Sinekli Bakkal
Can Yayınları, büyük yazar, düşünür ve tarihsel kişiliği ile Türk kadınına önderlik etmiş eylem kadını Halide Edib Adıvar'ın bütün yapıtlarını yeniden, özenli bir biçimde yayınlamaya başlıyor. Adıvar'ın bugüne kadar defalarca basılmış, milyonlarca okur tarafından okunmuş ve güncelliğini hiç yitirmemiş romanı Sinekli Bakkal, Türk romanı içerisinde özel bir yere sahip. Roman, dendiğinde aklımıza gelen ilk kitaplardan biri olan bu yapıtı Selim İleri'nin yazdığı sonsöz eşliğinde sunuyoruz. Defalarca basılmış, kuşaklardan kuşaklara ulaşabilmiş Sinekli Bakkal, II. Abdülhamid dönemini bir geçmiş zaman dekoru önünde yansıtarak, eskiden yeniye devralınması gereken kültür, sanat ve töre değerleri üzerinde durur. Bir anlamda, yazar ve eseri, tarihi süreklilik arayışı içerisindedirler. SELİM İLERİ
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (263)Hikayeye ve eski dile alışmak biraz zamanımı almış olsa da dili ve içtenliğiyle sürükleyici ve bir o kadar Cumhuriyet öncesi dönemdeki günlük yaşantı konusunda bilgilendirici idi. Bir parçası olunan ve bitmesi istenilmeyecek bir kitaptı benim için.
Osmanlı'nın son dönemleri, Jön Türklerin faaliyetleri ve Abdülhamit'in istibdat dönemini bir romanda nasıl betimlenebilir diye sorsalar bu kitabı gösteririm. Aşk ve hüznün yanı sıra bir kadının 19. yüzyılın sonlarında yetişmesine de tanık olacaksınız kitapta. Tavsiye ederim.
İlk Halide Edib kitabım oldu Sinekli Bakkal. Konu itibarıyla çok hoşuma gitti, karakterler de iyi yansıtılmış. Döneme ait birçok güzel detay barındırıyor.
Ipek Çalışlar'in yazdığı Halide Edib biyografisinden sonra hayran olduğum yazarın kitaplarını okumak istiyordum . Sinekli Bakkal ile başlamam isabet oldu diye düşünüyorum Halide Edib'in tüm kitaplarını okumak farz oldu.
Ölümle bitmemesine sevindim. Doğu bati ozentiligi rabia ile peregrini aşkını bitiremedi helal...
Bu kitap sayesinde kitap okumayı sevdim eğer kitap okumayı sevmeyen varsa ilk bu kitabı okusun :)
Çok güzeldi. Kitabın sonunda göz çıkaran muaharrem 2.meşrutiyet ilan edilince baştaki şakşakçılardan olması mükemmeldi
Ilk defa bir halde edip kitabı okudum...otobiyografisinden sonra başladım...gayet akıcı ve Osmanlı imparatorluğunun bitiş dönemine de kısa bir bakış...
dönemi ve yaşananları bilgilendirici bir şekilde anlatan bir roman. sıkılmadan okudum ve tekrar okunacaklar arasında yerini aldı...
çok güzeldi, önyargılarım kayboldu
Arkadaşımın tavsiyesiyle okumuştum, iyiki de okumuşum :)
okumam bölük bölük olsa da bu kitabı yine de güzeldi . birçok yeni kelime öğrenmiştim
Türk edebiyatının en güzel romanlarından. Yobazlar ve gerçek dindarlar arasındaki farkı çok güzel özetliyor. Osmanlı'nın son dönemleri ilgisini çekenlere tavsiyemdir.
Kimilerine göre sıkıcı bir kitap. Ama ben aynı fikirde değilim gayet güzeldi. Baya kalın olmasına rağmen 2 günde bitirdiğim bir kitap.
Sinekli Bakkal Mahallesinde oturan Rabia ve Ailesinin başından geçenler konu edilmektedir.
güzel ama okuduğum dönemde de pek bayılarak okumadığım bir kitap ama bir klasik okunmalı
Bence güzel bir kitaptı, okumanızı öneririm. Yalnız okumadan önce bu kapağa sahip bir kitabın daha farklı bir içeriğe sahip olacağını düşünmüştüm hep, bu fikir aklımda yer etmiş nedense.












