Atatürk Dönemi Türkiye nin Dış Politikası
Açıklama
... Birinci Kısım, 1923-1930 yılları arasındaki İstikrar Dönemi olurken, Lausanneden sonraki sorunların çözülebilme mücadelesidir. Bu mücadele verilirken Batı modelinde bir ulus-devletin kuruluşunu unutmamak gerekir. Bu mücadele sürecinde gerçekten iki ilkenin öne çıktığı görülmektedir: Bağımsızlık ve Egemenlik. Lausannedan sonra Türkiyenin Batı devletleriyle ilişkilerini eşitlik ilkesine göre düzenlemesi kolay olmamıştır.İkinci Kısım, 1930-1939 dönemlerini içeren Bunalımlar Dönemidir. Ancak, bu dönemi iki alt dönemde incelemeyi daha uygun bulduk. Bu alt dönemlerin oluşturulmasında siyasi olayların devletler arası ilişkilerde yönlendirici olduğu doğrudur. Örnek olarak, Akdeniz Olayları verilebilir. 1935 öncesi ve sonrası olayları...
Puan dağılımı
Puanlar bu eserin tüm baskılarına aittir. Tüm yorumları gör →
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
