Dip Dalga Davutoğlu
"TÜRKİYE'NİN STRATEJİK AKLI" "Öksürmek bir hastalık göstergesi gibi görülebilir ama bir açıdan da insanın hastalığa teslim olmadığını gösterir. 'Hayatiyet' demektir" Ahmet DAVUTOĞLU Davutoğlu, son yüzyılın 'hasta adamı' olarak şöhret bulan Türkiye'nin yüzyılın sonundaki öksürüklerini, 'ölümcül belirtiler' olarak değil de " iyileşme emareleri" nden saydı. Ülkenin son 10 yıllık dış politikasını, konjonktürün Türkiye'ye hatırlattığı "tarihin idraki" üzerinde yükseltti. "Stratejik Derinlik" çerçevesinde Türkiye'nin zaman ve mekân algısı ile farkındalığını kökte değiştirdi. Bunalım unsurlarıyla hesaplaşmanın ve krizleri fırsatlara dönüştürmenin yollarını aradı. Uluslararası İlişkiler Profesörü Ahmet Davutoğlu, Türkiye'nin Avrupa, Amerika, Afrika, Orta Doğu, Kafkasya ve Rusya ile ilişkileri bağlamında uzun vadeli, çok eksenli strateji teorileri üretiyor. Türkiye bu "stratejik aklı", Cumhurbaşkanı ve Başbakanın bizzat katılımıyla bütün dünya sathında, ekonomik, siyasi ve kültürel planda uygulamaya geçiriliyor. Gazeteci ve Stratejist Fatih Bayhan Dip Dalga 'da; akıcı, açık bir dil ve rakamların ışığında, bu stratejik aklı ve somut adımları ortaya koyuyor…
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(2)
Tüm puanları gör (3)2 bile çok. Bir politikaci hakkinda yazilmis mi hayir . 150 sayfa yazarin kes kopyala olarak sagdan soldan aldigi bilgileri iceriyor. Sonraki 100 sayfa ise yogun bir hukumet propagandasi yalakaligi.
Bu kitabı okumadan önce normal bir biyografi kitabı olarak biliyordum. Ancak eserin içeriği böyle değil. Kitap 12 bölümden oluşuyor ve 6.bölüme kadar,Ahmet Davutoğlu'nun ismi çok az geçiyor. Çünkü 6. Bölüme kadarki düşünceler kitabın yazarınını görüşlerini içeriyor. Yazar Ak Parti döneminde Türkiye'nin; Ortadoğu, Balkanlar, Avrupa Birliği ve ABD başta olmak üzere farklı ülkeler ile ilişkilerini, ekonomik, sosyal, stratejik, siyasal...yönde; derin, uzun, açıklayıcı, kapsayıcı ve yerinde analizler yapmışıtır.Kitabın diğer yarısı ise Ahmet Davutoğlu'nun yine dış politikadaki konuşmalarına atıflar yaparak Türkiye'nin Ahmet Davutoğlu dönemindeki dış politikasını ele almıştır. Bana göre kitabın önemli bir eksikliği yazarın Ahmet Davutoğlu dönemindeki dış politikanın sadece olumlu yönlerini görmesidir.











