Od
İskender Pala Od romanında Yunus Emre’yi anlatıyor...Her yazdığı romanla yüz binlerin kalbini feth eden İskender Pala yeni romanı ‘OD’ ile yeniden okurlarını selamlıyor. Od bir Yunus Emre romanı. Gök kubbemizin her zaman parlayan ve hep çok sevilen, şiirleri gönülden gönüle dolup dilden dile dolaşan Yunus Emre, bu kez OD’un ana kahramanı. İskender Pala’nın ilim ve kültür adamı olmasının yanında, yazar kişiliğinin imbiğinden geçirilerek aşkın tahtına bir kez daha oturtuluyor. 13. yüzyılın her bakımdan kavruk ve yanıp yıkılan ortamına Yunus Emre’nin gelişi tarihi atmosfer içerisinde hakiki anlamına kavuşturuluyor. Yıkıntılar ve yangınlar içinden bir gönül ve bir insanlık anıtının inşa edilişi cümle cümle anlatıyor ve elbette kalbe dokuna dokuna yol alıyor. Romanın her sayfasında Yunus’un hamlıktan saflığa geçişi okunuyor...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (717)Dertli ne ağlayıp gezersin burda Ağlatırsa Mevlâ’m yine güldürür Nice âşık kondu göçtü buradan Ağlatırsa Mevlâ’m yine güldürür..
Evet okunması gereken kitaplarda biri yazanın emeği geçenlerin ellerine emeklerine sağlık bu kitabı bitirdiğimde okunması gereken iki kitaba daha ulaştım birisi Yunus Emre'nin Risaletün Nushiye kitabı diğeri doğal olarak tabi Yunus Emre şiirleri kitabı......Risaletün Nushiye kitabınında günümüze uyarlanmasında vesile olan Eskişehir Valisi Dr.Kadir KOÇDEMİR'e de çok çok teşekkürler....
çok güzel bir anlatımı var . o kadar sürükleyici ki nasıl bitirdiğimi cidden anlmadım
Bu bir kitaptan öte bir sorgulama, bir eleştiri, bir yaşam kitabı. Kitabı okumaya başladığınız andan itibaren dünyayla olan bütün bağlantınız kopuyor. Sizi çok başka dünyalara götürüyor. Düşünce alemlerine dalıp, zihninizi kurcalıyorsunuz. Kitap ağır ilerleyen ve ağır bir dili olan bir kitap. Herkese hitap edeceğini zannetmiyorum. Ama kitapseverlerin okuması gereken bir kitap...
İskender PALA'nın eşsiz yorumu insanı alıyor Yunus Emre'nin dizlerinin dibine koyuyor.
Bir ben var bende benden içeri diye boşuna söylememiş Yunus.. İsyankar Yunus, Miskin Yunus, Ermiş Yunus, Koca Yunus...
Yunus Emre... Bizim Yunus... Yine çok sevdiğim bir İskender Pala romanı.
Çok güzel bir yunus emre romanı okudukça insanın içini ısıtıyor.
çok beğendim.yunus emrenin hayatını yazar çok güzel anlatmış.
İskender Pala hep yazsın biz hep okuyalım.. Yunus Emre, daha nasıl anlatılabilirdi bilemiyorum. Sinemada izlediğim Yunus Emre filminin bu kitapla uzaktan yakından ilgisi yok. O zamanlar bilmiyordum tabi ki bunu. Gerçekten çok okumak lazım filmler gerçeği çok iyi yansıtamıyorlar. Dolu dolu bir kitaptı kesinlikle tavsiye ediyorum geç bile kalmışım Yunus Emreyi, Tabduk Emre yi tanımak için..
Tasavvufi yazılar biraz ağır gelsede akıcı bir kitap.Yunus Emrenin hayatını hep merak etmişimdir.Onu tanımam için çok yardımcı oldu.
Bildik İskender Pala üslubu. Kitabın içinde anlatılan Yunus Emre'yi bilmeyen var mı? Od, ticari başarı getirebilir ancak geleceğe kalacak bir kitap değil.
Kitabı biraz zoraki okusam da sonradan iyi ki okudum dediğim bir kitap. Belki çok sürükleyici değildi ama bana çok şeyler kattı diyebilirim .
Yunus Emre'yi kendisi gibi yalın ve sade bir üslupla anlatmış. okunabilir.
http://zamansozleri.blogspot.com/2014/03/od-iskender-pala.html
Bir şah ve Sultan kadar tad almasam da tasavvufi açıdan yalın ve akıcı bir kitap.İskender Pala'nın gerçekten kendine has bir dili var.Kitabın bir bölümünde sıkılsam da OD iyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri.











