H
hafize

25.10.2013

10/10

ŞANS BİLEKLİĞİ-Cathy LAMB tüm uğraşlarıma rağmen bitti… 3 gündür yavaş yavaş okuyorum ama bitti… bazı kitaplar vardır bitmesini istemezsiniz işte bu kitapta onlardan biri… kitap ve karakterlerle aramda çok güçlü bir bağ oluştu ve elveda demek çok zor oldu… son sayfayı okurken bildiğiniz üzüldüm… Stieve’den ayrılmak ondan kopmak istemedim… şu an ne mi yapmak istiyorum? önüme çıkan herkese ŞANS BİLEKLİĞİ’ni okuyun demek istiyorum… benim kadar kitabı, konusunu, karakterlerini sevin demek istiyorum… ölen kızkaedeşin acısı 24 yıl geçse de nasıl azalmaz okuyun, öğrenin istiyorum… bir sürü dert ve keder için de ve kötü insanların elinde de büyüseniz içinizde ki sevgi hiç bitmezmiş onu öğrenin istiyorum… dış görünüşüne göre yargılanmanın insana ne kadar üzüntü verdiğini, bir kişinin bile onu yargılarken neden bu halde olduğunu merak etmemesinin daha da üzücü olduğunu okuyun ve aklınızda kalsın istiyorum… üç psikolojik bunalımlı insanın birbirine ne kadar değer verdiğini, sevdiğini ne kadar düşkün olduğunu okuyun ve benim gibi içiniz cız etsin istiyorum… Stieve ve ailesini benim kadar sevin ve bağlanın istiyorum… çünkü biraz çatlak olsalar da oldukça sevilesi insanlardı… sanırım o çatlaklıkları onlara olan sevgimin en büyük nedeni :) onların birbirine bağlılığı okunmaya ve uğruna göz yaşı dökmeye değerdi.. Stieve’nin başından geçen trajik olaylardan sonra nasıl içine kapandığını, nasıl öz saygısını yitirdiğini, kendini nasıl suçladığını ve bunları atlatmak için kendini nasıl yemeğe verdiğini okurken onunla birlikte yaşıyorsunuz… sonra iyileşmeye çalışırken, kabuğundan çıkmaya uğraşırken, daha fazla insana güvenmeye ve sevmeye uğraşırken onunla birlikte korkuyor, şüphe duyuyor, keşfediyor ve mutlu olmaya cesaret ediyorsunuz … zaten yazarın kabiliyeti de burada, ilk sayfadan itibaren okuyucuyu kitaba bağlıyor, konuya hapsediyor… özellikle kurduğu cümleler duyguları o kadar iyi ifade etti ki benim için yazarın kalemine tekrar hayran oldum… bazı yazarlar böyledir… onlar bir cümle kurar siz bir dünya duygu, düşünce, olay anlar ve yaşarsınız… işte Cathy Lamb da onlardan biri… beni m yorumlarıma az çok göz atmışsanız bilirsiniz ki ben genelde okuduğu her kitabı beğenme eğilimde olan biriyim… ama bazı yazarlar sevmenin ötesindedir benim için … bunlar öyle çok da fazla değildir… Laurell K. Hamilton ve Rita Hunter’dan sonra işte Cathy Lamb’de benim için artık o kategori de… kurduğu cümlelerin güzelliğine,yarattığı kurgu dünyanın ihtişamına ve karakterlerinin her birine aşık oluyorum…. yorumum uzadı da uzadı biliyorum… buraya kadar okumayı başardıysanız ne mutlu bana… bu kadar yazdığım şeylerin özeti ise bu kitabı MUTLAKA OKUYUN!!! bence çook seveceksiniz :)

Baskı: Şans Bilekliği