EGELİROGLU

1 takip ettiği ve 1 takip edeni var. 0 değerlendirme yapmış.

Son Aktiviteler

EGELİROGLU kütüphanesine ekledi.
Çocuksun Sen

Aşklar mı diyordun, anladımSenin incindiğin benimseYollara düştüğümdür benimseBiten bir aşk içinSöylenecek söz şu olmalıGüzeldi yine deHiç kimse bir aşkıOnarmaya kalkmasınKaybedilmeye değerEn güzel anında bitirilmişse eğer

Aşklar mı diyordun, anladımSenin incindiğin benimseYollara düştüğümdür benimseBiten bir aşk içinSöylenecek söz şu olmalıGüzeldi yine deHiç kimse bir aşkıOnarmaya kalkmasınKaybedilmeye değerEn güzel anında bitirilmişse eğer

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
EGELİROGLU kütüphanesine ekledi.
Şiirler

Ahmet Muhip Diranasin bu siirleri, kendisi henüz hayatta iken ilk kez Is Bankasi Kültür Yayinlari tarafindan 1974 yilinda yayimlanmisti. Siirler bu yeni baskida da ilk baskinin edisyonu esas alinarak yayina hazirlandi.Ahmet Muhip Diranas 1908 yilinda Istanbulda dogdu. Ankara Hukuk Fakültesinde okurken Istanbula geldi. 1938de tekrar Ankaraya döndü. Önce CHP Halkevleri Kültür ve Sanat Yayinlarini, daha sonra da Çocuk Esirgeme Kurumu Yayinlarini yönetti. Dönemin çesitli dergi ve gazetelerinde siirleri ve yazilari yayimlandi. Tiyatro türünde eserler verdi. Bir dönem de Devlet Tiyatrosu edebi kurul baskanligini yapti. Diranas 21 Haziran 1980de Ankarada öldü.Ahmet Muhip Diranas yazdigi ve yayimladigi bir avuç siir ile Cumhuriyet Dönemi Türk siirinde çok önemli bir yere sahiptir. Çünkü Diranasin siirde ses ve sekil açisindan çok titiz bir tavirla olusturulmus, fazlasiyla kendine has bir yalinlik ve atmosfer vardir.Özellikle Kar, Olvido, Selam, Agri siirleri, onun, siirde yalin anlatimin nasil bir ses ve atmosfer olusturduguna en iyi örneklerdir. Kusku yok ki her büyük sairden büyük bir avuç dize kalir geriye, Diranasin Siirler kitabinda bulunan siirlerin hemen hepsi de onun her siirini nasil büyük bir titizlik sonucu okuyucuya ulastirdigi görülür.Ahmet Muhip Diranasin Siirlerinden sonra Yapi Kredi Yayinlari sairin diger kitaplarini, tiyatro eserleri ve yazilarini da önümüzdeki yil yayimlayacak. TADIMLIKKAR Kardir yagan üstümüze geceden, Yagmurlu, karanlik bir düsünceden, Ormanin ugultusuyla birlikte Ve dörtnala, dümdüz bir mavilikteKar yagiyor üstümüze, inceden.Sesin nerde kaldi, her günkü sesin,Unutulmus güzel sarkilar için Bu kar gecesinde uzaktan, yoldan, Rüzgâr gibi tâ eski AnadoluÕdan Sesin nerde kaldi? Kar içindesin! Ne sabahtir bu mavilik, ne aksam!Uyandirmayin beni, uyanamam. Kaybolmus sevdiklerimiz askina,Allah askina, gök, deniz askinaYagsin kar üstümüze buram buram... Bugulandikça yüzü her aynanin Beyaz dokusunda bu saf rüyaninGöge uzanir --tek, tenha-- bir kamisSirf unutmak için, unutmak ey kis! Büyük yalnizligini dünyanin.

Ahmet Muhip Diranasin bu siirleri, kendisi henüz hayatta iken ilk kez Is Bankasi Kültür Yayinlari tarafindan 1974 yilinda yayimlanmisti. Siirler bu yeni baskida da ilk baskinin edisyonu esas alinarak yayina hazirlandi.Ahmet Muhip Diranas 1908 yilinda... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
EGELİROGLU kütüphanesine ekledi.
Piraye'ye Mektuplar

Nâzımın, 1933ten 1950ye kadar, on yedi yıl boyunca, çeşitli cezaevlerinden kendisine yazdığı mektupları, Piraye bir tahta bavulda saklardı. Ceviz ağacından yapılmış, 41 x 26 x 14 cm boyutlarında küçük bir tahta bavul. Küçük olduğu için, belki çanta demek daha doğru. Bu ceviz çantayı ona Nâzım sanırım Çankırı Cezaevindeyken yapmıştı.

(...)

