) Tatil Köyü, Güllük, Muğla, Türkiye, 1976 -Tbmm Halkla İlişkiler Binası, Ankara, Türkiye, 1978 -Çiniciler İçin Bir Dostun İzlenimleri, Süha Özkan -Yat Limanı Ve Marina Otel, Trablusgarp, Libya, 1982 -Soyak Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1986 -Mimar Kendisini Anlatıyor, Çinici -Taksim Meydanı Düzenlemesi, İstanbul, Türkiye, 1987 -Tbmm Camisi, Ankara, Türkiye, 1987 -Selimiye Çevre Alanı Düzenlemesi, Edirne, Türkiye, 1988 -Geleneğin Kırılması, Muhammed Al-Asad -Platin Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1993 -Baltalimanı Kültür, Spor, Rekreasyon Sitesi, İstanbul, Türkiye, 1994 ... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
975-521-417-8

Etiketler: mimari

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski