Bu kitap Nakşibendi tarikatından rasgele seçilen yedi sûfî kadınla, yönlendirici olmayan Sûfîzm hayatınızı nasıl değiştirdi? sorusu çerçevesinde yapılan söyleşilerden oluşmaktadır. Onların verdiği cevaplar teybe kaydedilmiş, çözülmüş ve sonra da 18. yüzyıl sûfî evliyası olan Şah Veliyyullahın, Kutsal Bilgi diye çevrilen Eltaf-ul Kuds adlı kitabında bahsettiği psikolojiyle kıyaslanmıştır.Şah Veliyyullah bu çalışmasında geleneksel psikolojiyi açıklamaktadır. Bu metnin tezi, belli bir disiplini uygulayan insanların başka bir disiplinin değil de yalnızca o disiplinin kriterleriyle kıyaslanabileceği, ancak bu surette doğru psikolojik bir yargıya varılabileceğidir. Başka bir deyişle Freud, Jung veya Skinnerin psikoloji anlayışına göre sûfî kadınların psikolojik profilini çizmek, burada anlatılan kadınların yaşadıklarıyla uyuşmayacaktır. Zira bu kadınlara göre seküler dünya görüşü değer ve anlamdan yoksundur. Burada kullanılan metot özgündür, söz konusu kadınlar da öyle.
Bu kitap Nakşibendi tarikatından rasgele seçilen yedi sûfî kadınla, yönlendirici olmayan Sûfîzm hayatınızı nasıl değiştirdi? sorusu çerçevesinde yapılan söyleşilerden oluşmaktadır. Onların verdiği cevaplar teybe kaydedilmiş, çözülmüş ve sonra da 18. yüzyıl sûfî evliyası olan Şah Veliyyullahın, Kutsal Bilgi diye çevrilen Eltaf-ul Kuds adlı kitabında bahsettiği psikolojiyle kıyaslanmıştır.Şah Veliyyullah bu çalışmasında geleneksel psikolojiyi açıklamaktadır. Bu metnin tezi, belli bir disiplini uygulayan insanların başka bir disiplinin değil de yalnızca o disiplinin kriterleriyle kıyaslanabileceği, ancak bu surette doğru psikolojik bir yargıya varılabileceğidir. Başka bir deyişle Freud, Jung veya Skinnerin psikoloji anlayışına göre sûfî kadınların psikolojik profilini çizmek, burada anlatılan kadınların yaşadıklarıyla uyuşmayacaktır. Zira bu kadınlara göre seküler dünya görüşü değer ve anlamdan yoksundur. Burada kullanılan metot özgündür, söz konusu kadınlar da öyle.