Bu kitaptakiler, Nâzımın Pirayeye yazdığı mektupların hepsi mi? Çantadakilerin hepsi... Belki bir gün başka yerlerden de bir şeyler çıkar, bilemem.
Memet Fuat

Nâzımın, 1933ten 1950ye kadar, on yedi yıl boyunca, çeşitli cezaevlerinden kendisine yazdığı mektupları, Piraye bir tahta bavulda saklardı. Ceviz ağacından yapılmış, 41 x 26 x 14 cm boyutlarında küçük bir tahta bavul. Küçük olduğu için, belki çanta d... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
EGELİROGLU kütüphanesine ekledi.
Bir Gün Mutlaka

Tümüyle yaklaşıyorum bir ozana.Ataol Behramoğluna, şiirini yokluyorum, şiirinin vuruşunun damarını yakalıyorum: Akan taze bir içtenlik kanı! Soruyor sevgilisine: ‘Darağacından Notları okudun mu.? (Ceyhun Atıf Kansu, Varlık, Ocak 1977)Coşku, heyecan, dünya ve toplum karşısında ilgi ve merak, daha iyiye, daha güzele duyulan özlem, dünyayı hemen değiştirme isteği ve dünyanın değiştirilebilir olduğundan, değiştirileceğinden hiç kuşku duymayan bir sabırsızlık... Şiirin (Bir Gün Mutlaka) yazılmasından üç yıl sonra 1968 Mayısında Sorbonne Üniversitesinin ve Parisin tüm duvarlarına yazılan sloganlarda ifadesini bulan: Pragdan Saygona, Amerikan kampuslarından Paris fabrikalarına dünyanın dört bir yanında solunan hava... Devrim, değişim ve özgürlük havası. Behramoğlunun şiiri hiçbir ustalık taslamadan, ama büyük bir ustalıkla bu havayı yaşatıyor okuyucuya. Hem dönemini yansıttığı, hem iyi bir şiir olduğu için de büyük şiir katına çıkıyor. (Roni Margulies, Adam Sanat)(....) Bu karmaşık durumun belirtilmesi amacıyla ‘bilinç akımına yaklaşan ve şiirimiz için ‘yenilik olan bir teknik kullanır. (Asım Bezirci, On Şair - On Şiir, 1971

Tümüyle yaklaşıyorum bir ozana.Ataol Behramoğluna, şiirini yokluyorum, şiirinin vuruşunun damarını yakalıyorum: Akan taze bir içtenlik kanı! Soruyor sevgilisine: ‘Darağacından Notları okudun mu.? (Ceyhun Atıf Kansu, Varlık, Ocak 1977)Coşku, heye... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
EGELİROGLU kütüphanesine ekledi.
İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
EGELİROGLU şu an okuyor.
Şiirler, 6: Yeni Şiirler

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKSAG ELIMSag elim masanin üstünde, seslensem duyar mi acaba? Sag elim masanin üstünde, merhaba sag elim, merhaba.Sag elim masanin üstünde, damarli, kirisik ve çilli ama bu ihtiyarin eli dünyaya doymamis besbelli.Tahta sert, avucum yumusak, açilip kapanan bes parmak, Kadinim! elini yutacak sag elim masanin üstünde.Sag elim, sag elim, sag elim.Sag elim kapatir yüzümü gözyasimdan haber gelince. Sag elim kapatir yüzümü içimde bir dostluk ölünce.Bir haltederim kötü, agir. Gözlerim kendimden utanir, dirsegim dizime dayanir sag elim kapatir yüzümü.Sag elim kapatir yüzümü, disarda kar yagar ormana. Sag elim kapatir yüzümü, giderim mavi bir limana.21.1.958, Varsova

Türk siirinin çizgisini degistirmis, çok yönlü, evrensel boyutlu bir sair ve yazarin bu basim için yeniden gözden geçirilmis, kaynak metinler esas alinarak düzeltilmis külliyati... TADIMLIKSAG ELIMSag elim masanin üstünde, seslensem duyar mi acab... tümünü göster

İşlemler için giriş yapınız veya kayıt olunuz
· 7 yıl, 10 ay önce
Daha Fazla Göster

EGELİROGLU şu an ne okuyor?

Şiirler, 6: Yeni Şiirler

%0

Nazım Hikmet Son Şiirleri

%0

Şiirler, 5: Memleketimden İnsan Manzaraları

%0

Bela Çiçeği

%0

Elde Var Hüzün

%0

Kalbim Unut Bu Şiiri

%0

Büyük Saat

%0

Ayrılık Sevdaya Dahil

%0

Ben Sana Mecburum

%0

Böyle Bir Sevmek

%0

Kimi Sevsem Sensin

%0

Korkunun Krallığı

%0

Tutuklunun Günlüğü

%0

Yağmur Kaçağı

%0

Yasak Sevişmek

%0

Duvar

%0

Favori Yazarları (0 yazar)

Favori yazarı yok.