İz
Yakın çevremizde benzerlerini görebileceğimiz gerçeklikte bir baba-kız öyküsü... Babasına hayran Verda, hatta âşık. Biricik kahramanım diyor onun için. Ne var ki, yıllar önce annesiyle babasının boşanmasından sonra ayrı düşmüşler birbirlerine. Çatışmışlar, çelişmişler ama sevgileri içten içe hep sürmüş. Kariyerinde zirveye ulaşmış ünlü avukat Vedat Karacan’ın intiharıyla başlıyor öykü. Bu beklenmedik ölümün ardında yatan gizi çözmek Verda’ya düşmektedir. Geriye dönüp baktığında yüzleştiği keşke’leriyle, pişmanlıklarıyla ve içini kavuran devasa bir özlemle sürecektir babasının izini... Minicik çocuk ellerimi avucunun içine hapsettiğinde, yüreğim yüreğinde eriyordu babacığım. Parmaklarım büyüdü diye mi tutmuyorsun artık ellerimi? Keşke hep küçük kalsalardı... Ne oldu da ayrıldı ellerimiz baba? Hiçbir zaman soramadım bunu sana. Sormak istediğimde fırsat olmadı, fırsat olduğunda cesaretim... Soluk soluğa okuyacağınız, farklı bir Canan Tan romanı...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
"Babamı keşke'lerle uğurladım. İçime dert olan pişmanlık düğümleriyle. Aynı yanlışı annem için de yinelemek istemiyorum. Arkasından dökecegim göz yaşları, yalnızca onu yitirmekle ilgili olmalı, yapamadıklarım ya da yanlış yaptıklarımla ilgili değil." "Varlığın değil, yokluğun değerini bilir insanlar. Mutluluğun değerini bilenler, mutsuzluğu tatmış olanlardır." Zevk alarak okuduğum bir kitaptı. Altı çizilecek çok cümle vardı. Yazılan yorumların aksine ben yazarın hikayenin sonunu bağladığını düşünüyorum. Çocuk gözünden anne babanın ve çevrenin aile içindeki durumunu güzelce yansıtmış. Eşlerin birbiriyle ilişkisini de gözden geçirmesinde etkileyici yorumlar yapıyor. Okuduğum ilk Canan Tan kitabıydı ve benim için güzel bir başlangıçtı.:-)
Kitaptaki konu anne ve babasının boşanmasıyla babasına kırgın olan verdanın babasıyla arasında geçiyor.Hiç beklenmedik bir zamanda babasının intiharı ile yıkılan Verda bu duruma araştırmaya başlıyor ve araştırırken başından olaylar geçiyor. Başarılı bir kitaptı,okumanızı öneririm. Unutmadan babalar,kızların ilk aşkıdır. Verdada babasina oldukca bağlıydı.
Canan Tan' ın yazarlığını beğenmeyen bi ben mi varım? Çok yalın ve zorlama geliyor kitapları. Eskiye göre kendini geliştiriyor ama yazdıkları hep askıda. İz' le güzel bir konu bulmuş ama irdeleyememiş. Çok fazla dağıtmış aklındakileri. Daha çok ilerlemesi gerekiyor diye düşünüyorum.
Piraye ve En son Yürekler Ölür gibi müthiş kitapları yazan birinden beklenemeyecek kadar kötü bir kitap olmuş. 80'ler sonu 90'lar başında yapılan yavan , bol ajitasyonlu Türk filmleri gibiydi..Araya serpiştirilen gezelim-görelim tadındaki gezi maceraları ise sıkılma konusunda nirvanaya ulaşmamı sağladı resmen..Hayal kırıklığına uğradım.. :(
Kitabı okumaya başlamıştım ve bitiremeden sınav haftası gelmişti.Henüz devam edemedim ancak en kısa sürede bitireceğim.











