Eser· Kitap

Şarkısı Beyaz

8.3/10(12)

Bu kez bir ilk romanla dönüyor Yılmaz Odabaşı... Bir sıkıyönetim kentinin alacakaranlığında yazgısını değiştirmek üzere yola çıkmış genç bir adam, kendini dış dünyaya kapamış üniversite öğrencisi manik depresif bir genç kız. Yaşadıkları dünyanın, sistemin kurumları ve kurallarıyla bağdaşamayan bu iki genç insanın yolları (ruhsal sorunların, sekiz yıl mahkûmiyetin ve kuşatmaların ortasında) önce çakışır, sonra hazin bir aşkla biter...Yalın, yoğun ve şiirsel bir dille kaleme alınmış bu kitap, Yılmaz Odabaşı okurlarının bildiği Yenik Serçenin -bir şiirin- de romanı: Adı Nevin, şarap içer, rüzgâr giyerdi geceleyin./ O, kanadı kırık bir kuştu/ Beyaza vurulmuştu./ Kimseler görmedi bir başka renk sevdiğini/ Kimseler... Görmedi kimseler kirlendiğini (...) dizeleriyle süren bir şarkının da...Belki ışığın olmadığı bir başka dünyaya atılmış lânetlilerdik ve bir başka hayatta sınıyorduk karanlığı... Belki de karanlık yutmuştu bizi ve bir daha ışığa bakamayacaktık...Yine başka bir yerden yazıyor Yılmaz Odabaşı; acının kuralı olan toprakları bir daha kurutup çatlattığı yerden. Zulmün burgacında tuttuğu bir yerden. Büyük bir aşk duygusunun olduğu, ama aşkın çok zor olduğu bir yerden...

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Şarkısı Beyaz

Şarkısı Beyaz

246 sayfa

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.3/ 10
12 puan
10
4
9
2
8
4
7
0
6
1
5
0
4
0
3
1
2
0
1
0

Yorumlar(12)

L
Leylaa· Şarkısı Beyaz
8/1017.05.2017

çok iyi bir hikayesi var. gerçekçiliğinin yanı sıra bazı diyalogları aklıma geldikçe hala gülüyorum..

C
cglctn· Şarkısı Beyaz
9/1011.10.2014

Üniversiteyi yeni bitirdiğim yollarda çok dengeli davranmadığım bir süreçte kendini siyasete adamış ve gönlünü bana kaptırmış bir tanıdığım önermişti, hatta önermekle kalmayıp ödünç vermişti. Bizi anlatıyor demişti şimdi ikinci kez okuduğumda aslında çoğumuzu anlattığını fark ettim. Otobiyografik öğeler içermesi ve yazarın biyografisiyle karşılaştırınca acaba kendi hayatı mı diye düşünmeden edemiyor insan. Bir solukta okunacak bir 'çok roman'.

N
Nazlıbulutkizi· Şarkısı Beyaz
8/1028.08.2013
B
Barış Başarslan· Şarkısı Beyaz
10/1019.07.2013
C
chemarks· Şarkısı Beyaz
6/1026.06.2013
M
mcitamrun3xi· Şarkısı Beyaz
8/1008.12.2012
P
piril artemis· Şarkısı Beyaz
9/1018.09.2012

Yazılarını ve düşünceleri beğendiğim yazar güzel bir eseri hoş..

E
egurbuz· Şarkısı Beyaz
10/1017.09.2012

sonu mutsuz bitiyomus merak ediyorum

Ö
Özlem· Şarkısı Beyaz
10/1031.03.2012
B
bedi· Şarkısı Beyaz
10/1016.03.2012
Z
zlm· Şarkısı Beyaz
8/1007.03.2012
S
starbuck· Şarkısı Beyaz
3/1019.02.2012

Benzer Kitaplar