Eser· Kitap

Neva

6.3/10(147)

Yıllar geçti üzerinden... Genç adam yıllar boyunca yaşadıklarının bir anını bile unutmadı. Genç bir kızın yalnızca kadınlara özgü derin bir yalnızlıkla, sevgiyi ve mutluluğu arayışını, bunun için yaşadığı masumane çırpınışlarını görememişti.Şimdi ise tüm yaşananlar uzaklarda kalan acı dolu bir hatıra gibi. Geldi, arkasında koskoca bir boşluk bıraktı ve geçip gitti.Öyle garip, bu boşluk hep içerlerde bir yerlerde duruyor ve hiçbir şey dolduramıyor onu.İşyerinde çalışırken, evde veya dışarıda dostlarla birlikteyken, çok derinlerdeki bir parça her şeyden ayrı... Sürekli içinizde çalan, sizden başka kimsenin duymadığı bir müzik gibi...Evdeki herkes gidip yatağına uzandığında ve bütün sesler kesildiğinde ruhunuzda o garip, berrak ama güçlü müzik duyuluyor sadece. Çok iyi tanıdığınız, varlığına iyice alıştığınız ruhunuzu okşayan bir melodi.Vicdanın pırıltılı, ince, yumuşacık fakat o çok güçlü melodisi...

Baskılar2

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Neva

Neva

Doğan Kitap

386 sayfaISBN 97897599150872011-01-01
Neva

Neva

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

6.3/ 10
147 puan
10
22
9
13
8
20
7
18
6
20
5
20
4
9
3
6
2
9
1
10

Yorumlar(25)

E
estima· Neva
5/1021.10.2020

Fikirlerine önem verdiğim bir ablamın önerisiyle okuduğum roman. Başları sıkıcıydı,sürekli aynı çemberde dönüp duruyor ee bir şey olacak mı artık diye bekliyorsun. Asıl hikayeye geçince olaylar başlıyor ama bu sefer de sinirlendiriyor insanı. Yazar gerçi edebi bir iddiada bulunmamış sadece hikayesini anlatmış o yüzden pek kızamıyorum ama okumasam da hiçbir şey kaybetmezdim. Tavsiye etmiyorum.

N
ntennioglu· Neva
10/1024.08.2017
F
ferraricemil· Neva
9/1030.05.2016
E
Evelyne· Neva
5/1031.01.2016
O
oskuunn· Neva
5/1011.11.2015
E
ezgi kesgin· Neva
5/1002.05.2015

sözlükten değiştirilmiş sonu öğrenince kitabı bütün beğenişim kayboldu. ama erkek diyaloglarını merak ederdim, içinde bolca vardı.

T
TenhaÖtesi· Neva
7/1006.01.2015
T
TahsinGUR· Neva
7/1024.11.2014
K
KitapDelisiGizem· Neva
2/1030.09.2014
K
karahitaylı· Neva
4/1011.09.2014

Sıkılmadan okuyabilirsiniz. Gerçek olduğuna dair söylentiler azımsanmayacak derecede fazlaydı. Öyle ki yazarın baş karakter olarak kendisini kullanması da bunu destekler nitelikteydi. Ancak sonuna doğru hikayenin gerçek olduğu pek inanılası gelmiyor.

E
esruška· Neva
6/1030.08.2014
I
ilknuryalvac· Neva
6/1028.08.2014
T
turan54· Neva
9/1001.08.2014
W
waersk· Neva
7/1021.07.2014
P
paradis12· Neva
7/1020.07.2014
Z
zynpkrks· Neva
7/1029.06.2014
G
gamgin· Neva
6/1011.06.2014

Öncelikle yazarın kitabı roman olarak adlandırmadığı halde, dış kapakta sağ üst kısımda "Türk Edebiyatı - Roman" şeklinde yazılması garip bir ironi olmuş. İkinci olarak, yine kitap bir roman olarak tanımlandırılmadığı için, kitabı bir roman olarak yargılamamak gerek. Bana kalırsa, kurgu içeren anı kitabı tarzında bir eser ortaya çıkarılmış. Yazar mekan tasvirlerinde bazen yoruluyor, bunun için yalnızca özel/bilindik isimler üzerinden yola çıkıyor. Oysaki, o mekanların kendisinde oluşturduğu çağrışımlarla daha kuvvetli bir şekilde sunulabilirdi. Neva'yı bulması ve kitabın sonu çok ani oluyor, bu yüzden geçişler zarar görüyor. Yine de, her insandan öğrenilecek bir şeyler var. Bu yüzden o kadar da kötü bir kitap değil.

E
Eylül Şahin· Neva
8/1031.05.2014
I
incitanesi· Neva
3/1015.05.2014
Eflatun Plato· Neva
5/1013.04.2014
M
missvenus· Neva
9/1008.04.2014
V
Vivaldi· Neva
7/1006.04.2014
K
kimyacn· Neva
1/1006.04.2014
E
esrapak· Neva
10/1004.04.2014

Kitabın sonu otobüste denk geldi.Çok ağlamıştım,insanların o bakışlarınıda unutamıyorum''Neden ağlıyor bu kadar bu kız'' der gibi..

D
dmt_· Neva
8/1002.04.2014

Benzer Kitaplar