Doruk Pamir Yapılar / Projeler 1963- 2005

Mimarlık dünyasında mesleğin akademik parçasında tasarımcılık güzergâhlarında da hiç sapmamak, hiç yol ve konum değiştirmemek en azından olgunluk, kararlılık ve tutarlılık erdemleriyle ilişkilendirilir. Bunun akademik dünyadaki anlamı, suya sabuna dokunmaksızın, yeni, dolayısıyla rahatsız edici tek söz etmeden sürdürülen bir meslek yaşamında “terfi”nin garantili olduğudur. Tasarımcılıkta ise, mesleğe onaylanmış bir yaklaşımla başlamak ve onu iddiasızca, ama uzun bir zaman aralığında aynı çizgide yapmaya devam etmek demektir bu.
Pozisyonunu korumak için hiç endişe etmeyen Doruk Pamir ise, kendi inatlaşma alanları söz konusu olduğunda hiç yumuşak başlı değildir. Her tür toplumsal ittifakı, bağlantıyı ve kamusal desteği umursamayıp kendi bireysel savaşını verebilen öznenin istisnai olduğu Türkiye’de, Pamir sadece ender bulunur olduğu için bile önemlidir. Mimarlık aracılığıyla inat ettiği, mimari kurulu düzeni son yıllara dek zorladığı, neredeyse tekil olarak bir tür direnç odağı gibi işlev gördüğü için de önemlidir. Ortamla uyumlu bir biçimde konumunu koruyarak gelecek ikbali beklemediği için de önemlidir. Hele hele o özne, içeriksiz ciddiyetlerin kolay prim yaptığı aynı ülkede, kendi kendisiyle dalga geçebilecek ferasete ve insani sıcaklığa sahipse... İşte o zaman, o kişilik yapısından hareketle, Türkiye’de mimarlığı bu tür bireylerin az bulunurluğunu dikkate alarak düşünme ve irdeleme olasılığı var demektir. Yani, böyle egolar nadir olmasaydı, ortamın nasıl geniş açılım ve tartışma olanakları üretebileceğini düşünmemek elden gelmiyor.

Mimarlık dünyasında mesleğin akademik parçasında tasarımcılık güzergâhlarında da hiç sapmamak, hiç yol ve konum değiştirmemek en azından olgunluk, kararlılık ve tutarlılık erdemleriyle ilişkilendirilir. Bunun akademik dünyadaki anlamı, suya sabuna dokunmaksızın, yeni, dolayısıyla rahatsız edici tek söz etmeden sürdürülen bir meslek yaşamında “terfi”nin garantili olduğudur. Tasarımcılıkta ise, mesleğe onaylanmış bir yaklaşımla başlamak ve onu iddiasızca, ama uzun bir zaman aralığında aynı çizgide yapmaya devam etmek demektir bu.
Pozisyonunu korumak için hiç endişe etmeyen Doruk Pamir ise, kendi inatlaşma alanları söz konusu olduğunda hiç yumuşak başlı değildir. Her tür toplumsal ittifakı, bağlantıyı ve kamusal desteği umursamayıp kendi bireysel savaşını verebilen öznenin istisnai olduğu Türkiye’de, Pamir sadece ender bulunur olduğu için bile önemlidir. Mimarlık aracılığıyla inat ettiği, mimari kurulu düzeni son yıllara dek zorladığı, neredeyse tekil olarak bir tür direnç odağı gibi işlev gördüğü için de önemlidir. Ortamla uyumlu bir biçimde konumunu koruyarak gelecek ikbali beklemediği için de önemlidir. Hele hele o özne, içeriksiz ciddiyetlerin kolay prim yaptığı aynı ülkede, kendi kendisiyle dalga geçebilecek ferasete ve insani sıcaklığa sahipse... İşte o zaman, o kişilik yapısından hareketle, Türkiye’de mimarlığı bu tür bireylerin az bulunurluğunu dikkate alarak düşünme ve irdeleme olasılığı var demektir. Yani, böyle egolar nadir olmasaydı, ortamın nasıl geniş açılım ve ... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

Karton Cilt, 172 sayfa
2006 tarihinde, Literatür tarafından yayınlandı


ISBN
9750403649
Dil
Türkiye Türkçesi

Diğer baskılar


Etiketler: mimari

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski