Eser· Kitap

Çoluk Çocuk

8.3/10(146)

Coltraine’in öldüğü yazdı, aşkın ve isyanların yazıydı ve Brooklyn´de tesadüfi bir karşılaşmanın iki genç insanı sanat, bağlılık ve başlangıçlarla dolu bir hayat yolculuğuna çıkarttığı yazdı. Pek çok eleştirmen tarafından 2010’un en iyi kitabı olarak gösterilen ve son olarak prestijli National Book Award’u kazanan Çoluk Çocuk, bir aşk hikâyesi olarak başlayıp bir ağıt olarak sona eriyor. Altmışların sonu, yetmişlerin başındaki New York’a, onun zengin ve fakir insanlarına, sanatçılarına ve serserilerine bir selam çakıyor. Yolun başında birbirlerine göz kulak olmaya söz vermiş iki genç sanatçı, Patti Smith ve Robert Mapplethorpe’un yükselişini ve şöhret kapısını aralayışlarını nefes kesici bir içtenlik ve saflıkta anlatan bu kitap, gerçek bir masal. “Yaşlıca bir çift önümüzde durup alenen bizi incelemeye başladı. Robert ilgi çekmekten hoşlanıyordu, heyecanla elimi sıktı. ‘Hadi, fotoğraflarını çek,’ dedi kadın, hayretler içindeki kocasına. ‘Sanatçılar galiba.’ ‘Hadi canım,’ dedi adam, omuz silkerek. ‘Çoluk çocuk bunlar.’ ”

Baskılar2

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Çoluk Çocuk

Çoluk Çocuk

Domingo

308 sayfaISBN 97860561801012010-01-01
Çoluk Çocuk

Çoluk Çocuk

Domingo Yayınevi

288 sayfaISBN 97860561801012010-12-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.3/ 10
146 puan
10
39
9
31
8
34
7
22
6
16
5
0
4
3
3
1
2
0
1
0
Ssacredblame· Çoluk Çocuk
9/1031.05.2023

Sanat kelimesinin neredeyse hiçbir şey ifade etmediği bir ülkede yaşadığım için sanat ve yaratıcılık uğruna aç kalan insanların var olduğunu bilmek şaşırtıcı. Punk Rock müziğinin annesi olarak bilinen Patti Smith ve hayatına dair otobiyografik bu eseri keyifle okudum. Eşi ile değil ancak daha önce birlikte yaşadığı erkek (Robert) ile sanırım kendisinin de istediği gibi Frida'nın Diego'su olmuştur.

Bbirbenbirsen· Çoluk Çocuk
8/1030.03.2018

Gercek hipilik budur iste....:cicek cocuk onlar, ozgur ruhlar....Sanat, ask, seks, ozgurluk,rock"n roll, ama bir o kadar da hiclik, bunalim ve paylasim....Patti ile Robert"in dostlugu, birbirlerine olan bagliligi ve dayanismasi inanilmaz...60 li yillar Amerikasinda hipiligi capcanli yasatan bir kitap:)

Fferedan· Çoluk Çocuk
6/1010.06.2017

Tarz olarak Livaneli'nin "Sevdalım Hayat" kitabına benzettim.Kitabı anlamak için yogun bir şekilde 70lerin Amerikan şarkı ve film kültürüne aşina olmak gerekir.Bunlara sahip olunmadığında kitaptan yeterince zevk alınamayacağına inanıyorum.

RR.Selen· Çoluk Çocuk
10/1015.03.2017

Kendimi ait hissedebildiğ birkaç kitaptan biri. Kitapları da özleyebiliyormuş insan. Robert ve Patti'nin hikayesi; her satırıyla kalbimde yer eden ve asla unutamadığım...

Jjelibon· Çoluk Çocuk
6/1020.07.2015

Bu kitabı orijinal dilde okumak lazım. Çevirisinde hoşuma gitmeyen bir şeyler vardı. :( Açıklaması güç. O yüzden sıktı beni zaman zaman. Bir ara İngilizce okuyabilirim. O vakit farkını anlayacağım.

