Norman Foster

...Son yıllarda mimarlık dünyasında hayalle gerçekliğin yolları hem kesişiyor, hem de ayrılıyor. Foster gibi, hayal edileni teknisitesi ile düşünebilen ve gerçekleştirebilen mimarların yeri de giderek sağlamlaşıyor. Müşteriyle, sanayiyle, uzmanlar ağıyla birlikte çalışmak da giderek kaçınılmaz oluyor. Hem bir anlamda zanaatkarlığı sürdürmek, hem de çağdaş toplumsal ve mesleki örgütlenme içerisinde hareket edebilmenin yolunu arayanlara Foster ve ortakları iyi bir model sunuyor. Bu model, hayal gücüne ve geleceğe bakışa sahip bir genele muktedir şahsiyet önderliğinde örgütlenmiş, araştırmayı, farklı uzmanlık ve becerileri mimarlığın vazgeçilmez bir parçası haline getirmiş bir meslek pratiği.... Belkıs Uluoğlu KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Bır Başka Modern, Belkıs Uluoğlu -Vean Koyu Evi, Cornwall, İngiltere, 1964-1966 -Pnömatik Büro Strüktürü, Hertfordshıre, İngiltere, 1969-1970 -Ibm Pilot Genel Merkez Binası, Hampshıre, İngiltere, 1970-1971 -Milenyum Kulesi, Tokyo, Japonya, 1989 -Teknolojiye Boyamak, Abdi Güzer -Itn Yeni Merkez Binası, Londra, İngiltere, 1988-1990 -Stansted Havaalanı Terminal Bölgesi, Londra, İngiltere, 1981-1991 -Kraliyet Sanat Akademisi, Sackler Galerileri, Londra, İngiltere, 1985-1991 -Yüzyıl Kulesi, Tokyo, Japonya, 1987-1991 -Norman Fosterın Formülü: Çokça Akıl Bir Tutam Da Duygusallık, Aytanga Ener -Saınsbury Görsel Sanatlar Merkezi, Crescent Kanadı, Londra, İngiltere, 1988- 1991 -Telekomünikasyon Kulesi, Barselona, İspanya, 1988-1992 -Carré Dart, Nımes, Fransa, 1984-1993 -Bilbao Metrosu, Bılbao, İspanya, 1988-1995 -Yaşamak İçin Tasarım, Norman Foster -Commerzbank Genel Merkez Binası, Frankfurt Am Maın, Almanya, 1991-1997 -Hong Kong Uluslararası Havaalanı, Chek Lap Kok, Hong Kong, 1992-1998 -Reıchstag, Berlin, Almanya, 1992-1999 -Daweoo Electronik Genel Merkez Binası, Seul, Kore, 1995-2000 -Yaşamı Ve Yapıtları

...Son yıllarda mimarlık dünyasında hayalle gerçekliğin yolları hem kesişiyor, hem de ayrılıyor. Foster gibi, hayal edileni teknisitesi ile düşünebilen ve gerçekleştirebilen mimarların yeri de giderek sağlamlaşıyor. Müşteriyle, sanayiyle, uzmanlar ağıyla birlikte çalışmak da giderek kaçınılmaz oluyor. Hem bir anlamda zanaatkarlığı sürdürmek, hem de çağdaş toplumsal ve mesleki örgütlenme içerisinde hareket edebilmenin yolunu arayanlara Foster ve ortakları iyi bir model sunuyor. Bu model, hayal gücüne ve geleceğe bakışa sahip bir genele muktedir şahsiyet önderliğinde örgütlenmiş, araştırmayı, farklı uzmanlık ve becerileri mimarlığın vazgeçilmez bir parçası haline getirmiş bir meslek pratiği.... Belkıs Uluoğlu KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Bır Başka Modern, Belkıs Uluoğlu -Vean Koyu Evi, Cornwall, İngiltere, 1964-1966 -Pnömatik Büro Strüktürü, Hertfordshıre, İngiltere, 1969-1970 -Ibm Pilot Genel Merkez Binası, Hampshıre, İngiltere, 1970-1971 -Milenyum Kulesi, Tokyo, Japonya, 1989 -Teknolojiye Boyamak, Abdi Güzer -Itn Yeni Merkez Binası, Londra, İngiltere, 1988-1990 -Stansted Havaalanı Terminal Bölgesi, Londra, İngiltere, 1981-1991 -Kraliyet Sanat Akademisi, Sackler Galerileri, Londra, İngiltere, 1985-1991 -Yüzyıl Kulesi, Tokyo, Japonya, 1987-1991 -Norman Fosterın Formülü: Çokça Akıl Bir Tutam Da Duygusallık, Aytanga Ener -Saınsbury Görsel Sanatlar Merkezi, Crescent Kanadı, Londra, İngiltere, 1988- 1991 -Telekomünikasyon Kulesi, Barselona, İspanya, 1988-1992 -Carré Dart, Nımes, Fr... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
1302-4876

Etiketler: mimari

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski