Ş
şeyhmus

18.10.2012

6/10

hallactan yola çıkarak o günkü iran siyasi durumuyla bağdaşlaştırılmak istenmiş fakat ne hallac yeterince anlatılabilmiş nede sonuyla tam olarak bağdaşlaştırılabilmiş.. kitapta geçen ve beni en çok etkileyen söz şuydu: bilirsin şılbe şeytani da belli ölçüde yüceltiyorum. o rabbi olan allaha yalnızca secde etmek istiyordu bi insan olan ademe değil ve bu açıdan bakınca şeytan tanrısal irade karşısında bile durarak özgürlüğün ilk sembolü olmamışmıdır

Baskı: Bağdat'ta Ölüm: Hallac-ı Mansur