Bourdieu Medyaya Karşı / Medya: İşbirlikçi, Zorba ve Çığırtkan

Bourdieunün eleştirisi, televizyonun sosyolojik gerçekliği belirlemede başat bir yönelim olarak içselleştirdiğini düşündüğü ve kısaca, görece sınırlı bir entelektüel çevrenin görüşlerinin hakim kılındığı bir temsiller alanı olarak ifade edilebilecek kulis kavramında yatmaktadır. Buna göre tvnin kulisi, bir fikirler mozaiğinden çok, bir benzeşimler evrenidir. Sosyolojik gerçekliklerin bütünü değil, yalnızca bir kesitidir. Dolayısıyla tvnin söylem stratejilerine yataklık eden kulis kavramının da ayrıntılı bir çözümlemesi yapılmalıdır. Çünkü Bourdieuye göre, toplumsal katmanda hala geçerliliğini ve canlılığını koruyan kimi eleştirel görüş ve düşüncelerin televizyon kulisine / çevresel yansıması, kimi simgesel benzeşimler ve türdeş eğilimler yoluyla engellenmektedir. Bourdieuye göre bir başka açıdan, simgesel uzlam kavramı içinde tanımlanabilecek olan kulisin eyleyenleri, tıpkı toplumsal uzamda olduğu gibi, iki farklılaşma ilkesine göre, yani; Ekonomik sermaye ve kültürel sermayeye göre yapılan istatistiksel dağılım içindeki konumlarına göre belirlenmişlerdir.
Hüseyin Kösenin çalışması Bourdieu Medyaya Karşı bütün açılardan, bir anlamda Meydan okuma kılavuzu niteliğindedir.
Görüşlerimizin, duygularımızın, kararlarımızın medyaca nasıl yönlendirildiğini görmek için...

Bourdieunün eleştirisi, televizyonun sosyolojik gerçekliği belirlemede başat bir yönelim olarak içselleştirdiğini düşündüğü ve kısaca, görece sınırlı bir entelektüel çevrenin görüşlerinin hakim kılındığı bir temsiller alanı olarak ifade edilebilecek kulis kavramında yatmaktadır. Buna göre tvnin kulisi, bir fikirler mozaiğinden çok, bir benzeşimler evrenidir. Sosyolojik gerçekliklerin bütünü değil, yalnızca bir kesitidir. Dolayısıyla tvnin söylem stratejilerine yataklık eden kulis kavramının da ayrıntılı bir çözümlemesi yapılmalıdır. Çünkü Bourdieuye göre, toplumsal katmanda hala geçerliliğini ve canlılığını koruyan kimi eleştirel görüş ve düşüncelerin televizyon kulisine / çevresel yansıması, kimi simgesel benzeşimler ve türdeş eğilimler yoluyla engellenmektedir. Bourdieuye göre bir başka açıdan, simgesel uzlam kavramı içinde tanımlanabilecek olan kulisin eyleyenleri, tıpkı toplumsal uzamda olduğu gibi, iki farklılaşma ilkesine göre, yani; Ekonomik sermaye ve kültürel sermayeye göre yapılan istatistiksel dağılım içindeki konumlarına göre belirlenmişlerdir.
Hüseyin Kösenin çalışması Bourdieu Medyaya Karşı bütün açılardan, bir anlamda Meydan okuma kılavuzu niteliğindedir.
Görüşlerimizin, duygularımızın, kararlarımızın medyaca nasıl yönlendirildiğini görmek için...


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9758747479

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

çokdüşünür
1 kişi

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski