Şiir Konuşması

Şiir Konuşması, Oktay Rifatin 1940lardan 1980lere uzanan, yaklaşık kırkyıllık düşünsel güzergâhını ortaya koyan yazılarını bir araya getiriyor...Azgelişmiş toplumların başlıca özelliklerinden biri de gelişmiştoplumlardan kültür dışalımı yapmalarıdır. Azgelişmişliği işleyen bütüntoplumbilimciler bu özelliğin üstünde duruyorlar. Gözlem doğrudur amaeksiktir. Azgelişmiş toplumun sanata, bilime, tekniğe, felsefeye gereksinimivardır, ama bu gereksinmeye ve bütün çabalara karşın kültür dışalımıgerçekleştirilemiyor. Sanatı ele alalım. Şinasiden hatta daha öncesinden buyana Batı sanatına özendik, öykündük, Batı sanatını doyurucu anlamdagetirebildik mi? Sözgelimi 19. yüzyılın ikinci yarısında Batıyı çılgıncasaran simgeci akımdan Haşimin mercan dallarıyla birkaç leyleğinden, Piyaleönsözünden başka ne geçti elimize? Batı sanatının, Memet Fuatın deyimiyle‘bir çatışmanın yani bir çöküşün ama aynı zamanda bir oluşun içindebulunduğunu anlamak istemeyenler galiba bu kültüre yanaşamadıkları içinkarşı çıkıyorlar. Gerici sanat adamının deneylerinden ders almasını bilenilerici, öğrendiklerini kendi sanatına yararlı kılmayı da beceriyor. Başkabir memlekette bir bunalım felsefesi olan varoluşçuluk, Fransada Sartreınelinde kılık değiştirerek insancıl bir öğretiye dönüşüyor. Bir Fransızdüşünürü Alain, boşalan sanat yelkenini yeniden şişirmek için başkatoplumların sanatına öykünmelerini öğütlüyor Fransız sanatçılarına.

Şiir Konuşması, Oktay Rifatin 1940lardan 1980lere uzanan, yaklaşık kırkyıllık düşünsel güzergâhını ortaya koyan yazılarını bir araya getiriyor...Azgelişmiş toplumların başlıca özelliklerinden biri de gelişmiştoplumlardan kültür dışalımı yapmalarıdır. Azgelişmişliği işleyen bütüntoplumbilimciler bu özelliğin üstünde duruyorlar. Gözlem doğrudur amaeksiktir. Azgelişmiş toplumun sanata, bilime, tekniğe, felsefeye gereksinimivardır, ama bu gereksinmeye ve bütün çabalara karşın kültür dışalımıgerçekleştirilemiyor. Sanatı ele alalım. Şinasiden hatta daha öncesinden buyana Batı sanatına özendik, öykündük, Batı sanatını doyurucu anlamdagetirebildik mi? Sözgelimi 19. yüzyılın ikinci yarısında Batıyı çılgıncasaran simgeci akımdan Haşimin mercan dallarıyla birkaç leyleğinden, Piyaleönsözünden başka ne geçti elimize? Batı sanatının, Memet Fuatın deyimiyle‘bir çatışmanın yani bir çöküşün ama aynı zamanda bir oluşun içindebulunduğunu anlamak istemeyenler galiba bu kültüre yanaşamadıkları içinkarşı çıkıyorlar. Gerici sanat adamının deneylerinden ders almasını bilenilerici, öğrendiklerini kendi sanatına yararlı kılmayı da beceriyor. Başkabir memlekette bir bunalım felsefesi olan varoluşçuluk, Fransada Sartreınelinde kılık değiştirerek insancıl bir öğretiye dönüşüyor. Bir Fransızdüşünürü Alain, boşalan sanat yelkenini yeniden şişirmek için başkatoplumların sanatına öykünmelerini öğütlüyor Fransız sanatçılarına.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9789750816192

Etiketler: antoloji-derleme

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

matraxdinlezek
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski