Tess'in Gözyaşları (Monsters in the Dark, #1)
Muhteşem bir hayatım vardı. Âşıktım, mutluydum ve istediğim her şeye sahiptim. Sonra bir gün, her şey değişti. Bir adama satıldım! Sevgilisi Brax Cliffingstone, yıldönümlerini kutlamak için Tess Snow'u Meksika'ya götürene kadar ikisinin de geleceğe dair umutları vardı. Altın rengi kumsalların, denizin ve güneşin tadını çıkaracak, birbirlerine yeniden âşık olacaklardı. Ancak gördükleri güzel rüyanın kâbusa dönmesi uzun sürmedi. Dünyanın gölgelerinden habersiz Tess, kaçırılmış, hırpalanmış ve satılmıştı. Yeniden aydınlığa kavuşmanın bedeli ise Şeytan'la yapacağı anlaşmada, yalnızca bedenini değil ruhunu da ortaya koyması demekti. Zindanımın derinliklerinde yankılanan bir fısıltı, "Gözlerindeki karanlığı görüyorum," diyordu. "O karanlık beni besliyor, o karanlık beni çağırıyor." Ve karanlığın tadı kanıma karıştı. Acı, artık kalbimin en tanıdık yolcusuydu. "Şimdiye kadar yaptığınız tüm 'en iyi kitap' listelerini unutun ve bu kitabı en başa altın harflerle kazıyın. Yılın değil, yüzyılın en iyi kitabı." -Lip Smackin Good Books- (Tanıtım Bülteninden)
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tess yirmi yaşındadır. Onu sürekli hor gören, adam yerine koymayan bir ailesi vardır. İki yıllık sevgilisi Brax ile yaşar. Dünyada birinin kendisini gerçekten istediğini hissetmeye, birine yakın olmaya ihtiyaç duyduğu için sevgilisine bağlanmıştır. Sevgilisi için ideal, masum, ısrarcı olmayan, sadece kapalı kapılar ardında ve sadece Brax'in istediklerini yapmaya hazır kız arkadaştır. Birliktelikleri sıradan, sadece bir görevmiş gibidir. Fakat Tess ilişkilerinde farklı bir boyut ister. İkisinin beklentileri farklıdır. Tess'in kanını kaynatan şeyler masum, sevimli şeyler değildir dile getirme cesaretini kendinde bulamadığı günah olarak nitelendirilen şeylerdir. Bu yüzden kendisinde gariplik olduğunu düşünür. Brax'in sert davranmasını arzular. İstendiğini görmeye ihtiyacı vardır. İlişkileri onu tam anlamıyla tatmin etmez ama istediklerini söylerse sevgilisinin de ailesi gibi kendisinden uzaklaşıp, yalnız bırakacağından korkar. Sevgilisi sürpriz bir Meksika tatili ayarlar ve ilişkilerinin farklılaşacağı düşüncesiyle tatile gider. Motorla gezdikten sonra dinlenmek için durdukları kötü yerde sevgilisi dövülür ve Tess kaçırılır. Kaçırılan başka kadınlarla birlikte hapsedilir. Kaçmaya çalıştıkça dövülür. Artık ticari bir maldır ve satış barkodu olan dövme yapılıp, takip cihazı yerleştirilir. Günlerce maruz kaldığı işkenceden sonra özel uçakla Fransa'ya hayatında gördüğü en büyük malikaneye yeni efendisine götürülür. Her halinden güçlü olduğu belli olan yeni efendisi Q ile ilk andan itibaren sert konuşup, mücadele eder. Efendisi onu satın almamıştır istemediği bir hediyedir. Fakat artık onundur ve ona itaat etmelidir. Ayağına takip cihazı takılır, teknolojik aletler kullanamaz, dışarı çıkamazdı. Tess ne olursa olsun kaçmaya kararlı olduğundan adını söylemez, mücadele eder. Fakat vücudu ona ihanet eder Q'dan etkilenir. Bir tarafı öfkeliyken öbür tarafı can atar. Q arkadaşlarına sergiler, dokunulmasına izin verir biri fazla ileri gidince onu silahıyla yaralar. Tess çok geçmeden Q'nun esareti altında yaşarken daha önce hiç olmadığı kadar canlı hisseder. Q ona Brax ile yaşadığı hayatın eksik olduğunu gösterip, yaşadığını hissettirir. Çok uzun zamandır kendini inkar ediyordur Brax için duyduğu sevginin arkadaş sevgisi gibi olduğunu anlar. Sonunda kaçmayı başarır ama Q'dan nefret eden adamların eline düşer. Kırbaçlanır, tecavüze uğrar. Q onu bulup adamı öldürür. Brax'in yapamadığını yapıp onu bulur, onun için adam öldürür. Daha önce kimsenin yapmadığı bir şeyi yapıp onu korur. Q artık Tess için şeytan değil sahibi olur. Ona aittir. Ona kendisini gösteren, kim olduğunu ortaya çıkaran, baştan yaratan Q olmuştur. Sevgi, sarılmak, öpmek gibi kavramların ne olduğunu bilmeden büyümüş kimse ona Q gibi şefkat göstermemiştir. Q duvarlarını yıkar, kendisinden nefret edip kovacak diye korkar. Yirmi yıllık mücadeleden sonra sonunda birine ait olma duygusunu tadar. Q Mercer güçlü, her şeyin kendi bilgisi ve kontrolü altında olmasını seven biridir. Alkol bağımlısı kendisiyle hiç ilgilenmeyen annesi alkolden ölmüştür. Babası ise kölelerine işkence edip tecavüz eden biridir. Evlerinin bir bölümü babasının satın aldığı kızlara ayrılmıştır. Babasının yaptıklarını izlemiş utanç duymuş, babasından nefret etmiştir. Köleleri kurtarmak iyileştirmek istediği için babası işkence ettiği bir kızla birlikteyken onu öldürmüştür. Böylece on altı yaşındayken Mercer imparatorluğunun yeni sahibi olmuştur. Holdinginin yönetimini devralmış yirmi yıldan az sürede beş yüzden fazla gayrimenkul edinmiştir. Hayatı boyunca önceliği hep iş olmuştur. Babasının yolundan gitmek, birinin sahibi olup onun üstünde hakimiyet kurmak için can atmıştır. Babasına benzer köleleri zincire vurmak, boyun eğdirmek için yanıp tutuşur ama bir kez bile içinde ki canavarın dediğini yapmamıştır. Tam rahatlama için şiddete ihtiyacı vardır. Bir köle babasının yapmaktan zevk duyduğu şeyleri yapmaya teşvik etmiştir ama sonrasında hep profesyonellere başvurmuştur. İş dünyasında gayrimenkul izni için rüşvet dönemi başlamıştır. Babasının şöhretinden dolayı ona hep köle kızlar getirilmiştir. Kadınları rüşvet olarak kabul etmiş, satın almıştır. Köleleri kabul etmek servete mal olsa da birine bile elini sürmemiş, hiçbirinin kılına dokunmamıştır. Polis ile çalışmış, dernek kurmuştur. Kalbi kırık kadınları iyileştirip onları sevdiklerinin yanına göndermiştir. Kalbi, hayatı onarılmayacak kadar hasar görmüş kadınlar için parasını, personelini, evini adamıştır. Vücudunda ki kuş dövmesi kurtardığı, hayata döndürdüğü kadınları sembolize eder. Kurtardığı kadınlar kuşlara benzetir. Her şey yolundayken elli sekiz numara Tess hayatına girer ve dünyası alt üst olur. Onu ilk gördüğü an karanlık arzuları, bastırılmış öfkesi ortaya çıkar onu çok ister. Tess'in isyankar, sert, pes etmeyen tavrını sever. İlk kez hayat dolu, kırılmamış yüzüne tükürme cesareti göstermiş bir köle görmüştür. İlk kez bir köleye gerçek bir efendi gibi davranmıştır. Tess'in mücadeleci yanını görmüş, kırılmaz olmasını sevmiştir. Kendi karanlığını paylaşabileceği acı ve zevk arasındaki ince çizgide kendisiyle yürüyecek birine ihtiyacı vardır. Sonunda kendisiyle aynı tutkuyu taşıyan bir kadınla tanışmıştır ve tek istediği onu kırmak olmuştur. Tüm hayatı boyunca bastırdığı dürtüleri inkar edilemez boyuta ulaşmıştır. Tess onu büyüler kısa sürede ise her şeyi olur. İlişkileri başlamışken Tess'in evden kaçınca sevgilisine yerini söyleyip bıraktığı mesajdan dolayı polisler gelir. Ertesi gün Q Tess'i evine gönderir. Tess gitmek istemez. Aşık olmuş, değişmiştir. Artık eski Tess olamazdı. Kalbinde hep Q olacaktır. Q'nun izlerini silmek için Brax'e ihtiyacı olduğundan rol yapmak zorunda kalır ve iki ay sonra Brax ile kaldığı yerden devam eder. Fakat kızgın olsa da Q'ya ihanet ediyormuş gibi hisseder, onu unutamaz. Barkod dövmesine kuş ve elli sekiz yazdırır. Brax'in başkasından etkilendiğini fark edince ise mutlu olur, özgür hisseder. Artık ona ihtiyacı yoktur. İnsanların kendisini umursamasına duyduğu ihtiyaç uçup gider. Evine döner. Q'nun kavga edecek, savaşacak, onun uğruna savaşacak birine ihtiyacı vardır. O'nun her şeyi olmak için dönmüştür onun kendisinin her şeyi olduğu gibi. Karanlığına ortak omayı, acı ve işkencenin içindeki hazzı birlikte bulmayı teklif eder. Q'nun karmaşıklığını, gölgelerini, kırbaç ve zincirlerini, vahşiliğini ister. Karşılığında ise kendisini hayatının dışında tutmamasını, eşit olmayı, onu mutlu etmeyi ister. Q'dan gelen her ne olursa olsun kabul etmeye hazırdır. Q ise Tess'i orada tuttuğu için başına gelenlerden, onu incittikten sonra nasıl gelip o sözleri söylediğine inanamaz. Ona şiirler okuyup iyi davranacak türde bir adam değildir. Tess ondan imkansızı kendisini sevmesini ister. Onu göndermek canını çok yakmış, uyuyamamış hep Tess'i düşünmüştür. Onda aradığı her şey vardır. Sonunda kendisini tutamayıp onu öldüreceğinden korkar. Polisler geldiği için değil öldürmeden ya da ölümden beter şeyler yaşatmadan Tess'den kurtulmak istemiştir. Tess için ondan uzak kalmayı göze almıştır ama çok geçmeden perişan olup peşinden gitmiştir. Onu geri getirmek için kaçıracak hale gelmiştir. Bir elmanın iki yarısı, birbirlerinin ruh eşleridir. Tess'i koruyacak, canını yakan herkesi, kaçıranları yakalayıp cesetlerini ona teslim edecektir. Hak ettiği hayatı ona yaşatacaktır. Anlaşmalarını ise kanlarıyla mühürlerler ve yeni bir hayata başlarlar. Farklı bir kitaptı. Tess'in cesareti, direnişi, kendini kabullenmesi güzeldi ama çoğu zaman yaptıkları saçmaydı. Sonunda istediği ilişkiyi bulabildi. Q çok farklı bir karakterdi, karanlık kişiliği, duyguları, geçmişi son sayfalarda onun ağzından geçmişi ve günümüz anlatımına kadar çok yüzeyseldi. İlişkileri ise değişik türden bir ilişki.
"Sen benim olmayabilirsin ama ben giderek daha çok senin oluyorum." ~ Ve Tess'in Gözyaşları bitti! Yorumlamaya nereden başlayacağımı bilemiyorum ama herkesin seveceği bir tarz olmadığını söylemek doğru gibi geldi şu an. Biraz ağır bir tür bence. Bir de yazar kitabın başına şöyle bir not düşmüş "Eğer siz de kitabı okudukça Q'ya aşık olmaya başladığınızı hissederseniz... İşte, o zaman bir yazar olarak üzerime düşeni hakkıyla yerine getirmişim demektir." Şahsen ben kitabın son çeyreğinde Q'yu seviyormuş gibi oldum ama sonda Q'nun ağzından yazılmış bir bölüm var. Onu okuduktan sonra tamam dedim işte şimdi oldu bu adam. Yani demem o ki yazar üzerine düşeni gayet güzel yerine getirmiş 💕 Açıkçası ben kitabı da çok beğendim. Farklı bir havası var evet ama yazar anlatmak istediği şeyi çok güzel anlatmış. İkinci kitabı da çok merak ediyorum. Hatta üçüncü kitabı da acayip merak ediyorum. 😄 Bir de kitabın kapağı çok güzel! Dokusu, hafif parlak olması, arkada belli belirsiz bir şekilde görünen kadın bedeni falan mükemmel yani. Umarım devam kitaplarının kapağı da böyle güzel olur. Kısacası ben hikayeyi sevdim ve bu tür kitapları okumaktan rahatsız olmayanların okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Tabi belirtmeden de geçmeyeyim yaşı küçük okurlar için uygun bir kitap değil.
Q ve Tess birbirini bulmuş iki manyak. Hikayenin sonu...
Bu tür kitapları çok fazla okumama karşın bu kitabın türünü iyi yansıttığını düşünüyorum. Cinsel içerikler açıkça anlatılmıştı bu durumdan rahatsız oluyorsanız uyarımı yapmış olayım. Bu tarzı sevenlere tavsiye edebileceğim bir kitap. Q ve Tess'in hikayesinin devamını da merakla bekliyorum. http://morduslerkitapligi.blogspot.com.tr/2015/12/tessin-gozyaslar-pepper-winters-kitap.html
Tanıtım bültenlerinde sıkça gördüğüm bir kitaptı Tess'in Gözyaşları. Fakat konu benlik olmadığı için okumak istemiyordum. Sonra bizdeki yorumlar olumlu ve fena değil şeklinde olunca kitabı pdf olarak yükledim. Buna rağmen kitabı okumak içimden gelmiyordu. Okumam için yatak döşek olmam lazımmış. Evet, şu anda hafif nezleyim ve kitap okumayı pek istemedim. Telefonumdaki pdf dosyalarına bakarken bu kitap gözüme çarptı ve "Artık aradan çıkma zamanı gelmiş." dedim. Kitap için olumlu söyleyeceğim şeylerden biri olay kurgusu olabilir. Kitapta giriş gelişme sonuç kısımları güzel bağlanmış. Hoşuma giden 2. şey kitabın yazılmasına ilham veren şarkılar listesiydi. Hele en sevdiğim grup olan Depeche Mode'u görünce yüzümü kocaman bir gülümse kaplamadı desem yalan olur :) . Seçilen şarkıyı da baya severim. Şarkının ismi Halo. Şarkıyı bloguma ekledim,boş vaktiniz varsa dinlemenizi tavsiye ederim ;) Tess'ten hoşlanmasam da kendinden ödün vermeyişini sevdim. Olaylar karşısında gösterdiği cesaret, zamanla kendini tanıması, nasıl biri olduğunu kabullenmesi karakterin hoşuma giden özellikleriydi. Kitapta en sevdiğim yön, çoğu seri kitaplarının aksine belirgin bir sonla bitmiş olmasıydı. Yani kitap en heyecanlı yerde kesilip "Mutlaka 2. kitabı alın." dedirtmiyor size. İyi ki böyle oldu çünkü kitabı okuduğum süre boyunca 2. kitabı okumayacağım kesinleşmişti benim için. Bunu dedikten sonra geliyorum olumsuz yönlere. İtiraf ediyorum ki ben kitabın ilk 100 sayfasını okumadım. Çünkü yorumlardan baktığım kadarıyla oraları okumazsam bir şey kaybetmeyecektim. Ki kaybetmemişim. Belki kitap o açıdan biraz daha kısa tutulabilirdi. Kitap cidden adının hakkını veriyor. Neden? Çünkü Tess, bütün kitap boyunca ağladı durdu. Hadi kaçırıldığı zaman anlarım, Allah korusun, kimin başına gelse korkar. Fakat gidip de en olmayacak yerlerde de ağlarsan, o zaman bir sorun var demektir. Q karakterine de pek ısınamadım. Bence sadist yönü olması acayip zorlama olmuş. Hadi, sadistçe şeyler sevmesi Tess'inki gibi olsa biraz daha çekilir kılardı kendisini fakat kitap boyunca gösterdiği davranışlar ile sadistliği çok ters düşüyor birbirine. Kitap BDSM'nin hakkını cidden vermiş. Yani bize Dark Erotizm diye yutturulan kitaplardan biri değil, ta kendisi! İşin bu yönü güzel. Gelelim sorunlara. İstemeyeceğiniz kadar cinsel şiddet barındırıyor kitap. Ben bile bir yerden sonra tahammül edemedim. Eğer kadının bir şekilde ezildiği kitapları sevmiyorsanız Tess'in Gözyaşları kesinlikle size göre değil. Aslında bana göre de değilmiş bu kitap, bunu anladım. http://belleninkutuphanesi.blogspot.com.tr/2016/03/tessin-gozyaslar-yorum.html
Kitabin başlarini hiç sevmedim.Tess iyi direndi ama sonradan çok sacmaladi.Q ise ayri bi olaydi.Dark erotizm türünde seviyorsaniz belki begenirsiniz.İkinci kitaba hic gerek yokmuş ama seri olunca mecburen devam edeceğim.😩 Okuyup okumamak size kalmış 😉
Bu kitabın adını çok duymuştum ama köle - efendi içerikli bir kitap olduğunu duymamıştım.Okuduktan sonra sevmedim diyebilirim. Böyle sapıkça hastalıklı,dayaklı fantazileri okumaktan hoşlanmıyorum. Bu kitapta benim için böyle bir kitaptı. Ama sizi olumsuz etkilemek istemem çünkü kitabın kurgusu,çevirisi,anlatımı çoğu kitaba göre çok daha iyiydi,bir solukta okudum. Puanımı da zaten buna göre verdim. Tess şimdiye kadar okuduğum kitaplar içinde en iğrendiğim karakterdi.TESS'in gözyaşları bana göre daha çok aksın.Beter olsun.İstediği oldu işte aradığını buldu.Zevk için bi ton sopa yiyecek ve mutlu olacak. Q ise Tess ten farkı yoktu benim için,içindeki karanlık yönü bastırmaya çalışan zavallı biriydi. Q bence de Greyle bir olamaz.Q greyden daha sadist ve daha mazoşist...
