Limon Ağacı
Bir Arap, Bir Yahudi ve Ortadoğunun Kalbi... 1967 yılının yaz aylarında, Altı Gün Savaşından uzak olmayan bir tarihte, genç bir Filistinli adam ve iki arkadaşı İsrail'in Ramla kasabasına giderler. Onlar kuzendir ve yaklaşık yirmi yıl önce ailelerinin terk etmek zorunda kaldığı, çocukluklarının geçtiği evi görmek isterler. Bir kuzenin yüzüne kapı kapanır, diğerinin ailesinin evi okula dönüştürülmüştür fakat öbür kuzen olan Bashir, kendisini içeri davet eden Dalia tarafından karşılanır. Bir Arap ve bir Yahudi ailesinin ilişkilerinin başlangıç noktası budur. Bashir babasının dikmiş olduğu limon ağacında bir sahipsizlik ve işgal duyguları içinde olur. 1948 yılında küçük bir çocuk iken Bulgaristan'dan kaçak olarak gelmiş olan Dalia Soykırım tarafından yok edilen bir umut ışığı görür. Onlar kaçınılmaz olarak kendi yazgılarını yaşamışlardır ve bu İsrail-Filistin tarihinin bir küçükevrenini oluşturmaktadır. İki genç insanın başlattığı diyalog bölgenin barış umudunu ortaya koymaktadır. Limon ağacı simgesel olarak bölgede huzurun mümkün olduğunu anlatmaktadır. Olağanüstü bir öykü ve kurgusal olmayan bir anlatıma sahip olarak sizi saracak. -Sunday Times Dalia ve Bashir'in zorluklarla dolu arkadaşlıklarını izleyerek, okuyucular dünyanın en inatçı çatışmasının birinci elden deneyimini yaşayacaklar. -Publishers Weekly Hiçbir kitap daha zorlayıcı olamaz . . . ve bu kitap kesinlikle bu yıl okuyacağınız en iyi kurgu-olmayan çalışma olacak. -Christian Science Monitor Yüzyılın yarısı boyunca İsrail-Filistin çatışmasının öyküsünü taşıyan tek bir ağaç varsa, o budur... Sandy Tolan bu ağacı bulmuştur ve onun aracılığıyla iki halkın acı ve tutkusunu gözler önüne sermiştir. -Milwaukee Journal Sentinel
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (205)Fiilistin-İsrail savaşı ve bir aşkın anlatıldığı kitap.Hani okumazsanız bir sey kaybetmezsiniz.
İsrailin kuruluşu,İsrail Filistin savaşı hakkında detaylıca bilgi edinmenizi sağlayacak güzel bir araştırma.romanlaştırılması daha bir okunur kılmış.
hikayeye bayıldım ancak aradaki siyasi bilgiler biraz sıktı..
Aslında güzel ama okunması, takip edilmesi çok zor bir kitap. Değişik zamanlarda iki kere başladım, ikisini de tamamlamak kısmet olmadı maalesef...
Kitabın tanıtım yazısı, roman olduğu algısı yaratıyor ama kitap romandan çok belgesel tadında. Bu sebeple beklentimi karşılamadı. Bunun yanında Pegasus Yayınları, kitabın gözden geçirilmiş baskı olduğunu belirtmiş ama buna rağmen kitapta çok fazla yazım hatası var ne yazık ki.
filistin ve İsrail arasında kalıcaksınız kim evinizden sürgün edilseydiiz siz ne yapardınız
bence tarihi roman değil tarih kitabıydı...
İsrail-Filistin meselesini anlatan, kişi ve olayları gerçek, etkileyici bir kitap
Güzel bir konu ve güzel bir kitap ama nedendir bilmem okumam uzun zamanımı aldı. Biraz daha sürükleyici olabilirdi.
Sıkıcı bir roman fakat israil-Filistin ilişkilerini ozet halinde yazmasi guzel olmus.
bu puanı vermemin sebebi yazarken belli ki çok araştırma yapmış,emeklerini boşa çıkarmak istemem lakin yarıda bırakmamın sebebi çok sıkılmamdı ne kadar sıkıcı olursa olsun kitabı bitirmeyi hedeflemiştim ama katlanılabilir bir sıkıcılığın üstündeydi en azından benim için.
toplumları etkisi altına alan siyasi olaylar listesinde israil-filistin meselesi hep tartışılagelmiştir. bu çatışmayı, siyasetin öetesinde insan unsurundan ele alan bu kitap okunmaya değer.
Dalia Eşkenazi Yahudi bir kız,Beşir Hairi ise Arap bir çocuk. Onlarınki ise kanlı,buhranlı bir savaşın ortasında adeta bataklıkta açan saf ve temiz bir çiçek gibi sımsıcak bir dostluk hikayesi.Ne savaşın içinde ne de savaşın dışında.Aslında tam da ortasında. Aynı romana ismini vermiş olan LİMON AĞACI gibi...
Bu kitaba ücretsiz sahip olabilirsiniz ? http://misafircocuk.blogspot.com/2013/04/hediye-kitap-mayis-2013_29.html
Kitabı okuyalı uzun bir süre olmasına rağmen hala aklımdadır. Duygusal yönü ağır, iyi kurgulanmış, güzel bir roman.
hayatımda bukadar sıkıcı bir kitap okumamıştım
Sıradan bir romandan çok siyasi tarih kitabını andırıyor. Olayın insani boyutu anlatması açısıdan başarılı. Detaylar: http://kitapnot.blogspot.com/2013/01/ortadogudan-kitaplar.html
Bu ne sıkıcılıktır, dayanamadım bıraktım. Bir yıl sonra televizyonda filmini gördüm, onu bile sonuna kadar seyredemedim.
hayatımda yarım bıraktıgım ilk kıtap oldu . bir turlu saramadı . çevirimi kötüydü yoksa yazar çok mu bilimsek takılmıştı anlayamadım . Keşke bu kadar sıkıcı olmasaydı ilk sayfaları.
beni çok etkileyen kitaplardan bir tanesi..
Ya çeviri kötüydü ya da kitap... Cümleler havada kalmış, içi dolmamış, anlam eksikliği var... Halbuki konu çok ilgimi çekmişti ve tam benim tarzımdı... Tamamlayamadım.










