Eser· Kitap

Toprak Ana

8.4/10(352)

Cengiz Aytmatov edebiyat - hikaye Toprak Ana, ünlü yazar Cengiz Aytmatovun en güzel romanlarından biridir.Bu eserde, savaş meydanında eşini ve üç oğlunu kaybeden kahraman bir ananın, zor zamanlarda dişi-tırnağı ile işlediği, kanı ve teriyle suladığı toprakla dertleşmesini okuyoruz. İnsan sevgisinin, çalışkanlığın ve fedakârlığın nasıl kutsal bir yüceliğe ulaştığını en çarpıcı örnekleriyle görüyoruz.Yetiştirdiği buğdayı kendisine bir avuç ayıramadan cephedeki asker için gönderen Kırgız köylüsünün İkinci Dünya Savaşı sırasında çektiği sıkıntıları, acıları da film seyreder gibi görüyoruz.Bu kadar da değil... Aytmatov, güçlü kalemiyle, aşk ve nefreti, iyi ile kötüyü yüzleştiriyor, okuru heyecandan heyecana sürüklüyor ve düşündürüyor.Zevkle okuyacağınızdan eminiz.

Baskılar7

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Toprak Ana

Toprak Ana

138 sayfa
Toprak Ana

Toprak Ana

Varlık Yayınevi

160 sayfa1972-04-01

TOPRAK ANA

Toprak Ana

Toprak Ana

Ötüken

136 sayfaISBN 97897543715432017-03-01
Toprak Ana

Toprak Ana

ISBN 9786054138647

Toprak Ana

Elips Kitap

106 sayfa2012-06-01
toprak ana

toprak ana

ötüken

143 sayfa2000-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.4/ 10
352 puan
10
96
9
87
8
86
7
55
6
15
5
10
4
2
3
0
2
0
1
1
Bboncukprenses· Toprak Ana
10/1026.10.2024

Aytmatov'la tanışma kitabımdır..muhteşemdir..

DdasKind· Toprak Ana
8/1006.04.2019

Ne diyordu kitapta "Söyle bana Toprak Ana, gerçeği söyle: İnsanlar savaşmadan yaşayamazlar mı?" İnsanlar savaşmadan yaşayamaz mı? Dünya var olduğundan bu yana savaşlar hep var ve de devam edecek. Sorsan savaşı başlatanlara "Niye savaşıyorsunuz?" diye. Verecekleri cevap "barış içinde yaşamak için" yada "daha iyi bir gelecek için" olacak. Daha iyi bir gelecek için yada barış içinde yaşamak için savaşmalı mı insan? Kitaptaki gibi toprağıyla uğraşsa, ekinlerini mahsullerini yaşatsa insan daha barış oldu olmaz mıydı dünya?

Eelflady· Toprak Ana
10/1019.11.2018

24 saat sürmedi bitirmem.

Oozcelikram· Toprak Ana
7/1013.06.2018

İlk okuduğum romanlardan biriydi. Dramı doruklarında yaşatan güzel bir kitap.

KKARTALONA· Toprak Ana
10/1031.05.2018

Tek kelime ile müthiş bir eser. Cengiz Aytmatov'un diğer eserlerindeki üslübu bu kitabında da aynen devam etmekte. Oldukça etkileyici ve okuduktan sonra kolay etkisinden çıkılacak bir kitap değil. Okumak isteyene şiddetle tavsiye edilir.

SSerginho· Toprak Ana
8/1030.12.2017

Cengiz Aytmatov Yaşar Kemal tadında bir yazar..Harika bir kitap..

Zziro_12· Toprak Ana
10/1029.11.2017

Çok güzellllllllllll ve yaşıma uygun gibi

Bbokito· Toprak Ana
10/1028.11.2017

müthiş

Ssedatly· Toprak Ana
8/1008.03.2017

güzel ve tekrar okuyabileceğim bir kitap:))

MMaxim· Toprak Ana
10/1022.11.2016

Süper...

Mmelinda· Toprak Ana
9/1003.11.2016

Yazarın ilk okuduğum kitabıydı ve bundan sonra tüm kitaplarını da usul usul okumak istiyorum. İnsanlar gerçekten çok büyük acılar yaşamışlar savaş dönemlerinde.. Bunun ülkesi, dini, dili, ırkı yok. Ama her şeye rağmen yine ayakta kalmışlar. Bazen en büyük sorunlarla kendimizin uğraştığını zannederiz ancak, aslında dünya üzerinde daha nice büyük acılar yaşanıyor. Bu kitap da bunu bize en güzel şekilde yansıtıyor. Anlatımını çok sevdim Aytmatov'un. Bir erkek olarak, kadın karakter ağzıyla anlatmış ancak o kadının, kadınlık ve analık hislerini çok güzel yansıtmış

Dderyasin· Toprak Ana
10/1025.02.2016

Nasılda okurken boğazımda düğümlendi kelimeler... Şu an duygularımı anlatacak kelimeleri bulamıyorum. Ne çok duygu yüklü bir kitap oysaki... Bir yanda savaşın felaketi; diğer yandan bir ananın sevgisi, merhameti, asaleti... Her kaybedişte daha güçlü oluşu ya da güçlü olmak zorunda olması... Bu kitap okunmalı, okunmalı, okunmalı...