çok merakla aldığım kitap ancak bu kadar hayal kırıklığı yaratır. tüyap'ı bekledim almak için aldıktan birkaç hafta sevinçten okuyamadım .iyi bir anda okuyayım diye ;) ama hiç de beklentimi karşılamadı. Q ile tanışana dek kitap aslında heyecanlıydı ama ne olduysa o lanet Q saçma sapan karanlık kişiliğiyle girdi hikayeye ve orda kitap bitti benim için. Tess desen ayrı alemlerde zaten.yok farklı şeyler arıyormuş falan filan.gerçekten de KARMA seni çarptı valla :D insan kendisine tecavüz edilmesini arzular mi ister mi ya nasıl bir insan bu ? tamam bu tarz kitaplar seçim meselesi okuyup okumamak ama okumuşken bu kadar da abartı şeyler garip geliyor . Hele kitabın sonunda ki Q ağzından anlatım yerin dibine soktu bence .keşke yazmasaydı .onun yerine ikinci kitap için bi ipucu tarzında bişey yazaydı süper olurdu :)
http://illekitap.blogspot.com.tr/2015/11/pepper-winters-tessin-gozyaslar.html Uzun zamandır çıkmasını beklediğim bir kitaptı ve haklarının aldığını duyduğum zaman nasıl heyecanlandığımı anlatamam. Okuduğum hiçbir yorumda kitap hakkında tek kötü bir şey duymamıştım ve okuyunca fark ettim ki gerçekten de... eleştirilecek hiçbir yanı yok kitabın! Pepper Winters'ın ülkemizde yayınlanan ilk kitabı Tess'in Gözyaşları, aynı zamanda Karanlık Serisi'nin (Monsters in the Dark) ilk kitabıdır. Çeviri mükemmel, kurgu kusursuz, olay döngüsü sürükleyici, akıcı ve elinizden bırakamayacak kadar merak uyandırıcı. Hani bazı şeyler vardır ya anlatılmaz yaşanır dersiniz... bu kitap kelimelerle ifade edilemez ama okunarak hissedilir, yaşanılır... işte o zaman bu kitabın hakkı verilir. Ne kadar iddialı konuştuğumun farkındayım ama her övgüyü hak eden ve hit olabilecek bir kitap! Zaman zaman tüylerinizi ürpertecek, sinirlerini bozacak, ama sonra yaşanan olaylar, duygu yoğunluğu, fiziksel ve ruhsal çekimlerin sonunda oluşan duygu karmaşalarıyla da kalbinizin pır pır etmesine aynı zamanda hayal kırıklığı yaşamanıza sebep olacak bir kitap... sonunda yüzleşmek zorunda kalacağınız gerçeklerle ağzınız açık kalacak ve şaşkınlığınız doruklara çıkacak. Kötü görünen Q. Mercer'ın kalbinizi feth etmesine sebep olacak detaylar kitabın içerisinde gizli... işte o detayları öğrendiğinizde... aslında hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını fark edeceksiniz! Görünenin altındakini arama isteğiniz artacak ve serinin ikinci kitabını büyük bir sabırsızlıkla bekleyeceksiniz... Kitabın konusunu anlatmayacağım zaten arka kapak yazısında yeterince anlatılıyor ve bu kitabın içeriğine dair yapılan her yorum spoiler olacağı için size ne Tess'den ne de Q.Mercer'dan bahsedeceğim... Sadece size okuyun diyeceğim! Bu kitaba dair herhangi bir şey daha söylemeyeceğim, aslında söylemek istediğim çok şey var ama kitap içeriği korkusundan susuyorum. Size sadece şunu söylüyorum: Okuyun! Seveceğinizin garantisini veriyorum! 5 üzerinden 5'lik bir kitap!!
Yazar en büyük hatası. Okuyucuların Q'ya aşık olacağını düşünmesi ve bunu başarı olarak addedmesi. Aslında Q dan nefret etmedim ama çok da sevemedim doğrusu. Bir de sonsözü Q'yun bakış açısnı sevmedim olmasa daha iyi olurdu.