RRİA· Çoluk Çocuk
6/1004.05.2015

Hikâyesinden etkilendiğim ama çevirisini hiç beğenmediğim bir kitap oldu.

MMervekoroglu· Çoluk Çocuk
10/1023.11.2014

Muhteşem bir kitap:))Herkes okumalı:))Çoğu insan nefret edecek çoğu insan ibret alacak çoğu kişide sevecek:))Ben sevenlerdenim:))Keyifli okumalar

Rrabiacanan· Çoluk Çocuk
10/1012.11.2014

sanat siir ask gözyası mucadele hersey var PATTY DE ROBERT İDE çok sevdımmmmm

Mmugebaris· Çoluk Çocuk
9/1004.07.2014

Müthiş bir devingen hayatı anlatan müthiş bir roman...

Oolimposgod· Çoluk Çocuk
8/1026.05.2014

ilham verici.sanat dolu,cesaret dolu,mücadele dolu..cesur insanlar iyi ki var.

SSleepingforest· Çoluk Çocuk
8/1006.02.2014

Genelde böyle biyografi, anı tarzı şeyler okumam. Ama bu kitap kesinlikle harikaydi. Hikaye öyle sıcak, öyle içten, öyle doğal anlatılmış ki elden bırakılmıyor.

Mmadeleine· Çoluk Çocuk
10/1031.01.2014

bir sonraki sayfayı düşünmekten geceleri uyku tutmayacak.uykusuz geceler sizi bekliyor.

Llucille· Çoluk Çocuk
10/1012.01.2014

Kitapçıda gezinirken bir anda gözüme takıldı bu kitap. Ve şimdi iyi ki de takılmış diyorum. Akıcı dili, edebi yanı ve gerçekçiliği beni çok etkiledi. İçindeki fotoğraflar ise apayrı bir hava katmış kitaba. Kitabı okuduktan sonra özellikle Robert Mapplethorpe'a hayran oldum. Sanata ve gerçek sanatçıya bir kez daha saygı duydum.

Ggoknil· Çoluk Çocuk
7/1012.01.2014

Kitabı ara vererek okumak zorunda kaldim ama özellikle son bölümü etkileyici bir birlikteliği anlatıyor. Ruh eşi kavramini bulabilmiş şanslı iki insan...hikayeleri gerçekten etkileyici...

Kkitaplarla beslenmek· Çoluk Çocuk
8/1005.01.2014

Patti ve Robert'in sadece kendileri için istedikleri hiç bir şey yoktu. İkisi de diğerinin başarılı olması için elinden geleni yapıyordu. Robert'in "Patti, sen benden daha önce ünlü oldun" derken ki mutluluğu beni çok duygulandırdı. Robert'in cinsel kimliği her ne olursa olsun Patti için hep en sevdiği oldu. Robert'te cinsel kimliğinde kayma olmasına rağmen en çok Patti'yi sevdi. Böylesi bir sevgiyi ancak masallarda okurum sanıyordum. Demek ki böylesi yüce sevgiler de yaşanmaktaymış. Patti'nin, kitabının, her bir cümlesini abartmadan, içindekileri tüm samimiyetle kaleme almış olduğuna inancım büyük. Ayrıca Robert ve Patti'nin sevgilerinin aşktan da öteye geçmiş olduğuna inandım. Robert'in "Patti bizim hiç çocuğumuz olmadı" derken ki pişmanlığı beni bitirdi. Patti'nin cevabı "Bizim çocuklarımız yaptıklarımız" demesiyse ne kadar anlam içeriyor değil mi? Çünkü ikisi de çok iyi biliyorlar ki başarmaları tek başlarına bir caba ile gerçekleşmemiştir. İkisi de diğeri için en çok çabalamıştı. Aç, susuz kaldılar. Soğuk içlerine işledi. Buna rağmen sanat için yılmadılar. Hep daha çok çalıştılar. En sonunda azim kazandı. Kitap bana çok samimi geldi. Sanki karşımda bana çok güvenen, bu nedenle içini dökmek için bana kitap yazan bir kadın vardı. Sadece adları geçen çok sayıda tanımadığım yazar, müzisyen, ressama çok yer verilmişti. Bunları tanımış olsaydım onların adlarının geçtiği yerlerde benim için çok keyifli olurdu.