Ccanberg· toprak ana
10/1013.02.2016

savaş bütün, insanları katı, bayağı, acımasız, bencil, ruhsuz Bir hale getirmez. savaş kanlı çizmeleriyle insanları kırk yıl çiğneyip ezebilir, onları öldürebilir, Her Şeyi yakıp yıkabilirdi ama, insan denen varlığa baş eğdiremez, değerini düşürüp onu gerçek anlamda mağlup edemez. Sayfa: 106

HHASALL· Toprak Ana
5/1025.11.2015

İyi gidiyor

Mmugem· Toprak Ana
9/1006.11.2015

Kitabı elime aldım başladım bitirdim bıraktım.Ama her saniye sol yanımda bir sancı ile okudum kitabı..Nekadar acı..ne kadar buruk bir hikaye..Savaşın en acımasız yönünü anlatan bir kitap..

YYaşayan Ölü· Toprak Ana
7/1030.10.2015

Cengiz Aytmatov'un dünyasına bu kitapla giriş yaptım. Devamı da gelecek. Büyükler karar verir,halk cefasını çeker. Bir köy, tek hayali kendi toprağında kendine yetecek ekmeğini kendi emeğiyle kazanmak olan insanların birden hayatlarına savaş girer ve artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacaktır. Okuyunuz.

LLAydLiNe· Toprak Ana
10/1008.07.2015

Cengiz Aytmatov un okuduğum en iyi kitabı diyebilirim. Mutlaka okunmalı.

Ddyoo· Toprak Ana
9/1017.06.2015

İnsan, doğa, çalışma-emek üçgeninde bir hayat hikayesi.

Öözgse· Toprak Ana
9/1005.04.2015

Savaşı anlatan çok yazar geldi geçti ama hiç biri olması gerektiği gibi yazamamıştı belki. Aytmatov tam olarak bunu yapmış. Üç oğlunu, kocasını, gelinini kaybeden, acılı ve bir o kadar da sağlam bir anne nasıl anlatılmalıysa o şekilde yazmış. Uzun zamandır en çok duygulandığım eserdi. Tavsiye ederim.

FFilizSusam· Toprak Ana
10/1001.01.2015

Akıcı

Hhalil46· Toprak Ana
7/1021.12.2014

Çok güzel ve duygusal bir kitap.

Llisbethsalander · Toprak Ana
10/1011.12.2014

okurken beni yer yer duygulandıran, savaşın ocakları nasıl söndürdüğünü anlatan güzel bir kitap...

BBarbars· Toprak Ana
10/1011.01.2014

Bir çırpıda okudum. Cengiz Aytmatov'un kalemi su gibi akıcı. Herkes edinip okumalı

Aasau· Toprak Ana
8/1001.01.2014

Kısa ve yalın cümlelerin usta yazarı Cengiz Aytmatov bu eserinde II. Dünya Savaşı döneminde yaşanan dramları bir ananın gözünden yalın ve etkileyici bir şekilde anlatmış. Yürek burkan, insanı duygu seline kaptıran ve savaşa lanet ettiren bir eser... Bu kitap bize en kötü barışın bile en iyi savaştan daha iyi olduğunu ve bozkır kadınının erkeğinden hiç aşağı kalır yanı olmadığını hatta bazı yönlerden erkeğinden daha üstün olduğunu ve savaşları asıl kazananın veya kaybedenin 'Toprak Ana' ve analar olduğunu kanıtlıyor.

MMehmet Özkan· Toprak Ana
10/1002.12.2013

Savaşta eşini ve üç oğlunu kaybeden bir annenin hikayesi. Buna rağmen bu acılara katlanarak var olma mücadelesi. Fedakarlığın, sevginin, dayanışmanın en doruklara ulaştığı bir hikaye. Okumuyor film seyrediyorsunuz sanki. Farkında olmadan gözlerinizden damlalar düşüyor ve Tolgonay Ana' nın acısına ortak oluyorsunuz. Süper bir hikaye yalın ve akıcı bir anlatım. İşte okunacak kitapların şahı.

Benzer Kitaplar