Kara Kule I: Silahşor
Silahşor (Kara Kule I) Stephen King'in Kara Kule serisinin yeniden gözden geçirilmiş ilk kitabıdır.Gizemli kahraman son Silahşor Gileadlı Roland tek başına büyüleyici bir iyilik ve kötülük yolculuğuna çıkar. Siyahlı Adamı ararken Alice adında çekici bir kadın ve Jake adında New Yorklu bir çocukla arkadaşlık etmeye başlar. Ama bizimkini yansıtan kendi iç dünyasında aslında olukça yalnız ve mutsuz bir tiptir. Kara Kule, diğer adıyla silahşor, Roland'ın gerçek kimliği ve ilgi çekici karakterini keşfedebileceğiniz, baş döndürücü hayali görüntüler ve karakterlerle bezeli inanılmaz bir roman. Büyük usta Stephen King'in korku, hayal ve gerçeği harmanladığı Kara Kule, onu yazarlığın zirvesine çıkardı.
Baskılar4
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(19)
Tüm puanları gör (147)https://illekitap.blogspot.com/2018/10/stephen-king-silahsor-kara-kule-1.html Ayın son yorumunu Stephen King'in Kara Kule serisinin ilk kitabı Silahşör ile yapıyorum. Kitap yaklaşık olarak bir hafta - on gündür elimde süründü durdu ama sonunda bitirdim. Yorumuma başlamadan önce söylemek istiyorum ki bu kitabı elinize aldığınızda uzunca bir önsöz ile karşılacaksınız... bu önsözün her bir kelimesi bu kitabın yazım aşamasını anlatıyor. Sakın ola ki atlamayın o satırları derim :) Öncelikle söylemek istiyorum ki peş peşe okumasam da serinin bütün kitapları elimde her ay bir kitabını okuyarak toplamda 7 ayda seriyi bitirmeyi planlıyorum tabi kitap aşırı derecede merak uyandırıcı ve sürükleyici hale gelmezse... eğer öyle olursa peş peşe okurum :) Stephen King, herkesin kurgularına, kitaplarına hayran olduğu ve kitaplarının hep çok satanlarda olduğu bir yazar. Ben de yaklaşık bir sene kadar önce yazarın Hayvan Mezarlığı kitabını okumuştum ve ardından bu kitabın filmini izlediğimde seriyi toplamaya karar vermiştim. Şimdi ilk kitabı bitirmiş olmanın verdiği rahatlıkla şunu söylemeliyim ki film bence daha iyiydi çünkü kitabı okurken ara ara sıkıldım. İlk olarak, kitap adından da anlaşılacağı üzere Silahşor'ü anlatıyor. Gilead'lı son silahşor olan Roland'ın yolculuğuyla başlıyor ve bu yolculukta neler yaşadığı neler yaptığı ve nasıl hayatta kaldığını okuyoruz. Yolculuğun zaman zaman akıcı ve heyecanlı detayları olmasının yanında zaman zamanda sıkıcı ve durgun ve monoton olduğu da bir gerçek. Bu yüzden ara ara sıkıldığımı ve kitabı yarım bırakma isteği ile dolup taştığımı itiraf etmeliyim. Bütün bunların yanında Silahşor'ün geçmişine yapılan dokunuşlar hoşuma gitti ve hocasını yenmesindeki zekası da oldukça iyiydi. Aynı zamanda Jake ile olan yolculuğu ve o çocuğu koruyup sevdiği kısımlarda çok güzeldi. Ama sonunda Jake ile yaşananlar... bilemiyorum bence olmamalıydı. Beklediğimden farklıydı ve yazar bu noktada farklılığını konuşturmuştu. Siyahlı Adam gizeminin kitabın sonunda açıklanması ve yeni bir yolcuğun temellerini atarcasına yaptıkları konuşma da güzeldi. Kitaptaki sihirli dokunuşlar ve yazıldığı döneme kıyasla yapılan detaylar oldukça iyiydi. Kitaba dair çok fazla bir detay vermeyeceğim çünkü anlatılacak her şey spoiler olur ki zaten anlatmak da pek doğru gelmiyor ama şunu söylemeliyim ki sabırla okunması gereken bir kitap. Dediğim gibi zaman zaman sıkıldığım ve yarım bırakmayı düşündüğüm zamanlar oldu ama zaman zaman da oldukça iyi detaylarla aksiyon yazılmıştı. Diğer kitapların daya akıcı, aksiyon dolu olmasını umuyorum. Sonuçta bu ilk kitaptı ve çoğunlukla ilk kitaplar serilerin en vasat kitapları olur bu düşünceye güvenerek devamını getireceğim. Filmdeki sahneler ile ister istemez kıyaslama içerisine giriliyor ve sanırım film birkaç kitabın ya da tamamının özet haliydi çünkü bu kitap ile film pek bir alakasız geldi bana. Stephen King severler bu seriyi zaten okumuştur ama fantastik dünyaları okumayı seven okurlara da eğer sabırlı davranıp serinin diğer kitaplarına da şans vereceklerse deneyebilirler...
Yazarı Stephen King olunca haliyle beklentiniz de yükseliyor ve biraz dumura uğruyorsunuz. O yüzden okumak isteyenler kendinizi şimdiden hazırlayın! Benim gibi bir anda kitabı bitire bileceğinize inanıp da kendinizi kandırmayın! Kitabımız Yüzüklerin Efendisi gibi bir yolculuk hikayesi. Burada da bir kulemiz mevcut. Ama Sauro'nun kulesi değil, kitabın isminden de anlaşılacağı üzere Kara Kule. Ve oraya ulaşma sevdası. Yalnız sayılabilecek bir yolculuk ve alınması gereken zor kararlar! Başlardaki o alışma safhasını geçebilirseniz hem kitabın diline aşina olmaya başlıyorsunuz hem de kitap arada temposunu artırarak ilerliyor
Son kısmına kadar normal bir tempoda, daha çok karakteri ve hikayenin geçtiği dünyayı tanıtarak geçse de o son 30-40 sayfada yaptığı ters köşeler ve klişeden arınmış kısım bile yeter okumak için. Tam seriye giriş kitabı.
Stephen King okumak bazıları için cesaret ister. Bu algı Stephen King okumaya başlayana kadar benim içinde böyleydi. Kara Kule serisi ile King okumaya başladım. 7 seri olması beni çok düşündürmüştü fakat bir yerden başlamak lazımdı:.) Silahşor'ün etkisinde bu kadar kalacağımı tahmin etmemiştim. Stephen King dünyası çıkmak istemeyeceğiniz bir dünya. Diğer kitaplarından farklı tarzda yazdığı bu Kara Kule serisi bence fantastik kitapların en iyilerinden. Uzun soluklu bir fantastik dünyaya girmek istiyorsanız Kara Kule ile ve Silahşor ile tanışmanızı tavsiye ederim...
Stephen King'e başlamak için doğru kitap değil, serinin başlangıcı olarak da uygun bir kitap değil ayrıca. Sabır testi gibi bir başlangıç olmuş, olaylar oluyor bir şeyler anlatılıyor ama kim olduklarını, neyin peşinde olduklarını ve ne amaçladıklarını asla anlayamıyorsunuz. Buna rağmen, serinin diğer kitaplarında olayın daha açıklığa kavuşturulduğu söyleniyor fakat yine de bu, kitabın başlangıç için yanlış olduğu fikrini değiştirmez.
güzel bir seri stephen kıng <3 adam gerçekten iyi öbür kitaplarını da okuyun hemen yargılamayın
Çok akıcı, sürükleyici bir kitap değil ama devamını çok merak ettiği için bırakamıyor insan
4 yıl önce okumuştum bu seriyi. İlk kitap biraz yormuştu beni çünkü bir sürü soru işareti ve ne anlatıyor bu kitap , nereye gidiyor bu adam ? diye soruyordum kendi kendime. En önemlisi ise kimdir bu ? diye soruyordum. Böylece silahşörü bitirmiştim ama sıkıntı içerisinde çünkü nedir amacı bu kitabın demeye bile getirmeye başlamıştım. Ama biraz sabredip 2.kitaba geçince içine alıp götürdü beni. Şuan ise okuduğum 7 kitabı düşünüyorumda iyi ki okumuşum. O kadar net canlandırabiliyorum ki hayalimde geçen olayları. Müthiş bir kitaptı , müthiş bir seriydi. Ne heyecanlar yaşatmıştı öyle... İlk kitaba aldanıp kapatmayın kapağını yoksa çok şey kaçırırsınız =)
Stephen King benim ilk göz ağrım olmasına rağmen bu seriyi oldukça geç okudum ve bir kez daha yazara hayran oldum. Bütün karakterleri ile beyninize oturacak ve orayı 7 harika kitap boyunca işgal edecek.
muhteşem serinin ilk kitabı. çoğu kimseye göre ağır gelen bi açılış kitabı, fakat sabırlı olup okumaya devam edin. çünjü vazgeçerseniz çok şey kaybedersiniz...
Bütün seriyi okumuş biri olarak söylüyorum zamanınızı boşa harcamayın. Hep hadi üslup biraz daha güzelleşir belki, biraz daha okuyayım belki bir olay olur diye diye bir netice alamadım. Stephen King'in piyasa serisi denilebilir.
Fena değil aslında. Ama çok iyi bir kitap da diyemeyeceğim. Bana ne kattı derseniz bir hiç ama iyi bir fantastik seri okumak istediğim için seriye devam edeceğim.
Bir baş yapıt. Herkese okumasını tavsiye ediyorum.
kiatbı her gördüğümde keşke bu seriyi okumamış olsaydım da şimdi başlasaydım diyorum
Bu kitabı defalarca okudum ve yaratıcılık nasıl olur öğrenmiş oldum. İnsan okumaya başladığında çok eski zamanları, kovboyları anlattığını zannediyor ama aslında günümüzden asırlar sonrasını anlatıyor... Bir seri okumak istiyorsanız bundan başlayın :)
Son kısmına kadar normal bir tempoda, daha çok karakteri ve hikayenin geçtiği dünyayı tanıtarak geçse de o son 30-40 sayfada yaptığı ters köşeler ve klişeden arınmış kısım bile yeter okumak için. Tam seriye giriş kitabı.
Eh işte denilebilecek bir kitap.Serinin kalan kitaplarına ne zaman devam ederim bilmem epey sürecek galiba.
Şahane bir seri.Bambaşka bir dünyada nefes alıp veren karakterler Harika kelimesinin tam karşılığı ^^












