Tadao Ando

Mimarlığın giderek imaj oyunlarına dayalı bir yüzeyselliğe indirgendiği, anlamsal zenginliğin tüketim toplumu kavramları içinde modanın geçiciliği içinde kaybolduğu günümüzde yaşlı Modernizmin yerini alan eğilimler bir yandan zenginlik arayan serbestliğe uzanırken, öte yandan yapıların tektonik karakterlerini yok etmeye varan ilkesizliği ve ideolojisizliği de beraberinde getirdiler. İşte, Andonun mimarlığı bu noktada özellikle bir kez daha incelenmesi, tartışılması gereken bir mimarlık; yalnızca Modernizmi bir üst mahkemeye çıkarmak adına değil, iyinin akımlar-üstü yanının ortaya çıkarılması açısından da Post Modernleştiremediklerimizden biri o. C. Abdi Güzer KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Ando, Modernizm Ve Japonizm, Uğur Tanyeli -Koshıno Evý Ve Atölyesý, Ashıya, Hyogo, Japonya, 1979-1984 -Kıdosakı Evi, Tokyo, Japonya, 1982-1986 -Rokko Tepesinde Şapel, Kobe, Japonya, 1985-1986 -Su Üzerinde Kilise, Tomamu, Hokkaıdo, Japonya, 1985-1988 -Modernizmin Son Savaşçısı, C - Abdi Güzer -Işıklı Kilise, Ibaragı, Osaka, Japonya, 1987-1989 -Çocuk Müzesi, Hımejı, Hyogo, Japonya, 1987-1989 -Edebiyat Müzesi, Hımejı, Hyogo, Japonya, 1988-1991 -Su Tapınağı, Awajı-Shıma, Japonya, 1989-1991 -Tadao Andonun Japonca Modernizmi, Aydan Balamir -Naoshıma Çağdaş Sanat Müzesi, Naoshıma, Japonya, 1988-1992 -Vitra Seminer Evi, Weıl-Am-Rheın, Almanya, 1989-1993 -Meditasyon Mekanı, Unesco, Paris, Fransa 1994-1995 -Tabi, Gezi, Tadao Ando -Türkiye Gezisi Notlarım, Tadao Ando -Fabrıca, Benetton Araştırma Merkezi, Vıllorba, Trevıso, İtalya, 1992-1996 -Yokogurayama Doğal Orman Müzesi, Ochı, Japonya, 1997 -Toto Seminer Evi, Tsuna, Tsuna-Gun, Japonya, 1997 -Yaşamı Ve Yapıtları

Mimarlığın giderek imaj oyunlarına dayalı bir yüzeyselliğe indirgendiği, anlamsal zenginliğin tüketim toplumu kavramları içinde modanın geçiciliği içinde kaybolduğu günümüzde yaşlı Modernizmin yerini alan eğilimler bir yandan zenginlik arayan serbestliğe uzanırken, öte yandan yapıların tektonik karakterlerini yok etmeye varan ilkesizliği ve ideolojisizliği de beraberinde getirdiler. İşte, Andonun mimarlığı bu noktada özellikle bir kez daha incelenmesi, tartışılması gereken bir mimarlık; yalnızca Modernizmi bir üst mahkemeye çıkarmak adına değil, iyinin akımlar-üstü yanının ortaya çıkarılması açısından da Post Modernleştiremediklerimizden biri o. C. Abdi Güzer KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Ando, Modernizm Ve Japonizm, Uğur Tanyeli -Koshıno Evý Ve Atölyesý, Ashıya, Hyogo, Japonya, 1979-1984 -Kıdosakı Evi, Tokyo, Japonya, 1982-1986 -Rokko Tepesinde Şapel, Kobe, Japonya, 1985-1986 -Su Üzerinde Kilise, Tomamu, Hokkaıdo, Japonya, 1985-1988 -Modernizmin Son Savaşçısı, C - Abdi Güzer -Işıklı Kilise, Ibaragı, Osaka, Japonya, 1987-1989 -Çocuk Müzesi, Hımejı, Hyogo, Japonya, 1987-1989 -Edebiyat Müzesi, Hımejı, Hyogo, Japonya, 1988-1991 -Su Tapınağı, Awajı-Shıma, Japonya, 1989-1991 -Tadao Andonun Japonca Modernizmi, Aydan Balamir -Naoshıma Çağdaş Sanat Müzesi, Naoshıma, Japonya, 1988-1992 -Vitra Seminer Evi, Weıl-Am-Rheın, Almanya, 1989-1993 -Meditasyon Mekanı, Unesco, Paris, Fransa 1994-1995 -Tabi, Gezi, Tadao Ando -Türkiye Gezisi Notlarım, Tadao Ando -Fabrıca, Benetton... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
1302-4876

Etiketler: mimari

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski