Kara Kraliçe Kösem
SALTANATININ GÖZÜ KARA SULTANI MAHPEYKER KÖSEM’İN BEKLENMEDİK YÜKSELİŞİNİN HİKAYESİ Çocuk yaşta Milos’tan koparıldığında bütün hayallerine veda etti Nasya. Kaderi, ona hizmetçi olacağını fısıldasa da asi bir denizkızıydı o. Cehennem beklerken cenneti bulduğu Osmanlı Sarayı’nda kraliçe olmaya ant içmişti. Entrikalara, hiç uyumayan düşmanlara, sinsice kol gezen ölüme ve ihanetlere, zekâsı ve insanı büyüleyen güzelliğiyle meydan okudu. Talihi kendine aşık eden, Osmanlı’nın yolunu çizen Mahpeyker Kösem Sultan’dı artık o. Ancak uğruna gençliğini, çocuklarını, vicdanını, umutlarını feda ettiği taht, kime sadık kalmıştı ki ona kalsın? Koskoca bir devleti, sayısız padişahı dize getiren, onu Osmanlı’da Kösem yapan zekası, sonunda kadere boyun eğecekti belki de... Ama, cihana hükmeden Mahpeyker Kösem Sultan’dı o. Tarihi padişahlar değil, o yazmıştı. Ve ant olsun ki, adı tarih sayfalarından eksik kalmayacaktı. Azrail, bir tek canını alabilirdi. Varsın, alsındı!
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(20)
Bu kitabı okurken vaktin nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Yazarın gerçekten çok iyi bir anlatımı var. Kitabı bıraktığım zamanlarda sanki kitap beni geri çağırıyordu. Umarım yazar Osmanlı dönemini yazmaya devam eder. Hevesle bekliyor olacağım.
Çok güzel bir kitap bence tavsiye ederim
Mükemmel
Demet Altınyeleklioğlu' ndan yine güzel bir kitap. Kitapta diğer kitaplarından farklı olarak diğer karakterlerin düşünceleri de dile gelmiş. Keyifli okumalar.
Demet Altınyeleklioğlu’nun “Kara Kraliçe –Kösem “ adlı kitabını, bitirmiş bulunmaktayım .Yazarımız Demet Hanım ,gene yapmış yapacağını , ve harika bir tarihi kurgu romanı ortaya çıkmış .Kitabın masalsı bir tadı var .Kendinizi ,sarayda yaşayan biri olarak hissedebiliyorsunuz .Zaten dili çok sade ve akıcı .Okurken hiçbir zorluk çekmedim . Kara Kraliçe –Kösem adlı kitapta ; küçük bir kız çocuğunun(Nasya adlı ) , yurdundan koparılıp ,Osmanlı Devleti’ne geliş sürecini , geldıkten sonra , yaşadığı acı – tatlı olayları ,esirken – hizmetçi –hizmetçiden –cariye –cariyeden –haseki ve hasekilikten -valide-i muazzama oluşunu okurken , her bir sayfada heyecanın doruğa tırmandığını görüceksınız .Nefes nefese okudum diyebilirim . Taht için nelerin feda edildiğini de, okumak aynı zaman da, benı çok duygulandırdı . Ben bu kitabı çok beğendım .Kesinlikle tavsiyemdir. Yazarımızın yüreğine ve ellerine sağlık .Artemis Yayınları’nı da bu güzel kitabı bizlerle buluşturduğu için çok teşekkür ederim .Saygılarımla…











