Eser· Kitap

Peri Gazozu

8.4/10(143)

“Vicdanımız kuruyor. Babalarını erken kaybetmiş yetim çocukların masum başlarını koyacakları göğüsler çoktan çöktü, farkında mısınız? Göğüs çöktükçe zulüm tepemizde kalıyor. Kavisli ve dolaşık geçmişimizse, bozuk düzenimizin telleri olmuş. Duyduğunuz sesler bu yüzden içli ve bu kadar derinden geliyor. Şimdi bir türlü sığamayıp, delice bir kavgaya tutuştuğumuz, adına Anadolu denen şu kadim topraklarda, binlerce yıl önce hüküm sürmüş, bir Hitit kralının oğullarına bıraktığı vasiyete bakın isterseniz: ‘Öldüğümde beni, usulünce yıkayın, göğsünüze yaslayın ve toprağa bırakın.’ Bu kadar.” Hayatın en yalın ve en efsunlu meseleleri, ölüm ve yaşam, annebaba-çocuk arasındaki zor muhabbet, büyümek ve yaşlanmak üzerine… Vefalı bir oğulun gözüyle. Bilhassa ölümün, ölümle başetmenin olağanüstülüğü ve olağanlığı üzerine… “Alışmaya” direnen bir hekimin gözüyle. Taşranın sıcak kucağı ve serin kasveti üzerine… Orayı hem içinden hem dışından bilen bir evladının gözüyle. Türkiye’nin ipin ucundaki yakın tarihinin gölgesi… Kalbi avucunda birinin gözüyle. Ercan Kesal’dan, aynanın kenarındaki fotoğraflar misali hayat parçaları, sohbet makamında insan hikâyeleri.

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Peri Gazozu

Peri Gazozu

İletişim Yayınları

198 sayfa

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.4/ 10
143 puan
10
40
9
35
8
39
7
14
6
7
5
6
4
1
3
0
2
1
1
0
ŞŞule Evren· Peri Gazozu
9/1024.07.2017

Bi solukta okudum nasıl da vicdanıma parmak bastı...

Kkitapsevinci· Peri Gazozu
9/1020.10.2015

Yazar kendi hayatından derlediği hikayeleri anlatıyor, gerçekten de o anlatıyor siz dinliyorsunuz... Öyle yalın, öyle içten ifadeler var ki sanki çok sevdiğim bir aile dostumuz karşımda ve ben, durmasa daha çok anlatsa diye gözünün içine bakıyorum! Avanos'ta geçen çocukluk, siyasal macerası, malum karışık dönemler nedeniyle siyasaldan Ege Tıp'a geçiş ve sonra hekimlik yılları... Her bölümün bir konu başlığı var ve bu konu başlığına uygun olarak yazarın hayatının farklı dönemlerinden derlediği hikayeler var. http://kitapsevinci.blogspot.com.tr/2015/10/peri-gazozu-ercan-kesal.html

SSof!· Peri Gazozu
7/1020.07.2015

Yazarın kitabında da bahsettiği gibi, bir meslektaşı olarak mezun olunca gerçekten de sudan çıkmış balık gibi olduğumuzu anlattığı her noktada benim de benzer olaylar, vakalar yaşadığım olmuştur. Kitap bu anılardan oluşsa benim için daha sürükleyici olacaktı. Sol-sağ olaylarına bence çok girmemeliydi. Her solcu/sağcı yazar gibi o tarafın bakış açısından anlatıyor bazı olayları. Genel olarak çıtır çerezlik okunabilir bir kitap.

Llfslnryz· Peri Gazozu
10/1026.02.2015

adı gibi bi kitap. :) okumak istiyorsanız ama karar veremiyorsanız şunları bilmeniz gerekir; 1- eser miktarda sosyalist cümleler içerir. :) 2- yoğun düzeyde anne, özellikle baba sevgisi içerir. :) 3- kısa kısa muhabbet yazılarıdır. :) iletişim yayınları ne yayınlacağını, ercan kesal de ne azacağını iyi biliyor. :)

SSirEvo· Peri Gazozu
10/1016.02.2015

Hayata hekim olarak başlayıp şu sıralarda aktörlük ve senaristlikle uğraşan, Bir Zamanlar Anadolu'da filminin senaryosunda ve oyuncu kadrosunda gördüğümüz, Yozgat Blues filminin başrolünde döktüren Ercan Kesal'ın şahane kitabı. Başucu kitaplarım arasına girdi.

Oozgevedugme· Peri Gazozu
8/1012.02.2015

beklentim çok yüksek olarak aldığımdan olsa gerek biraz hayal kırıklığı yaşadım ancak, içimi ısıtan gözlerimi dolduran kısımlarda oldu gülümsediğim anlar da....illa ki okumalısınız diyemem, okusanız da zaman kaybı yaşamazsınız....benim için orta şekerli bir kitaptı....

