Yüksek Mühendis Mektebi`nden İstanbul Teknik Üniversitesi`ne Bir Dönüşümün Öyküsü ve Anılar
İTÜ Mimarlık Fakültesinin henüz Yüksek Mühendis Mektebi olduğu yıllardan Profesör ünvanını aldığı 1965 yılına dek fakültenin gelişiminin her aşamasına tanıklık eden Ruhi Kafescioğlu, anılarını yazdı. Kafescioğlu, bu kitapta Yüksek Mühendis Mektebinden İstanbul Teknik Üniversitesine geçişi ve buradaki mimarlık fakültesinin oluşumuna tanıklık eden 1936-1946 yılları arasındaki dönemi anlatıyor. Gelişmeleri, kendisinin ve o dönemde okumuş öğrencilerin kişisel gözlemlerine, anılarına ve arşiv belgelerine dayanarak aktarıyor. Kafescioğlu, anlatısını, bir yandan da Osmanlı İmparatorluğu döneminde kurulup Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim vermeyi sürdüren ve İTÜnün köklerini oluşturan kurumların kısa açıklamalı kronolojik sıralamasıyla tarihsel bir çerçeveye oturtuyor. Kitapta ayrıca 1943 Arı Yıllığına ait karikatürler, fotoğraflar ve ek olarak dönemle ilgili önemli arşiv belgeleri de yer alıyor.
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar
Henüz yorum yok.











