Batı Haçlı Seferlerinden Avrupa Birliği`ne

AB bütünleşme sürecinde egemenlik hakkının Türk halkından alınarak Avrupa Parlamentosuna devredilmek istenmesi, Atatürkün halkçılık ve devletçilik anlayışlarına terstir. O halde, nasıl olur da Atatürkün çağdaşlaşma hedefinin Avrupa Birliği olduğunu iddia edebiliriz. Mustafa Kemala göre, çağdaşlaşma bilimsel, teknolojik gelişmelerin alınarak kendi öz değerlerimizle kaynaştırılmasıdır.Küreselleşme kavramı ise aynı zamanda uygarlıklar arasında felsefi anlamda bir çatışma da doğurmuştur. Bunun yansıması da maalesef son dönemlerde yaşanan karikatür krizinde kendini göstermiştir. Bu durumu düşünce özgürlüğü olarak tanımlayan Batının çifte standartlı yaklaşımı çeşitlilik içinde birlik ülküsünü de zedelemektedir. Bu ülküyü benimseyen Avrupa Birliğinin Türkiyeye gelince farklı dini ve kültürel yapıyı yansıtmasından dolayı hayır demesi bizim kendi iç politikamızı çizerken düşünmemiz gereken bir olgudur. Oysa unutulmamalıdır ki, bu toprakların tarihi yazılırken canlarını veren şehitlerimiz sayesinde yeni kurulan Türkiye Cumhuriyetnde geçilen laik düzende bu farklılıklarla birlikte yaşamak teminat altına alınmıştır.Bugünkü şartlar açısından baktığımızda 1919 Türkiyesi ile 2006 Türkiyesi benzer koşullardadır. O gün silahla elde edilmek istenen topraklar bugün parlamentolarda diplomatik kulislerde kaybedilmektedir. Yol gösterecek olan ise Türk milletinin kendi içindedir. İstanbuldan yola çıkarak 19 Mayısda Samsunda kurtuluş hareketini başlatması ve Anadoluya geçerek inkılapları gerçekleştirmesi kurtuluş yolunun yine Anadoluda olduğunu hatırlatan İstanbul Sarayburnundaki heykeldir. Atatürkün İstanbul Sarayburnunda duran ve sırtı Avrupaya dönük kendi Anadoluya bakan heykeli bu millete bir şeyler anlatmıyor mu dersiniz?

AB bütünleşme sürecinde egemenlik hakkının Türk halkından alınarak Avrupa Parlamentosuna devredilmek istenmesi, Atatürkün halkçılık ve devletçilik anlayışlarına terstir. O halde, nasıl olur da Atatürkün çağdaşlaşma hedefinin Avrupa Birliği olduğunu iddia edebiliriz. Mustafa Kemala göre, çağdaşlaşma bilimsel, teknolojik gelişmelerin alınarak kendi öz değerlerimizle kaynaştırılmasıdır.Küreselleşme kavramı ise aynı zamanda uygarlıklar arasında felsefi anlamda bir çatışma da doğurmuştur. Bunun yansıması da maalesef son dönemlerde yaşanan karikatür krizinde kendini göstermiştir. Bu durumu düşünce özgürlüğü olarak tanımlayan Batının çifte standartlı yaklaşımı çeşitlilik içinde birlik ülküsünü de zedelemektedir. Bu ülküyü benimseyen Avrupa Birliğinin Türkiyeye gelince farklı dini ve kültürel yapıyı yansıtmasından dolayı hayır demesi bizim kendi iç politikamızı çizerken düşünmemiz gereken bir olgudur. Oysa unutulmamalıdır ki, bu toprakların tarihi yazılırken canlarını veren şehitlerimiz sayesinde yeni kurulan Türkiye Cumhuriyetnde geçilen laik düzende bu farklılıklarla birlikte yaşamak teminat altına alınmıştır.Bugünkü şartlar açısından baktığımızda 1919 Türkiyesi ile 2006 Türkiyesi benzer koşullardadır. O gün silahla elde edilmek istenen topraklar bugün parlamentolarda diplomatik kulislerde kaybedilmektedir. Yol gösterecek olan ise Türk milletinin kendi içindedir. İstanbuldan yola çıkarak 19 Mayısda Samsunda kurtuluş hareketini başlatması ve Anadoluya geçerek inkılapları gerçekleşti... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
975-255-107

Etiketler: kültür tarihi

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski