Sinematografi Üzerine Düşünceler

Kitap Özeti: Zaur Mükerrem’in “Sinematografi Üzerine Düşünceler” adlı eseri Edward Dmytryk’in “Sinema’da Kurgu” adlı kitabında vurguladığı, kendini takip ettirecek bir başlangıca ve kesinlikle kendisini hatırlatacak bir sona sahip. Dmytryk’in vurgusunda eksik olan ise çalışmanın gövdesine ilişkindir. Zaur Mükerrem’in kitabı ele aldığı konuyu sinema bir ahenk içerisinde işlemekte ve tartışmaktadır. Mükerrem, sinema için “her şeyden biraz” demekle birlikte Kobodaysi’ye atıfta bulunarak, sinemanın aynı zamanda “bilgelerin izini sürmekle uğraşma, onların aradıklarını ara” vurgusundaki kadar da özel bir çaba ve sanat olduğunu vurgular. Zaur Mükerrem, kısa ve teknik tanımlara kolayca yaslanabileceği bir çalışma ortaya koyabilirdi. Kendisi, sinemaya daha farklı bir disiplin, estetik ve felsefeyle yaklaşarak, sinemanın kendisi ile ilgili bir tartışmanın ötesinde ele alınması gerektiğini, kelimelerin ötesinde adeta hissettirerek okura aktarıyor. Sinemayı Rembrandt veya Caravaggio resimlerinin tüm o büyüleyiciliğini hissedercesine anlamak, Muybridge’in durağan kareleri ile gösterilen eylem, karakter ve nesne ne kadar önemli olursa olsun, dikkatin eser boyunca onun üzerinde tutulabilmesi gibi, büyük ölçüde eserin nasıl yansıtıldığına bağlıdır.

Kitap Özeti: Zaur Mükerrem’in “Sinematografi Üzerine Düşünceler” adlı eseri Edward Dmytryk’in “Sinema’da Kurgu” adlı kitabında vurguladığı, kendini takip ettirecek bir başlangıca ve kesinlikle kendisini hatırlatacak bir sona sahip. Dmytryk’in vurgusunda eksik olan ise çalışmanın gövdesine ilişkindir. Zaur Mükerrem’in kitabı ele aldığı konuyu sinema bir ahenk içerisinde işlemekte ve tartışmaktadır. Mükerrem, sinema için “her şeyden biraz” demekle birlikte Kobodaysi’ye atıfta bulunarak, sinemanın aynı zamanda “bilgelerin izini sürmekle uğraşma, onların aradıklarını ara” vurgusundaki kadar da özel bir çaba ve sanat olduğunu vurgular. Zaur Mükerrem, kısa ve teknik tanımlara kolayca yaslanabileceği bir çalışma ortaya koyabilirdi. Kendisi, sinemaya daha farklı bir disiplin, estetik ve felsefeyle yaklaşarak, sinemanın kendisi ile ilgili bir tartışmanın ötesinde ele alınması gerektiğini, kelimelerin ötesinde adeta hissettirerek okura aktarıyor. Sinemayı Rembrandt veya Caravaggio resimlerinin tüm o büyüleyiciliğini hissedercesine anlamak, Muybridge’in durağan kareleri ile gösterilen eylem, karakter ve nesne ne kadar önemli olursa olsun, dikkatin eser boyunca onun üzerinde tutulabilmesi gibi, büyük ölçüde eserin nasıl yansıtıldığına bağlıdır.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri

96 sayfa
Ocak2012 tarihinde, Ayrıntı Yayınları tarafından yayınlandı


Dil
Türkiye Türkçesi

Etiketler: sinema

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

troublen9ne ma-belle
2 kişi

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski