Eser· Kitap

Rodos'tan Karşıyaka'ya

6.0/10(4)

İkinci Dünya Savaşı’nda yaşanan acılar sonrasında, Rodos’tan anavatana göç eden bir ailenin, yeniden kurmaya çalıştıkları düzenleri ve yaşam mücadeleleri... Selim ve Nuran’ın tertemiz aşkının gölgesinde; Rodos’ta, İzmir’de ve Karşıyaka’daki ‘1685 Sokak’ta yaşanan anılarda, o yılların gelenek, görenek, insan ilişkileri... Hepimizin, geçmişinden izler bulacağı bu içtenlik dolu yaşam öyküsünü, kah gözünüzden akan yaşlarla kah yüzünüzü kaplayan bir gülümsemeyle okuyacaksınız... “.................Zarif, dünya güzeli, çapkın, cilveli bir genç kızdı Rodos... Ne kadar çok talibi olmuştu tarihler boyu... Herkes bana varsın diye kara sevda olmuştu onun uğruna... Rodos... Rodos...

Baskılar2

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Rodos'tan Karşıyaka'ya 1685 Sokak

Rodos'tan Karşıyaka'ya 1685 Sokak

Kırmızı Kedi Yayınları

247 sayfaISBN 97899447565252011-01-31
Rodos'tan Karşıyaka'ya

Rodos'tan Karşıyaka'ya

NEDEN KİTAP

ISBN 97897525427302007-03-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

6.0/ 10
4 puan
10
0
9
1
8
0
7
0
6
0
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
Hhulyami· Rodos'tan Karşıyaka'ya 1685 Sokak
5/1018.03.2013

Rodos'tan Karşıyaka'ya 1685 Sokak Zühal-Yücel İzmirli Yarı belgesel yarı arastırma türünde kurgu yönünden zayıf bir romandı. Dogma büyüme İzmir'li özellikle Karşıyaka'lı olarak okurken cok duygusal anlar yasadım.Simdiki cocuklugumdaki Karsıyaka'yı ozellikle anne babamin yasadıgı zamaninı karsılastırma imkanı buldum. Rodos'tan İzmır'e gelen Selim ve Nuran'ın hikayesini,aşkını okumak zevkli ise de bu ikilinin dillere destan askini maalesef pek hıssedemedim. Daha güzel kurgulanıp duygular hissettirilebilirdi. Kari-koca olan iki yazardan sadece İzmir ve Rodos'un anane,görenekleri,geleneklerini ögrenirken o dönem insanlarinin yasam tarzlarını okumak cok güzeldi. Selim,Nuran'ın asklari,kız isteme,nisanlılık ve evlilige giden yolda o dönemin adetleri cok güzel aktarılmıstı. Her İzmir'linin okurken büyük bir zevk alarak okuyacagina inaniyorum. Ama maalesef hikaye güzel kurgulanamamıstı. Sanki biraz soguk kalmıştı ki,sevemedim ne yazık ki.

Benzer Kitaplar