BBettyblue· Çoluk Çocuk
8/1019.10.2013

Büyük bir ilgiyle okudum.. Pattie Smith'e bakış açımı çok fazla etkiledi.. Yaşanmışlıkların ilginçliğinin yanı sıra, anlatımdaki edebi nitelik, kitaba "gerçek bir masal" ironisi duygusuyla bakmamızı sağlıyor.. Okunmalı..

ŞŞah-Rû· Çoluk Çocuk
8/1017.10.2013

Çok başarılı bir otobiyografi. Patti Smith müzisyen kimliğinin yanında gerçekten iyi bir edebiyatçıymış. Şüphesiz kitabın bir roman kadar sürükleyici olmasında söz konusu yaşamın/yaşamların ütopya tadında olmasının da etkisi vardır. Bu çoluk çocukların özgürlüklerine, cesaretine ama her şeyden önce "görebilmelerine" hayran olmamak elde değil. Çok şanslı bir dönemde yaşamış olmaları da cabası. Müthiş hayatlar, müthiş isimler... Aynı dünyayı paylaştığımıza inanmak güç.

TTankut· Çoluk Çocuk
8/1001.10.2013

http://www.ebediyenedebiyat.blogspot.com/2013/09/coluk-cocuk-patti-smith.html

Hhay74· Çoluk Çocuk
8/1010.09.2013

Kitap yazar, müzisyen Pattı Smıth'ın otobiyografisi .70'li yıllarda Amerika'da sanat ve edebiyat dünyasından bir kesit sunuyor. Robertin sıradışı bir yaşamı var ve bu onun erken yaşta ölümüne sebep oluyor. Sanat için bunlar olmalı mı diye düşünmeden edemiyor insan.Robert'in Pattı'ye ölüm döşeğinde söylediği "Pattı sanat bizi yendi mi?"kitabın en etkileyici ve kitabı özetleyen cümlesi bence .

LLaleninBahçesi· Çoluk Çocuk
9/1031.08.2013

Kendimi bulduğum bir kitaptır neredeyse, Patti aya gidildiğinde büyüsünün bozulduğunu düşündüğünü anlatırken aynı şeyleri hissettiğimi hatta Kız Kulesi kullanıma açıldığında tüm gizemini yitirdiğini düşünmüştüm. Sağlam bir müzik bilgisi olanlar çok daha seveceklerdir kitabı...

Ggulemiyoruz· Çoluk Çocuk
10/1012.08.2013

Sanatın hangi türüyle ilgileniyorsanız fark etmez.Bu kitap her açıdan insanı ilham boğuyor.Melankoliyi yaşatıyor,sevinci yaşatıyor.Edebi açıdan ölçütleme maksadına girmedim ama bu kitap gerçekten benim için hep özel olacak.

Mma-belle· Çoluk Çocuk
10/1029.07.2013

Patti ve sonsuz aski, bu kadin bir harika. Nasil da guzel anlatmis hayatini, sevgisini ve mucadelesini. Hayran kaldim.

Ssaba· Çoluk Çocuk
8/1002.05.2013

işleri ve dışarıdan gelen sesleri bir yana iterek kendimi kitabın içine atarak 10 saat gibi bir sürede keyifle okudum. buradan da anlaşılacağı gibi sürükleyici bir kitaptı. sürükleyiciydi çünkü yalın bir dille iki insanın "aşk" büyüsünü anlatıyordu. basitti çünkü samimiydi. yani müthişti...

Kkalamar· Çoluk Çocuk
7/1021.01.2013

Başlangıç çok iyi... sonralarda keşke biraz daha erken doğmuş olsaydım dedim... dönemi yaşayanlara daha çok hitap ediyor...

Aanonim· Çoluk Çocuk
9/1030.12.2012

iyi

Benzer Kitaplar