Açıklama
Onaltıncı ve onyedinci yüzyıllar boyunca doğa biliminin büyüklüğü ve üstünlüğü, tüm bilimadamlarının filozoflar olmasında yatar. Onlar, salt olguların varolmadığını, üstelik bir olgunun ancak temel bir kavramlaştırmanın ışığında ne ise o olduğunu ve olgunun daima o kavramlaştırmanın erimine bağımlı olduğunu anlamışlardı. Buna karşıt olarak -onyıllardır ve herzamankinden çok bugün bulunduğumuz yer olan- pozitivizmin karekteristiği ise şudur: Pozitivizimin, olgularla işi götürebileceğini, oysa ki kavramların her nasılsa ihtiyaç duyulan fakat bu felsefe olacağı için çok fazla haşır neşir olunmaması gereken salt geçici çareler olduklarını düşünür. Dahası, bilimin halihazırdaki durumunun komedisi -ya da daha doğrusu trajedisi- pozitivizmin aracılığı ile aşılacağının düşünülmesidir.
Puan dağılımı
Puanlar bu eserin tüm baskılarına aittir. Tüm yorumları gör →
Benzer Kitaplar
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...










