Pinhan
Pinhan! dedi Dürri Baba. Sesi yaprak kımıldatmayan sabâ rüzgârı gibi doldu odanın içine. Pinhan! dedi çocuk üst üste üç kere. İlk kez bu ismi söylerken, farkında olmadan el çırptı; omuzları sevinçle oynadı; yüzünde gonca güller açtı. İkinci kez söylerken duruldu, az evvelki taşkınlığından utandı. Üçüncü kez söylerken, ateş bastı dilini, damağını; dudaklarında buruk bir tat kaldı. Beti benzi kül kesildi. O zaman Dürri Baba, kollarını iki yana açıp, olan biteni izleyen dervişlere doğru dönerek, Nicedir adını bekler dururdu. Velhasıl adı da onu. İşte bugün kavuştular birbirlerine. Adı Pinhan olsun bundan böyle dedi.
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (214)Yazarın "Aşk" isimli romanından sonra bu kitap beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.
Tum kitaplarini buyuk bir zevkle okudugum Elif Safak"in ilk romanini yeni bitirdim... Baslarda zorlandigimi soylemeliyim, ama sonra oyle bir akisla ilerlediki kitap, hala tadi agzimda! Kullandigi dili , ince tasvirleri ile ve sufilik uzerine yine bir cok seyin cok guzel kurgulandigi bir roman ...Ve Pinhan, iki basli harika yaratik... Istanbul, sehirlerin sehri... Ve tabii ki Mevlana, Ask ve Aska giden yol...Okuyun derim:)
İnsan beyniyle bu kadar oynayan bir kitap okumadım yıllar oldu fakat bazen hala aklıma gelir çok etkileyici
Önce şunu söylemeliyim: Dili ağır her kitap kötü değildir. Evet, dili ağır ve bundan dolayı ağır ağır ilerliyor insan, bir oturuşta 100 sayfa okuyamıyor mesela. Ancak genç yaşta bu kitabı yazmak herkesin harcı değil. Dili gerçekten doğru ve ustaca kullanmış. Kurgu da tasavvufi bir kitaptan beklenebilecek bir düzeyde, vasat değil. Hal böyleyken okuyamadığımız kitaba "kötü" deyip geçmek olmaz, haksızlık olur. Suçu biraz da kendimizde aramalıyız. Zorlayın, okuyun, içinizde çok genç yaşta böyle bir kitap yazabilen Elif Şafak'a karşı hayranlık duyacaksınız.
Gerçekten güzel bi kitap. Hiçbir şeyi yoktu ve olsun da istemiyordu. Kente, konuşmalara, kitaplara gidiyordy. Sözcüklere doğru yola çıkıyordu. İsimler büyülüdür. Sade büyülü mü, isimler hem de büyücüdür.
2 defa okudum..ve ne zaman okusam farklı şeyler çıkardım.çok güzel bir kitap.
Hayatın her alanından verilen örneklerle ``ikibaşlılık'' anlatılmış... Mükemmel bir kitap...
Kırılmamak için bükül Düz olmak için eğril. Dolmak için boşal, Parçalan ki yenilen Az şeye sahip olanlar Çoğa kavuşabilirler Çok şeyi olanların zihni karışır.. Tao Te Ching
24 yaşındayken böyle bir kitap yazmak her yiğidin harcı değildir. Şimdi bu konuda haksızlık yapmayayım. Ama bir Aşk romanı değil işte. Bu roman çok çiğ geldi bana. Yani acemilik eseri gibi bir şey resmen Elif Şafak'ın. Genel anlamda okunulabilir ancak çok fazla eski Türkçe kelime var. Okurken yer yer boğulduğumu hissettim. Çok ağır bir yapısı var. Aşk daha iyiydi bu konuda. Okunmalı mı? Tasavvufla ilgileniyorsanız okuyabilirsiniz bence. Okumasanız da bir şey kaybetmezsiniz bence.
elif şafağın okunmaya değer tek kitabıdır bence , sanki yazmamışta yazdırılmış gibi farklı bir boyutta farklı bir meneviyatta yazılmış bir kitap ...
Masal gibi değil masal gerçekten.. Elif Şafak'ın ilk romanı olması bu yolculuğa nasıl başladığını merakla başladım.. Çok farklı bir anlatım, farklı karakterlerin mekanların sonunda birbirini bulması.. İlginçti gerçekten. Elif Şafak'ın en farklı kitabı diyebilirim sanırım..
Gayet akıcı bir kitaptı bir solukta okudum...
Isimler büyülüdür. Sade büyülü mü, isimler hem de büyücüdür. Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam? Ben haramı helali karıştırmam : Seninle içtiğim ( içilen ) şarap helaldir Sensiz içtiğim su bile haram… Ömer Hayyam
elif şqafağın bu güne kadar okuduğum en güzel kitabıydı beğendim
Zorla okudum gibi bişey hiç beğenmedim konulardan konuya atlıyo bitsin diye okudum sadece
işte Elif Şafak ın bence en iyi kitabı .... diyecek başka söz yok:)
Elif şafak'a Aşk ile başlamışken Pinhan ile hüsrana uğradım...Çok ağır bir dille anlattıığı olayların atlayarak gitmiş..Üzülerek yarım bıraktım...Çok daha farklı beklemiştim...
İnce bir kitap olmasına rağmen okunması ve anlaşılması zor bir kitap.
Elif Şafak'la tanışmama vesile olmuş kitap. Keyifli ve gizemli...
adıyla özdeşleştiğim kitap. çok karışık gelmesine ve hiçbir şey hatırlamama rağmen bende daima yeri başka olarak kalacak kitap.
Bağlayıcı, merak uyandırıcı bir kitap beni kendi dönemine çekiverdi..