GGamlı Baykuş· Peri Gazozu
10/1009.02.2015

Anlatılanların tamamen yaşanmış hikayeler olması daha da acıtıyor insanın içini. Yalın anlatım dili her hikayeyi okutmuyor, seyrettiriyor. Zaten yazar da önsüzünde böyle bir amaç edindiğini belirtmiş. Belki de anlatım dilinde geçen, doğup büyüdüğüm coğrafyaya ait kelimeler hikayelerden daha da etkilenmeme neden olmuştur. Pek çok anıda göğsümün genişlediğini, nefes almakta zorlandığımı, boğazımın düğümlendiğini, burnumun ucunun sızladığını hissettim. Bazılarında ise bu iç ağlama gerçek göz yaşı olup döküldü gözlerimden. Gerçekten insanın içine işliyor.

10/1006.12.2014

insanın içine işleyen,sıcacık hikayeler.Yazarın kendi hayatından parçalarla ülke gündemine bakışı tam isabet.Herkes muhakkak okumalı bu kitabı.

İİlay· Peri Gazozu
9/1017.08.2014

Okudum ve göğsüm genişledi. Evet, tam da böyle.

Bbüş· Peri Gazozu
9/1005.08.2014

Güçlü bir anı kitabı. Yer yer hüzünlendiren, sayfaları boğazınızda bir yumruyla okumanıza sebep olan ama umut ettirmeyi de ihmal etmeyen bir kitap.

TTuvubey· Peri Gazozu
8/1005.08.2014

Tacizci kahveci tutuklandığında kafasına taş atan, serbest bırakılınca, hiçbir şey olmamış gibi gidip kahvesine oturanlar... Evet Ercan Kesal, sen haklısın, artık bir daha o kahvenin kapısına uğramamaktır doğru olan...

Ssevidetuncay· Peri Gazozu
10/1018.07.2014

yorumum http://egemvekitaplarim.blogspot.com.tr/2014/07/peri-gazozu.html

Rrmmbr· Peri Gazozu
9/1029.06.2014

Herkes okumalı..

Aagnetuta· Peri Gazozu
6/1011.05.2014

Ercan Kesal yazmak istediğim kitabın formunu aynı şekilde oluşturmuş. Bir kelimeden yola çıkarak anılarını bağdaştırmış o kelimeyle. Çok da başarılı, dokunaklı bir üslupla. Kolayca okuyabileceğiniz, geniş bir yaş kitlesine hitap eden bir kitap.

Bberribi· Peri Gazozu
8/1012.04.2014

cok fazla siyasi.

Ffatmagunes· Peri Gazozu
5/1014.01.2014

parça parça hikayelerden oluşuyor, pek beğenmedim

Mmetanoia· Peri Gazozu
9/1008.12.2013

Bir günümü esir alan kitap. Ercan Kesal yüreğimize dokundu adeta. Çok hoş kitaptı. Samimiydi, gerçekti, dopdoluydu.

Ppia_set· Peri Gazozu
7/1003.12.2013

Hikayeler çok iyi fakat ülslubu olmamış. Çok etkileyici hikayelerin daha güzel bir dille yazılmasını beklerdim. Yine de insanı etkileyen bir kitap.

Aalidonmez· Peri Gazozu
9/1005.11.2013

Etkileyici , yurekten..

Rruuya· Peri Gazozu
9/1004.11.2013

Öykü kitabı olduğunu düşünerek almıştım ama bir anı kitabı. Anılarla ülke gerçeklerine temas edilmiş. Ercan Kesal'in ilk kitabı galiba doktorluk oyunculuk senaryo yazarlığı derken bu işi de başarmış görünüyor...

Bbdeniz27· Peri Gazozu
10/1016.10.2013

Keşke tüm dünya okusa ve dünyanın nasıl değiştiğini görebilsek

Bbahardageliriz· Peri Gazozu
8/1001.10.2013

fazlasıyla güzel bir kitap. içinde kendi hayatından hikayeler var yazarın; doktorluk yaptığı zamanlardan, öğrencilik yıllarından. aslında sadece insani şeyler var hatta o kadar insani ki oturup okurken ağlatabilecek kadar hem de bir çok yerinde. ölümlerin hikayesi, yaşamayı bu denli acımasız yapabilenlerin hikayesi ama hepsi birer anı aslında tek bir cümleyle dünyaları birleştirilmiş anılar. satırlarda cız ediyor içiniz film gibi zaten her şey oradan oraya yazarın da dilediği gibi .edebi bir taraf arıyorsanız orasını bilmiyorum okurken aklıma da gelmedi hiç. elinize aldığınızda 2 saat olmadan bitiyor kitap okuyun, hala bunca şeyden kafayı çıkartıp biraz da umut görebilmek için.

Kkitapbocegi· Peri Gazozu
8/1001.10.2013

keşke bitmeseydi..

Iiroshjum· Peri Gazozu
10/1029.09.2013

Sayfalarin nasil akip gittini,kitabin nasil bittigini anlamadim. Cok dokunakli bir kitapti. Tavsiye edilir.

Eelifpotok· Peri Gazozu
8/1022.09.2013

Bozkır rayihâsı. Gülüşümün kıyısında, kirpiğimin ucunda, boğazımın ortasında ince sızı. Okuyun, bu mevsim kuş olup gitmeden evvel bir trenle.

Benzer Kitaplar