Uçurtma Avcısı
Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen Emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır: Emir, ünlü ve zengin bir işadamının, Hasan ise onun hizmetkarının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur. Çocukların birbirleriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır. Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz. Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakârlıkları ve yalanları.... Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasının yansıtan Uçurtma Avcısı, zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişinin aşama aşama gözler önüne seriyor. Uçurtma Avcısında anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanını diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü...
Baskılar10
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (2463)Bir ülkenin içler acısı hali bütün dünyaya ancak böyle anlatılabilirdi. Hiç bu kadar etkileyici bir kitap okumamıştım. Mutlaka okuyun. Yazarın 3 kitabını okudum. Hepsinden ayrı ayrı etkilendim. Harika bir yazar.
Herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap..
Oldukça etkileyici bir romandır, aynen okuyucu yorumlarında denildiği gibi... zaman zaman hikayede yaşananlardan etkilenip, okumaya birkaç gün ara verdim, tebessüm ettirecek başka bir romanla beraber okumaya başladım. Duygularınızı derinden etkileyecek bir hikayesi ve dönemle ilgili öğrenecekleriniz var...
Çarpıcı hikayesi bir yana sade anlatımıyla akıp giden bir roman. Amerikan rüyası biraz abartılmış ve hikayedeki birçok olay Yeşilçam’a alışkın bünyeleri şaşırtmıyor aslında. Ama tüm bunlar kitabın etkileyiciliğini azaltmıyor. Özellikle Hasan karakteri Afganistan’ la aynı kaderi paylaşıyor sanki. İç acıtıcı , hayata dair çok önemli izlenimlerin bulunduğu birkaç kez daha sindirerek okunulması gereken bir kitap.
Çok etkileyiciydi. Yazarın tüm kitapları okunmaya değer.
İçimi cayır cayır yakan bir kitaptı, hiç bir çocuk bunları yaşamasın çocuklar acı çekmesin istiyorum.Kitap boyunca emire ve babaya sövdüm açıkcası , emir omurgasız korkağın tekiydi ama asıl cesur görünen korkak babaydı ,evet iki oğlunu da sevdi ama hasana yaşattığı hayatla emire yaşattığı hayat denk miydi ?adil miydi böylesi ? Bir evladını diğerinin hizmetçisi yapmak, hayatı boyunca ezdirmek ,nasıl bir babalıktı bu ! Hasan ve sohrab içimi yaktınız çektikleriniz hele sen sohrab kıyamam sana , kısacası beni acıdan acıya sokan bir kitaptı, İki arkadaşın ve bir ülkenin batışını okuduk ,kitabı okuduğum zaman zarfında tek duam Rabbim bunları hiç bir çocuk yaşatmasın oldu.
Bu kitap için ne yazarsam yazayım eksik kalacak. Okuduğum ve çok derinden etkilendiğim nadir kitaplardan.. Emirin o acı olayı unutmak için arkadaşı hasanı hırsızlıkla suçlayıp uzaklaştırması vefasızlıktı. Daha sonra emir hasanın çocuğunu kurtarmak için tekrar geçmişiyle yüzleşmesi cesaret isteyen bir şeydi. Kitabın en kötü tarafı cep boy olması dolayısıyla yazılar küçüktü ve okurken zorlamıştı beni.
Okuyup kenara koyduğumda inanılmaz mutsuzdum... İnsanı bu kadar sevmek, insandan bu denli nefret etmek mümkün.
Akıcı güzel ve hüzünlü bir hikaye. Sarmıştı epey.
"Senin için bin tane olsa yakalarım." efsane kitap. Tavsiyemdir, okumamak büyük eksiklik.
Ah işte gerçek hayat bu. Bu yazarın kitapları bir harika. Ne bir abartı, ne bir kahraman, ne mutlu son çabası hiçbiri olmaksızın size yalın hayatı anlatır.Kahramanlar kusurlar ile doludur. İnsanlar bazısı güzel, bazısı çirkin tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi. Olaylar, mekanlar bir belgeselde ne görüyorsanız o şekildedir. Ve Uçurtma Avcısı...Kendime ders çıkardığım bir kitap. Etkisinden kurtulamadığım bir kitap. Artık savaş ismi duyunca daha bir derinden etkilenmeme yol açan kitap. Teşekkürler Khaled Hosseini.
Harika bir romandı her açıdan. İki çocuğun gözünden sadece arkadaşlığı, kardeşliği değil bir ülkenin nasıl bu kadar kötü bir duruma gelebileceğini de görüyorsunuz kitabı okurken. Tavsiye ederim.
Khaled Hosseını ' nin okuduğum yine güzel kitaplarından biriydi. Muhteşemm...
Gerçekten insanı kendine eken bir kitap ben 5 günde bitirdim. hayatımda ilk defa bir kitabın sonunu konuya bu kadar yakıştırdım ve kitapta ağladım çok duygusal,insana sonsuz bir haz veren bir kitap okumayanlara şiddet ile tavsiye ederim. :)
Beklenmedik karakterde beklenmedik sonla bizi bitiren bir kitap oldu.
Etnik ayrımın ne olduğunu, insanların bu konuda ne kadar bilinçsiz ve benmerkezci düşündüğünü, insanı insan olduğundan ötürü sevmekten öte farklılaştırmanın, ikinci plana atmanın ne kadar çağdışı ve vahşice olduğunu bize gösteren; betimlemeleriyle,akıcılığıyla ,bize 'iyi'nin ve 'kötü'nün ne olduğunu en çarpıcı biçimde anlatmasıyla-adeta yaşatmasıyla oldukça etkileyici bir kitaptı.
okurken keyif almama rağmen romanın Hasan ın başından geçenler şeklinde ilerleyeceğini düşünerek kitabı bitirmiştim. Ve Hasan la ilgili hiç birşey olmamıştı :D
Acı var, hüzün var, arkadaşlık var en çok da samimiyet var. İz bırakan bir kitap. Ödünç verilen arkadaşlardan ısrarla geri istenir. İkinci kez okunmak üzere kitaplıkta kalır.
















