Eser· Kitap

Fadiş

8.0/10(37)

Yıkılmış bir yuvadan arta kalan Fadiş, analı babalı bir yuvası olmadığından, çeşitli köy, kasaba ve kentlerde akrabalardan oluşan değişik ailelerin yanında yaşamak zorundadır. Tek dayanağı annesi Cemiledir ama, baba onu ikide bir kaçırıp annesinden uzaklaştırır. Anne, kızının izine düşer onu bulur. Ancak geçim için çalışmak zorunda olduğundan, Fadişi aylık yollamak koşuluyla yakınlarına bırakır. Ana kızın yaşamı özlemle sürer. Bir türlü bir araya gelemezler. Fadişin duygu yüklü yaşam serüveni, öylesine renkli, öylesine ilginç ve sürükleyicidir ki!Yazarın ilk romanı olan Fadiş 1971 yılında basılmıştır. O zamandan bu güne kadar, kuşaktan kuşağa sürekli okunarak, klasik çocuk romanı niteliği kazanmıştır. Yediden yetmişe, bu kitapta, herkes kendinden bir şey bulmaktadır. Özellikle Fadişin yaşamın zorlukları karşısında gösterdiği direnç, insanlara örnek olmaktadır. Köy, kasaba, kent yaşamı içinde süren Fadiş in serüvenleri, özgündür. Sevinç coşku, kaygı, korku, acı, yanında örf adetler, gelenek görenekler, insan ilişkileri, sevgi dolu bir yaklaşımla işlenmektedir. Bu yüzden Fadiş, otuz yıldır halkın elinde, gönlünde yaşamayı başarmıştır.

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Fadiş

Fadiş

Altın Kitaplar Yayınevi

160 sayfaISBN 9789754050929

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.0/ 10
37 puan
10
11
9
4
8
7
7
7
6
5
5
2
4
0
3
1
2
0
1
0

Yorumlar(25)

N
nilaysea· Fadiş
10/1007.11.2018
_
_stardust_· Fadiş
10/1031.01.2016
E
Elisabetha· Fadiş
8/1013.04.2015
N
Neees_· Fadiş
10/1002.02.2015
M
messino· Fadiş
10/1010.12.2014

İlkoku 5. sınıfa giderken okumuştum Fadiş'i ve bende derin izler bırakmıştı. Akıcı üslubu, bütün olaylara hem çocukların hem yetişkinlerin gözünden bakabilmesiyle Gülten Dayıoğlu çok sevdiğim bir yazardır. Fadiş'in ise ayrı bir yeri vardır hayatımda..

A
Aslı Kont· Fadiş
6/1010.09.2014
B
barisim· Fadiş
10/1001.05.2014
M
Merveylmzzbu· Fadiş
6/1018.04.2014

Bu kitap herkese göre çok güzel bir kitap. Bu konuda size hak veriyorum. Ama biz bu kitabı akademik danışmanlarımızla inceledik ve çocuk edebiyatı için özellikle çocuklar için seviye olarak uygun bulmadık. Gereğinden fazla ( iç yapı özelliklerinden aşırı duygusallık) acıma, üzüntü duygularının yer almasından dolayı çocuğu olumsuz yönde çok etkiliyor. Nitekim büyüklerin bile etkisinden çıkamadığı bir kitabın çocuklar üzerindeki etkisi çok daha ağırdır. Tekrar söylemek gerekirse evet kitap çok güzel fakat çocuklar için uygun özellikler taşımayan bir kitaptır...

A
Ay-şe· Fadiş
7/1012.04.2014
H
hay74· Fadiş
6/1004.11.2013
C
Canan Kefeli· Fadiş
8/1005.10.2013
P
prettyinpink· Fadiş
7/1028.07.2013
G
gineli· Fadiş
7/1009.07.2013
M
magic_maria· Fadiş
5/1019.06.2013
Z
zeynep86· Fadiş
7/1011.04.2013
F
f1pelin· Fadiş
9/1018.03.2013
Ş
şule K.· Fadiş
10/1028.02.2013

çok sürükleyici bir kitap herkese tavsiye ederim..

Y
yusufgenc· Fadiş
6/1015.02.2013
L
LaLa· Fadiş
8/1002.02.2013
E
Ela· Fadiş
10/1017.01.2013
S
Serenay İşsever· Fadiş
10/1016.01.2013
O
Okyanustanbul· Fadiş
10/1031.12.2012
D
doganozmurat· Fadiş
6/1031.12.2012
D
deniz-_-· Fadiş
9/1031.12.2012
A
angela818· Fadiş
7/1021.12.2012

Benzer Kitaplar